Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ron Dennis proti své vůli končí v čele McLarenu, i když jej z velké části vlastní
23.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský manažer poprvé stanul ve vedení společnosti v roce 1981. Nyní mu ale vaz zlomily neúspěchy v F1 v posledních letech.
Ve světě korporací je dnes možné naprosto vše. Třeba dostat padáka ve firmě, kterou jste založili. Své by o tom mohl vyprávět Steve Jobs, který v 80. letech minulého století musel opustit Apple. Posléze se sice do čela společnosti vrátil, nicméně rozhodně nešlo o snadný krok. Něco podobného ale nejspíše již nemůžeme očekávat od Rona Dennise, který po 36 letech končí na postu výkonného ředitele McLarenu, a to přesto, že vlastní čtvrtinu společnosti.
Dennis byl odvolán kvůli neshodám se svými partnery Mansourem Ojjehem, který je také šéfem společnosti TAG Group a jenž vlastní rovněž 25 procent, a bahrajnským investičním fondem Mumtalakat (50procentní podíl). Jeho stávající kontrakt, který vyprší v lednu 2017, tak již nebude obnoven. Nicméně díky svým akciím Dennis i nadále zůstává členem představenstva.
Jako takový se bude snažit využít vliv na budoucí formování společnosti a zároveň hodlá stát za 3 500 zaměstnanci, kteří pro firmu pracují. Přitom dodává, že „jsem znepokojen, že zástupci TAG a Mumtalakatu, dalších hlavních podílníků McLarenu, mne odstavili na vedlejší kolej, a to i přes silná varování od zbytku managementu, že by tento krok mohl mít následky“.
„Důvody, na kterých staví své rozhodnutí, jsou naprosto neopodstatněné: můj manažérský styl je stejný, jako vždy byl a jenž katapultoval McLaren na pozici automobilové a technologické společnosti, která vyhrála 20 šampionátů Formule 1 a jejíž činnost vynáší 850 milionů liber (cca 26,994 miliard korun) ročně,“ dodává ke svému nucenému odchodu Dennis.
Zároveň dosluhující šéf McLarenu uvedl, že jakmile skončí jeho smluvní závazky, odstartuje vlastní investiční fond. Není ale příliš pravděpodobné, že skrze něj odkoupí zbývající podíly. K tomuto kroku totiž mělo dojít již ve chvíli, kdy se objevily první známky rozkolu, nicméně Dennis nakonec nedokázal sehnat dostatečný kapitál včas.
Je samozřejmě možné, že se o něco podobného pokusí později, příliš ale již s jeho návratem do čela společnosti nepočítáme. Je přitom třeba dodat, že řeč je o divizích McLaren Racing, McLaren Marketing a McLaren Applied Technologies. Mimo to existuje ještě McLaren Automotive (výrobce P1 a spol.), kde Dennis vlastní 10 procent, v exekutivě této firmy ale nepůsobil.
Místo toho výrobu silničních aut řídí Mike Flewitt, který nově potvrdil nedávné spekulace, jež se týkaly možného převzetí firmy společností Apple. K jednáním totiž skutečně mělo dojít, nicméně ta se nikdy nedostala do fáze nabídky. „Jen jsme mluvili o tom, co dokázali oni, co jsme dokázali my. A poté odešli,“ dodává Flewitt.
Zpět ale k Ronu Dennisovi, jehož částečně nahradí Zak Brown. Ten by přitom měl mít na starosti pouze ryze závodní aktivity, kde zejména neúspěchy spojené s agregátem Hondy byly důvodem, proč se na Dennise snesla sprška kritiky. Brown se přitom stejně jako provozní šéf Jonathan Neale bude zodpovídat přímo představenstvu radě.
Tento krok by měl vést ke změně struktury celé společnosti, aktuálně však můžeme jen spekulovat, zda jde o dobrý či špatný směr. Jisté ovšem je, že Brown rozhodně není ve světě motorsportu nováčkem. Jeho společnost Just Marketing International je totiž největší světovou firmou, která se závodnímu marketingu věnuje.
Ron Dennis končí ve firmě, kterou dostal na vrchol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před hodinou - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch