Rozmach elektrických aut může zastavit jediný vzácný kov. A lithium to není

 | 45 příspěvků | 20.7.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Dan S.

Rekl bych ze v brzke dobe.. | 20.7.2017 10:13reagovat
avatar

Rekl bych ze v brzke dobe se ukaze ze v Kongu sidli teroriste a USA jim budou muset prinest demokracii :D

Nepřihlášený hahaa

Další anti Tesla článek? :.. | 20.7.2017 10:59reagovat
avatar

Další anti Tesla článek? :-) Tesla dávno pracuje na baterii, která nepoužívá kobal a lithium jen v omezeném množství

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza

Zajímavá by byla diskuse,.. | 20.7.2017 11:07reagovat
avatar

Zajímavá by byla diskuse, jestli nám ten materiál na baterie nedojde dříve než ropa.

Nepřihlášený V.O. PRSCLEY

Reakce na: Další anti Tesla článek? :.. | 20.7.2017 11:49reagovat
avatar

Další pro-Tesla příspěvek? Už Ti zase šlápli na kuří oko? Kdybys dobře četl dočetl byses že autor Teslu chválí.

Nepřihlášený Woyta

Jeste je jeden kov o ktere.. | 20.7.2017 12:20reagovat
avatar

Jeste je jeden kov o kterem se moc nemluvi. A to je med. Na svete neni dostatek medi aby vsechna auta jezdila na elektrinu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený LOL

Reakce na: Další anti Tesla článek? :.. | 20.7.2017 12:55reagovat
avatar

Vážně už na ní dlouho pracuje? A za jak dlouho ji dopracuje do použitelného stavu? 10,15 let?

Nepřihlášený Jimbo

Cobalt je jen jednim z mat.. | 20.7.2017 13:07reagovat
avatar

Cobalt je jen jednim z materialu, ktery se pouziva. Hlavne jako LiCoO2 katoda. Tento material je ale dost zastaraly a jsou snahy o to jej nahradit vice ekologictejsi (Co je toxicky) a levnejsi verzi. Treba LiNiO2, ktery taky neni idealni z hlediska stability ale je netoxicky, nebo LiFePO4 a dalsi. Kobaltu bych se nebal

Nepřihlášený Shal

LOL: Tesla je velmi rychlá.. | 20.7.2017 13:08reagovat
avatar

LOL: Tesla je velmi rychlá v nasazování inovací, takže pokud takovou baterii opravdu vyvíjejí, tak tu může být klidně za 5-10 let. Dlouho před tím než masová poptávka po kobaltu omezí výrobu elektromobilů.

Uvidíme jak na tom bude nový typ baterie od pana Johna Goodenougha, vynálezce lithiových baterií. Jeho nové sklo-sodíkové baterie s pevným elektrolitem jsou vyráběné z laciných a dobře dostupných materiálů. Otázka je, jestli se někdy dostanou do výroby.

Nepřihlášený Nejm

Reakce na: Jeste je jeden kov o ktere.. | 20.7.2017 13:10reagovat
avatar

A to já si med mažu na chleba.

Nepřihlášený

Bednari rhodia a platiny p.. | 20.7.2017 13:18reagovat
avatar

Bednari rhodia a platiny pro vyrobu katalizatoru je dostatek co?

Nepřihlášený Josef Beran

A ani to od nas nebude.Ten.. | 20.7.2017 14:01reagovat
avatar

A ani to od nas nebude.Ten dobytek nahore to zase rozkrade a nebo vyhodne proda bez souhlasu obcanu.Vyhodne pro sebe,ne pro obcany.Jak nase zlato.Lithium,na to se uz tesi,to nekomu zase vylitne konto ve Svycarsku.

Nepřihlášený Metalurg

Přijde mi, že je to problém.. | 20.7.2017 15:34reagovat
avatar

Přijde mi, že je to problém vycucaný z prstu. Aktuální problém to být může, nicméně není až tak veliký problém pyro/hydrometalurgicky kobalt do budoucna extrahovat z vyčerpaných baterií... jen je potřeba k tomu přizpůsobit technologie. Věřím, že kdyby tento problém nastal, tak se do pár let postaví fabrika na recyklaci kobaltu.

papy

takže, páni bratia, máte s.. | 20.7.2017 16:37reagovat
avatar

takže, páni bratia, máte slušné zásoby vyťažiteľného lítia, odhadom 5-6 mil. ton. Tak super....

Trochu matematiky. Máte tam dajme tomu 5 M áut.

Keby mali byť všetko elektromobily, počítajme na jedno auto 4 kg lithia (8 gramov na 100 Wh), a to máme hneď 20 milionov ton litia iba na súčasný vozový park. Samozrejme, treba ho neustále obnovovať. Naozaj máte toho lítia dosť. A je ho vôbec na svete dosť?

Obľubený blogger píše, že sú to všetko iba polovičné technologie, t.j. riešenia pre 80% súčasnej potreby v rozvinutých krajinách. Skutočné riešenie by bolo, keby technologia umožnila 200% dnešnej spotreby na človeka pre dvojnásobok ľudí.

http://petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou

http://petr-kubac.blog.cz/1707/nejasnosti-kolem-obnovitelno sti

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený petr

Reakce na: takže, páni bratia, máte s.. | 20.7.2017 19:27reagovat
avatar

to Ti ale vychazi 4tuny lithia na jedno auto...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mike

Jen kratičce k k dnešnímu.. | 20.7.2017 19:48reagovat
avatar

Jen kratičce k k dnešnímu hitu známému jako lithium.

Na světě je přibližně 40 mil. tun lithia. Na baterii do mob. telefonů je ho potřeba přibližně 3g do notebooku přiližně 10g - do elektromobilu Tesla 50 kg. Na světě se každý rok zpracuje (recyklací,těžbou) 18 mil. tun Pb na výrobu automobilových akumulátorů - víte v čem je vtip? Lithium není recyklovatelné. Nepoužitelné lithiové články se spalují v pecích, není to tedy obnovitelný zdroj! Spočtěte si tedy jak dlouho nám lithium vydrží na výrobu elektromobilů. Elektromobily nejsou cesta vpřed - spíše lobby dnešní doby.

Nepřihlášený Shal

Mike: Tak teď jsi opravdu.. | 20.7.2017 20:34reagovat
avatar

Mike: Tak teď jsi opravdu pobavil :D Lithium se běžně recykluje už dnes https://en.wikipedia.org/wiki/Battery_recycling#Lithium_ion_ batteries

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Mike: Lithium z automobilů.. | 20.7.2017 20:42reagovat
avatar

Mike: Lithium z automobilů se recykluje. Nerecykluje se z malých přenosných zařízení jako jsou notebooky či mobily. A nedělá se to jenom proto, že je levnější vytěžit nové než to recyklovat protože existuje spousta druhý bateriových článků a lithia je tam jenom trochu. Pro pár gramů lithia v mobilu se to opravdu nedělá.

U elektromobilu je to něco jiného. Jedná se je tisíce stejných bateriových článků navržených pro následnou recyklaci. Je totiž rozdíl jestli máš v bateriovém bloku několik gramů lithia nebo několik kilo.

Mimochodem s těmi 50 kg lithia na baterii u Tesly jsi to dost přehnal. Lithia je v bateriích od Tesly méně než 3 procenta.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený carlos

Pánové, když už se zde bav.. | 21.7.2017 11:43reagovat
avatar

Pánové, když už se zde bavíme o obnovitelných zdrojích a ochraně životního prostředí, tak by některý ze specialistů měl vyčíslit, kolik bude potřeba elektrické energie na nabití jednoho automobilu, když tento odvede potřebnou práci. Nevím, kolik má výkon elektromotor jednoho elekromobilu, ale když to srovnám s výkonem naftového motoru, tak bych bral průměr 100 kW. Protože základní zákon o přeměně energie všeobecně praví, že energie se ani nestrácí ani ji nelze vyrobit, energii lze pouze přeměnit. To znamená v důsledku, že tu energii musíme dodat. Musíme ji dodat formou elektrické energie vyrobené zase s nějakého jiného zdruje. Když vynechám celý řetězec přeměn, tak to, co do elektromobilu dodám, tak dostanu zpět . Teď mi někdo spočítejte, kolik elektráren budeme muset postavit, abychom mohli tyto elektromobily uvést do provozu. Jak dalece zatížíme životní prostředí, když ty elektrárny budeme provozovat. Když to proberete ve všech souvislostech, tak vám vyjde opravdu jen snaha lobistických skupin o dosažení , co největšího zisku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Pánové, když už se zde bav.. | 21.7.2017 12:30reagovat
avatar

To vazne srovnavas vykon naftoveho motoru a elektromotoru a podle toho urcujes spotrebu elektromobilu? Tak to se potom nedivim, ze nekdo takovy ostatnim haze moudra o elektromobilech.

Nepřihlášený

Reakce na: Pánové, když už se zde bav.. | 21.7.2017 12:34reagovat
avatar

A kdyz uz jsi tak zdechly, ze si to nedokazes najit tak tu to mas: https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-tem elinu/4808

Nepřihlášený Spekulace

Reakce na: Mike: Tak teď jsi opravdu.. | 21.7.2017 13:16reagovat
avatar

Opravdu se už to Lithium z baterií recykluje, když i na té wiki uvádí, že je to 5x dražší než jeho těžba? Ony ty popisované postupy pro recyklaci budou asi docela energeticky náročné, a při takovém přepracování budou zřejmě vznikat i nějaké škodlivé emise nebo jiné odpady.

Nepřihlášený Spekulace

Reakce na: Pánové, když už se zde bav.. | 21.7.2017 13:27reagovat
avatar

To bude v pohodě. Stačí jenom přesvědčit němce, aby opět spustili všechny odstavené jaderné elektrárny. Je tedy otázkou kdo a kdy s tím přesvědčování začne a jak dlouho je bude trvat změna jejich názoru na bezpečnost provozu JE.

Nepřihlášený Mike

Reakce na: Mike: Lithium z automobilů.. | 21.7.2017 18:18reagovat
avatar

Děkuji Ti za reakci, pracuji v hutnictví, která se zabývá recyklací materiálů Pb, Sn, Ag, Au apod. Jezdím po stážích do ostatních hutí po Evropě. Věř mi co říkám je pravda, moje zkušenost s "nerecyklací" lithia je z dubna u našich německých kolegů. Něvěř všemu co se píše na internetu - realita je v tomto odvětví jinde.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený no.average

Reakce na: to Ti ale vychazi 4tuny li.. | 22.7.2017 10:10reagovat
avatar

Papy: takže, páni bratia, máte slušné zásoby vyťažiteľného lítia, odhadom 5-6 mil. ton. Tak super....

Trochu matematiky. Máte tam dajme tomu 5 M áut.

...

Petr: to Ti ale vychazi 4tuny lithia na jedno auto...

Petře Petře, to nebylo od tebe vůbec hezké, takhle vizionáře Papyho setřít. Navíc když na světě jezdí ca 1,2 miliardy aut (a do 5 miliard zbývá vyrobit už "jen" necelé 4 miliardy, že Papi nebo Papy) Myslím že nám chtěl sdělit, že jeho TDI s vykuchaným filtrem pevných částic, co táhne pěkně vocpodu a na skoky po městě se ani nestihne zahřát, je ta jediná správná cesta

Nepřihlášený mirek

Myslim ze budoucnost bude.. | 31.7.2017 10:06reagovat
avatar

Myslim ze budoucnost bude v inukcni smycce ulozene ve vozovce. Bude konec dopravy tak jak ji zname, autonomni autonomne rizene krabice bez oken s obrazvkami s reklamou. Rychle dezinfikovatelne a cistitelne neosoni interiery v antivandal provedeni. Proste pres telefon objednas prijede skatule reknes kam chces a hotovo. Podle penez kolik mas prijede socka nebo neco lepsiho. Neurychlis nezpomalis nepobavis. Proste konec dalsi krasne ery. Nase pravnoucata nebudou verit ze se jezdilo v autech ve kterych explodoval benzin. :-(

Nepřihlášený Adam

Celý problém tejto doby je.. | 2.8.2017 16:43reagovat
avatar

Celý problém tejto doby je síce rýchly vývoj nových technológií ktoré nám pomáhajú,ale ako je postavený ich servis a zložitosť? Škoda 1000MB (tisíc malých bolestí) keď to človek vychytal tak to šľapalo v podstate na minimálne servisné náklady.Tesla super auto (viezol som sa v nej) ktoré ohúri zákazníka natoľko že sa ani nezamyslí a ani ho nezaujíma ako je na tom servis a aká je strašne zle zvládnutá technológia.Stačí sa pozrieť na to koľko je v tom použitých batérií.Aká je to efektivita ?A čo nabíjanie?... žijeme v druhej dimenzií,chceli by sme ísť do piatej ale nezvládame tretiu.Takýto pokrok nás akurát doženie k vojnám o nerastné suroviny a nakoniec k záhube...

Nepřihlášený Nikdo

Reakce na: Další anti Tesla článek? :.. | 8.8.2017 08:55reagovat
avatar

Ano rádoby odborníci a rádoby editoří mají potřebu se vyjádřit jak je elektro auto špatné. Asi jako Fordovi, když mu vykládali že auto se nikdy neujme, nebo naprostá pravda, jak nikdy člověk nemůže létat. Nebo že při rychlosti větší jak 50km/h se člověk rozprskne.

Kde bude poptávka vznikne i nabídka. Základní prvek obchodu, takže budou třeba gelové baterie.

Nepřihlášený kubajz

Reakce na: Děkuji Ti za reakci, pracu.. | 9.8.2017 16:03reagovat
avatar

Je ale docela zásadní rozdíl v to jestli se Li nerecykluje(např z důvodu ceny) nebo je nerecyklovatelné jak jsi napsal, což je zjevná blbost. Použité lithium se neposílá do kosmu ani do atmosféry, vždy bude možnost jak ho z odpadu získat a metalurgicky či chemicky převést do použitelné formy. Je to jen otázka ekonomická a technologická, pokud se to vyplatí, tak se zkrátka recyklovat bude.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Reakce na: Je ale docela zásadní rozd.. | 9.8.2017 17:20reagovat
avatar

Přečti si tu wiki pořádně a přestaň plácat blbosti - mluví se tam o 50 % objemu ze VŠECH DRUHŮ baterií (tj. i olověné, zinkouhlíkové atd) od roku 2016 dál podle EU Battery directive.

Lithium doposud nikdo nerecykluje a hned tak nebude, nejsou na to technologie. Navíc ani jeho těžba není kdovíjak ekologická - je to podobné jako svého času do úsporných kompaktních zářivek: Malá úspora na jedné straně a několikanásobně větší potíže na straně druhé, a navíc je už propočítáno že elektromobily spotřebují v přepočtu o 25 % více energie na km než motory na kapalná paliva (a to se ještě ani nebavíme o tom, odkud ta elektřina pochází)

Elektro je za současných podmínek mrtvé, jen to ti socialističtí šašci se svými dotacemi ještě nezjistili - či spíš je jim to jedno, protože tím sledují jen svoje pochybné cíle a na přírodu a lidi okolo se sere a ekologie slouží jen jako záminka.

Nepřihlášený Miloslav

... sleduji se zaujetím rúz.. | 10.8.2017 14:46reagovat
avatar

... sleduji se zaujetím rúzné auto pořady,a líbí se mi zaujetí tzv motoristických reportérů o kvalitě ekologii provozu atd atd elektromobilů...... v autě mám jednu baterii a tu po par letech měním ...bude tak levná i ta do elektromobilu po záruce(a jak se bude likvidovat?)a další otázka když se bude jezdit jen el.auty kde vezmeme energii na dobijení milionu aut.Nevím,ale myslím že tudy cesta nevede

Nepřihlášený

A jaká bude likvidace těch.. | 12.8.2017 09:48reagovat
avatar

A jaká bude likvidace těchto surovin,které jsou určitě jedovaté.

Nepřihlášený Barzoj

Autor se nezmínil,že píše.. | 12.8.2017 15:57reagovat
avatar

Autor se nezmínil,že píše o dosud známých ložiscích lithia a kobaltu!!! Ale ví,že velká ložiska leží v Číně a RF.Což samozřejmě musí vést ke spolupráci,neboť válka není proti těmto velmocem možná!!!!!

Nepřihlášený Jirik_H

Vzácné kovy - to neexistuj.. | 12.8.2017 23:56reagovat
avatar

Vzácné kovy - to neexistuje. Zase kdosi nedával v chemii pozor.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše