Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rozdíly mezi běžnými a prémiovými vozy se mažou, nabízí dnes už skoro totéž
15.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejsou zase tak dávno doby, kdy jsme mohli jen žasnout nad tím, co si také lze přikoupit třeba do BMW. Dnes můžete mít i ve Škodě skoro to samé.
Doba se mění, stejně jako automobily. Zatímco dříve byla hranice mezi mainstreamem a luxusním segmentem jasně patrná, dnes začíná být čím dál tím mlhavější. Orientovat se často nemůžeme ani dle ceny, neboť třeba BMW nabízí své vozy již od 637 tisíc Kč (pětidvéřová 116i), zatímco třeba za takovou Kiu Optima SportWagon PHEV, tedy za plug-in hybridní kombík, dáte klidně 1,2 milionu korun.
Stejně jako se smazávají cenové bariéry, mizí i rozdíly v tom, co s jednotlivými auty dostanete. Koneckonců i taková Škoda Karoq dnes může mít plně digitální přístrojový štít, tedy prvek, o němž ještě do loňského roku mohli třeba majitelé Rolls-Royce Phantom pouze snít.
Také na tento aspekt se zaměřuje nová studie společnosti J.D. Power, přesněji řečeno její Tech Experience Index (TXI). Ten mapuje zkušenosti 14 900 řidičů s elektronickými systémy vozů modelového roku 2017 během prvních 90 dnů vlastnictví. Jejich spokojenost pak byla zaznamenána do stupnice o 1 000 bodech, kdy vyšší skóre je to lepší.
Výsledky konstatují, že majitelé běžných vozů jsou s palubní elektronikou spokojení dokonce více. Hlavním důvodem pak je, že i když se prémiová auta stále snaží nabízet na tomto poli více, jde často už o zbytné prvky, které nejsou využívány a k vyšší spokojenosti nevedou, paradoxně spíše obtěžují. Naopak běžné vozy už jsou dnes s to nabídnout řidiči prakticky cokoli opravdu zajímavého a strádat není důvod.
Největší spokojenost tedy vyjádřili majitelé běžných velkých aut (777 bodů), za nimiž následuje běžný kompaktní segment (753 b). Prémiové kompakty jsou až v těsném závěsu (751 b). Průměr celého odvětví se pohybuje na 750 bodech, pod ním pak skončil třeba segment malých prémiových aut (739 b) a malých mainstreamových aut (732 b).
Vyšší skóre reflektuje také častější užívání nových technologií a zároveň odhaluje i zmíněné zbytečné prvky. Tím, který lidé nejčastěji vyzkoušeli a dále už jej neužívají, je zabudované palubní Wi-Fi. Z řidičů, kteří jej v autě mají a nepoužívají, 43 % uvedlo, že jej prostě nepotřebuje. Přesto je dnes v automobilech stále častější, nabízí jej mimo jiné i zmíněný Karoq.
Nejmenší spokojenost pak souvisí s navigačními systémy (714 bodů), zatímco největší obliby dosáhly bezpečnostní a asistenční systémy (787 b). Z nich přitom majitelé nových aut nejvíce vyzdvihují monitoring vozů ve slepém úhlu, parkovací asistenty či zpětné kamery. To jsou technologie, jež je v prvním případě užívána při každé jízdě, ve druhé pak třeba při každém parkování.
Stran toho můžeme představit nejlepší vozy ve svých segmentech, stejně jako dodat, že při nákupu vozu je třeba, tak jako ve všem, přemýšlet. Navigaci či klimatizaci nejspíše zaškrtne každý, ovšem skutečně jsou třeba sedadla s masážním strojkem? A opravdu využijete třeba adaptivní tempomat, když už teď těžko na silnici nacházíte jiného řidiče, za kterým byste neustále chtěli jet?
Tohle jsou nejlepší vozy ve svém segmentu v rámci moderních technologií
Díky jejich stále většímu šíření se mažou rozdíly mezi mainstreamem a luxusními značkami, neboť zatímco třeba digitální přístrojový štít lze mít i ve Škodě Karoq...
...ještě loni jste jej nedostali ani do Rolls-Roycu Phantom...
...nabízí jej až jeho zbrusu nová generace
Zdroj: J.D. Power
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva