Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Řidiči v Číně nechtějí parkovat vedle Tesel, na jindy přeplněných parkovištích stojí samy
9.5.2019 | Petr Prokopec
Například Šanghaji připadá na více než 3 miliony aut pouze 1,79 milionu parkovacích míst. Když ale na parkovišti uvidíte Teslu, všude kolem ní bude pusto. Tak velký je strach Číňanů z požárů a explozí.
Pokud bydlíte na sídlišti a nemáte k dispozici garáž, pak nejspíše velmi dobře víte, jak velký problémem je parkování. Často totiž nejenže neseženete místo hned u vchodu, ale dokonce musíte i do zcela jiné ulice. Situace se navíc lepšit nebude, neboť stavební firmy jedou dle norem, které již dávno nereflektují reálný svět. Dnes totiž vůbec není neobvyklé, že na jednu rodinu připadá hned několik aut. Developeři však často okolo nového domu nevybudují ani tolik parkovacích míst, kolik je v budově bytových jednotek. Problém je tak na světě a řešení v nedohlednu.
Pokud něčemu podobnému pravidelně čelíte, slabou útěchou budiž skutečnost, že v takové Šanghaji jsou na tom ještě hůře. Na pětadvacetimilionovou čínskou metropoli totiž připadá více než 3 miliony vozů, a to vlastně jen proto, že vláda zavedla loterii na udílení registračních značek. Ta značným způsobem omezuje počet aut na silnicích, neboť na několik milionů žadatelů připadá jen několik tisíc značek. Jejich cena na občasných vládních aukcích tak šplhá do milionů, zájem je však přesto enormní.
Jen díky tomuto kroku se Číňané dostali alespoň z deště pod okap, situace je ale i tak stále horší. Prodeje nových aut jsou stále vysoké, souběžně s tím však nezačaly jen boje o registrační značky, ale také o parkovací místa. Situace je totiž prakticky stejná, jako byla popsána již výše - třeba na oněch více než 3 miliony šanghajských vozů připadá pouze 1,79 milionu parkovacích míst. A to se bavíme o celém území města, v jeho centru totiž na 1,33 milionu aut připadá jen 640 tisíc míst, a tak jsou všechna parkoviště věčně přeplněná.
Přesto se nyní i v Šanghaji stává, že části některých parkovišť zejí prázdnotou, i když na nich není stání nijak zvlášť omezeno. Na několika místech najdete nanejvýš jedno či dvě auta, která navíc zdobí logo stejné firmy - Tesly. Jak už možná tušíte, vše má spojitost s incidenty, z nichž poslední se odehrál před několika málo týdny v podzemním parkovišti, kde explodoval a shořel Model S.
Silně medializované požáry a exploze elektromobilů vyvolaly mezi motoristy paniku, neboť z kalifornského elektrického sedanu se totiž plameny a destrukce rozšířily i na okolní vozy. Oheň pak déle než hodinu likvidovalo patnáct hasičských jednotek, jenž víceméně musely zaplavit dvě podzemní patra. Akcie automobilky v reakci na to poklesly o 4 procenta. A posledním důsledkem je právě strach lidí z toho, že by se incident mohl opakovat a oni přišli o svůj vůz.
Je přitom třeba dodat, že obavy jsou spojené hlavně se značkou Tesla. Pokud přitom Elon Musk zrovna na největší trh světa sází pomalu celou budoucnost firmy, pak by asi měl přijít s transparentními závěry vyšetřování, neboť Číňané se opravdu boji. A pokud se bojí vedle Tesel parkovat, ještě méně budou ochotni si je koupit.
Dodat se sluší, že jakkoliv se o samovzníceních elektromobilů mluví často, zase tak častý jev to není. Třeba ve Státech je podle statistik jedenáctkrát pravděpodobnější, že vzplane konvenční vůz, než ten elektrický. O bezpočtu požárů benzinových a naftových vozů se ale příliš nemluví.
Osamocená Tesla na šanghajském parkovišti, kde jedno místo je nyní vyvažováno zlatem, překvapivě není utopií
Lidé mají vedle kalifornského elektromobilu obavu parkovat kvůli možnému samovznícení a poškození i jejich vozu, hlavně pak po nedávném čínském případu
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva