Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ron Dennis proti své vůli končí v čele McLarenu, i když jej z velké části vlastní
23.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský manažer poprvé stanul ve vedení společnosti v roce 1981. Nyní mu ale vaz zlomily neúspěchy v F1 v posledních letech.
Ve světě korporací je dnes možné naprosto vše. Třeba dostat padáka ve firmě, kterou jste založili. Své by o tom mohl vyprávět Steve Jobs, který v 80. letech minulého století musel opustit Apple. Posléze se sice do čela společnosti vrátil, nicméně rozhodně nešlo o snadný krok. Něco podobného ale nejspíše již nemůžeme očekávat od Rona Dennise, který po 36 letech končí na postu výkonného ředitele McLarenu, a to přesto, že vlastní čtvrtinu společnosti.
Dennis byl odvolán kvůli neshodám se svými partnery Mansourem Ojjehem, který je také šéfem společnosti TAG Group a jenž vlastní rovněž 25 procent, a bahrajnským investičním fondem Mumtalakat (50procentní podíl). Jeho stávající kontrakt, který vyprší v lednu 2017, tak již nebude obnoven. Nicméně díky svým akciím Dennis i nadále zůstává členem představenstva.
Jako takový se bude snažit využít vliv na budoucí formování společnosti a zároveň hodlá stát za 3 500 zaměstnanci, kteří pro firmu pracují. Přitom dodává, že „jsem znepokojen, že zástupci TAG a Mumtalakatu, dalších hlavních podílníků McLarenu, mne odstavili na vedlejší kolej, a to i přes silná varování od zbytku managementu, že by tento krok mohl mít následky“.
„Důvody, na kterých staví své rozhodnutí, jsou naprosto neopodstatněné: můj manažérský styl je stejný, jako vždy byl a jenž katapultoval McLaren na pozici automobilové a technologické společnosti, která vyhrála 20 šampionátů Formule 1 a jejíž činnost vynáší 850 milionů liber (cca 26,994 miliard korun) ročně,“ dodává ke svému nucenému odchodu Dennis.
Zároveň dosluhující šéf McLarenu uvedl, že jakmile skončí jeho smluvní závazky, odstartuje vlastní investiční fond. Není ale příliš pravděpodobné, že skrze něj odkoupí zbývající podíly. K tomuto kroku totiž mělo dojít již ve chvíli, kdy se objevily první známky rozkolu, nicméně Dennis nakonec nedokázal sehnat dostatečný kapitál včas.
Je samozřejmě možné, že se o něco podobného pokusí později, příliš ale již s jeho návratem do čela společnosti nepočítáme. Je přitom třeba dodat, že řeč je o divizích McLaren Racing, McLaren Marketing a McLaren Applied Technologies. Mimo to existuje ještě McLaren Automotive (výrobce P1 a spol.), kde Dennis vlastní 10 procent, v exekutivě této firmy ale nepůsobil.
Místo toho výrobu silničních aut řídí Mike Flewitt, který nově potvrdil nedávné spekulace, jež se týkaly možného převzetí firmy společností Apple. K jednáním totiž skutečně mělo dojít, nicméně ta se nikdy nedostala do fáze nabídky. „Jen jsme mluvili o tom, co dokázali oni, co jsme dokázali my. A poté odešli,“ dodává Flewitt.
Zpět ale k Ronu Dennisovi, jehož částečně nahradí Zak Brown. Ten by přitom měl mít na starosti pouze ryze závodní aktivity, kde zejména neúspěchy spojené s agregátem Hondy byly důvodem, proč se na Dennise snesla sprška kritiky. Brown se přitom stejně jako provozní šéf Jonathan Neale bude zodpovídat přímo představenstvu radě.
Tento krok by měl vést ke změně struktury celé společnosti, aktuálně však můžeme jen spekulovat, zda jde o dobrý či špatný směr. Jisté ovšem je, že Brown rozhodně není ve světě motorsportu nováčkem. Jeho společnost Just Marketing International je totiž největší světovou firmou, která se závodnímu marketingu věnuje.
Ron Dennis končí ve firmě, kterou dostal na vrchol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva