Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rolls-Royce odhalil průměrný věk svých zákazníků. Je překvapivě nízký
7.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová auta si pořizují v průměru 52letí zákazníci a člověk by čekal, že u značky jako Rolls-Royce může být toto číslo jedině vyšší. Jenže není.
V poslední době jsme značku Rolls-Royce spojovali zejména s novou linií Black Badge. Ta je dle automobilky určena zejména těm zákazníkům, kteří jsou si vědomi svého úspěchu i lehce odlišného životního stylu. Zároveň je zaměřena na mladou klientelu. To by mohlo být považováno za přehmat, přeci jen značku máme všichni tak nějak povědomě spojenou s gentlemany požehnaného věku. Rolls-Royce ale zjevně ví, co činí.
Šéf britské značky Torsten Müller-Ötvös odhalil, že „v segmentu klientely s vysokými příjmy vidíme rychlý pokles průměrného věku. To je fantastické, opravdu.“ Jeho nadšení lze pochopit, neboť lidé za volantem do značné míry ovlivňují image, jakou má značka následně na veřejnosti. Pokud by ve vozech Rolls-Royce byli vídáni pouze penzisté, příliš nové klientely by to asi nenalákalo.
Jakkoliv je pak s vyšším věkem spojována vyšší věrnost té či oné značce, se staršími lidmi je pro změnu spojena vyšší úmrtnost. I kdyby tedy Rolls-Royce uchvátil většinu postarší movité klientely, může počítat maximálně se stagnujícími registracemi, nikoliv s jejich růstem. Právě proto je průměrný věk klientely natolik důležitý. A u britské značky je překvapivě daleko nižší než u ostatních značek, dokonce i těch levnějších.
Globální průměr, bez ohledu na mainstream či prémii, se pohybuje okolo 52 let. U prestižních značek jsou pak kupci 50letí, přičemž třeba klientela Buicku je v průměru devětapadesátiletá. U Cadillacu 52letá, u Mercedesu 51letá a u BMW 50letá. Bentley v roce 2014 ohlásilo, že zákazníkům značky je v průměru 56,2 roku, toto číslo ale od té doby o nejspíše nějaký ten rok kleslo.
Auta značky Rolls-Royce si oproti tomu kupují pomalu jen samí mladíci, průměrně je zákazníkům britské automobilky 45 let. Müller-Ötvös navíc dodává, že většina z nich již peníze nezdědila, ale sama si je vydělala. Právě tito lidé se pak svým majetkem hodlají pochlubit, a proto sahají právě po vozech s dvojitým „R“ ve znaku. Dokonce je upřednostňují na úkor Ferrari.
Nemusí se vám to zdát, ale podívejte se, čím teď jezdí Jon Olsson. Je mu 34 let...
Rolls-Royce Wraith Black Badge má okouzlit mladé, průměrný věk zákazníků britské značky je totiž nižší než u ostatních prémiových výrobců
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 29 minutami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 3 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva