Rozmach elektromobilů přinese ještě jeden problém, o kterém se dosud nikdo nezmínil

 | 134 příspěvků | 4.6.2018 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený Jirka

Starych Aut bude porad dos.. | 5.6.2018 06:22reagovat
avatar

Starych Aut bude porad dost.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený treke

No ale vsak pojdu tazit su.. | 5.6.2018 07:28reagovat
avatar

No ale vsak pojdu tazit suroviny na baterie.

Vybavene :)

Nepřihlášený Takyřidič

Kdyby to znamenalo, že při.. | 5.6.2018 08:21reagovat
avatar

Kdyby to znamenalo, že přijde o práci ten chlápek co mi minule opravoval auto, tak to schvaluju :-)

Nepřihlášený Robert

Takže nebudu muset každou.. | 5.6.2018 08:30reagovat
avatar

Takže nebudu muset každou třetí výplatu cpát do auta??tak to beru ????

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jarek

No, pokud budou stejně "sp.. | 5.6.2018 08:33reagovat
avatar

No, pokud budou stejně "spolehlivé" jak dnešní Tesly, tak o práci určitě nepřijdou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka Černý

Že bude bez práce půlka těc.. | 5.6.2018 08:42reagovat
avatar

Že bude bez práce půlka těch namachrovanejch pitomečků co dnes maj snad povinně v každém servisu alespoň jednoho mne fakt moc mrzí. Stádo přechytralejch odborníků a všichni maj nakonec stejný postup tak dlouho vyměňují komponenty až to začne fungovat. Naštěstí se mne týkaj jen u služebních aut, na svém si na zoxidovanou zásuvku přídu sám bez desetitisícové investice.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Minimax

Já bych se toho nebál. Pne.. | 5.6.2018 08:47reagovat
avatar

Já bych se toho nebál. Pneuservisy pojedou dál. Kastle, brzdy, řízení, klima, elektrika a spousta servopohonů, čidla,radary a kamery se budou opravovat dál. Nebudou zamaštění od oleje a nebudou smrdět beznínem. Budou přehrávat softvér, aktualizovat, resetovat a uploudovat ladit a diagnostikovat, měnit moduly a baterky a tak vůbec. Bez obav. Jen ta ceny bude úplně jinde. :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Minimax

A ještě mě napadá - výborn.. | 5.6.2018 08:52reagovat
avatar

A ještě mě napadá - výborný kšeft bude odtahová služba. A že jich bude potřeba.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mirek

Sehnat dneska schopného se.. | 5.6.2018 08:57reagovat
avatar

Sehnat dneska schopného servisáka ochotného rýpnout do staršího auta, který má čas dříve jek za měsíc je celkem tady na Žatecku rarita . Ekologická auta by to chtělo, ale elektromobily to nevyřeší. To chce zkoumat aternativněji(třeba vodíkový pohon) ale tam se nikomu moc nechce, to by se nadnárodním molochům nelíbilo, aby auta jezdila na vodu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Bojkas

Tak to už je celkem zoufal.. | 5.6.2018 08:59reagovat
avatar

Tak to už je celkem zoufalost. Pro lidi je snad dobře, že budou muset trávit servisem mnohem méně času. Snad nikdo vyhodit výplatu za potkaný motor jen kvůli tomu, aby měl mechanik na chleba. Navic, zanikne jich asi mnohem víc, protože většina servisů se nebude umět přizpůsobit z výměny oleje na práci s elektřinou, kde je potřeba o něco vyšší vzdělání.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený USA

clanek mi pripomina skolni.. | 5.6.2018 09:04reagovat
avatar

clanek mi pripomina skolni leta když jsme se ucili, jak delnici za prumyslove revoluce rozbijeli stroje, protože protože jim "brali" praci

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený USA

Reakce na: clanek mi pripomina skolni.. | 5.6.2018 09:05reagovat
avatar

braly :-)

Nepřihlášený krakenax

Reakce na: Sehnat dneska schopného se.. | 5.6.2018 09:05reagovat
avatar

Vodíkový pohon má tu nevýhodu že je efektivnější vyrábět z něj elektřinu než s ním pohánět auto. Tak že z bláto do louže.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Renard Müller

Reakce na: A ještě mě napadá - výborn.. | 5.6.2018 09:30reagovat
avatar

Souhlasím, že bude potřeba odtahovky. Představte si v zimě 15-20°C do mínusu a ucpaná dálnice. Všichni zapnutý topení a ejhle najednou neodjedou - vybité baterie. Do jara je budou s odtahovkou odvážet. :) :) :)

Nepřihlášený Renard Müller

Reakce na: A ještě mě napadá - výborn.. | 5.6.2018 09:31reagovat
avatar

Představte si v zimě 15-20°C do mínusu a ucpaná dálnice. Všichni zapnutý topení a ejhle najednou neodjedou - vybité baterie. Do jara je budou s odtahovkou odvážet. :) :) :)

Nepřihlášený Václav

V dnešní době čekám cca.3.. | 5.6.2018 09:41reagovat
avatar

V dnešní době čekám cca.3 týdny než přijdu na řadu s nějakou opravou do servisu. Tak třeba tímto se to zkrátí, ale rozhodně se nebojím, že počet servisů klesne ! Zdraží práci a vše bude při starém.

Nepřihlášený nesto

Reakce na: Vodíkový pohon má tu nevýh.. | 5.6.2018 09:41reagovat
avatar

Zapomeňte na vodík, lidem vadí, že akumulátory při poškození mohou zkratovat a vytvořit požád a vaše odpověď je dát jim místo akumulátorů do auta bombu.

Navíc v tom procesu palivových článků je vodík jen další přeměna energie navíc, která celý proces dělá méně účinným než pohon akumulátory.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Minimax

Reakce na: Tak to už je celkem zoufal.. | 5.6.2018 09:54reagovat
avatar

Potkaný motor mě za celý život nepotkal. Olej si měním sám, to není servisní oprava. Stejně jako doplňuju kapaliny a měním žárovky. Ale obouchaný karosérie, odřený lak, rozbitý lampy, to se bude dělat furt. A takový práce je procentálně asi nejvíc.

Nepřihlášený nový Seat Alhambra

No tak tohle je pitomost v.. | 5.6.2018 09:54reagovat
avatar

No tak tohle je pitomost vycucaná z prstu, ale opravdový problém je popsán hned na začátku - pokud něco dotuji, vytvářím tím vlastně protekční prostředí a po tom se snadno stane, že opravdu funkční, revoluční nápad zapadne na úkor politicky protěžovaného. Máte snad dojem, že v historii bylo potřeba dotovat například rozvoj automobilismu nebo rozvoj počítačů? Přesto se oboje skvělě uchytilo.

Nepřihlášený David

Zase další příspěvek ropné.. | 5.6.2018 09:58reagovat
avatar

Zase další příspěvek ropné lobby?? Facit autora: auto, které je potřeba méně opravovat a má nižší servisní náklady je špatné?? Trh práce se mění ve všech branžích, řada zaměstnání zmizela, nová se objevila. A řada z nich se podstatně změnila. Někdo, kdo uměl opravovat auta před 20 lety by - bez nových znalostí - měl dnes problém. A že stát nové technologie přímo či nepřímo podporuje? To je přece správně.

Nepřihlášený srahos

ať jdou s elektro do háje,.. | 5.6.2018 10:03reagovat
avatar

ať jdou s elektro do háje, už to vidím jak z každého okna paneláku trčí prodlužka sosající šťávu takže eletrikářů a výměnářů bude potřeba pořád dost.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Laďa

Žádné propouštění ze servi.. | 5.6.2018 10:07reagovat
avatar

Žádné propouštění ze servisů nebude. Tzv. kurvítka to zachrání. :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený aaa

Reakce na: Tak to už je celkem zoufal.. | 5.6.2018 10:27reagovat
avatar

Při opravách elektromobilů bude potřeba, aby měl mechanik vyhlášku 50 - tudíž nutně vzdělání v oboru elektro ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Minimax

Reakce na: Při opravách elektromobilů.. | 5.6.2018 10:32reagovat
avatar

No jo, to vlastně pravda. Zatím se o tom nikdo nezmiňoval.

Nepřihlášený Minimax

Možná zavedou taky každoro.. | 5.6.2018 10:38reagovat
avatar

Možná zavedou taky každoroční revize elektroauta. Je to elektrické zařízení do 1000V. Zaměstná to další lidi.

Nepřihlášený Karel

Dobrý den pane redaktore,.. | 5.6.2018 10:43reagovat
avatar

Dobrý den pane redaktore,

dovolte mi abych krátce reagoval na váš článek.

Určitě máte pravdu v tom směřu, že výroba elektřiny pro potřeby masivního rozvoje elektromobilů je zatím nereálná, pokud nebudeme držet uhelné a jaderné elektrárny a pár jich ještě nepřidáme.To samé platí v oblasti infrastuktury, zatím na to není připravena a s tempem jaké tady máme to určitě hned tak nebude.

Ohledně pracovních míst automechaniků si myslím , že se trochu pletete. Myslíte si , že EV automobily nemají pneumatiky, brzdy a další komponenty které bude stejně potřeba měnit a kontrolovat pro bezpečnost vozidel v provozu, co třeba výměna akumulátorů, ty mají také své limity a navíc pokud to budete dobíjet ve zrychleném režimu, tím se jak určitě víte kapacita akumulátoru snižuje.Z těchto důvodů si myslím, že to s tím úbytku práce pro automechaniky nebude tak horké jak píšete.

Na závěr bych si dovolil souhlasit s tím, že vlády vytváří příliš velký tlak na směr kterým by se to mělo celé vyvíjet, ale už vůbec nekoukají na další možnosti jiného zdroje, například vodík v kombinaci s palivovým článkem.Osobně si myslím, je to můj osobní názor, že v dnešní uspěchané době je to jedna z dobrých cest jak snížit emise a na druhé straně nezatížit životní prostředí.

Přeji pěkný den.

K.

Nepřihlášený

Reakce na: Žádné propouštění ze servi.. | 5.6.2018 10:56reagovat
avatar

A lidi z stk-kacek a emisi, take prebytecne uredniky, bych poslal na vrakoviste ekologicky likvidovat auta se spalovacimi motory.

Stk a emise zaniknou. Auto bude kontinualne sdelovat svuj stav centralnimu mozku lidstva. Pri selhani bude roboticke telo, ovladane mozkem vsehoschopne herdekbaby Merkel (umela inteligence nebude takovych cinu schopna) mackat cudlik zprovoznujici zle auto ze sveta a zaroven trestajice jiste bezohledneho ridice. Pry nez zmizi z povrchu zeme promeni se vyhrivani sedadel v elektricke kreslo. Na druhou stranu kdo odkaze na vyzvu veskery svuj majetek systemu bude trpet mene.

Nepřihlášený Marw

Dobrej automechanik je uměl.. | 5.6.2018 10:59reagovat
avatar

Dobrej automechanik je umělec, kterej si práci vždycky najde. Je jich žel bohu pomálu, tak neuškodí ty vyžírky prořezat.

Jinak myslim že u těch výhod elektromobilů zapomínáte uvádět snížení závislosti na fosilních palivech. Já vím že je to jasné, ale zkuste to vidět z politickýho a ekonomickýho hlediska. Přesunutí rovnváhy z ropy na jiný suroviny pěkně zahejbe světem financí a žraloci cejtěj ve vodě krev. Sere pes na automechaniky stejně jako na chráněný rostliny, když jde o dálnici za pár miliard.

Nepřihlášený kiv

Je to stejně pitomý argume.. | 5.6.2018 11:21reagovat
avatar

Je to stejně pitomý argument autora/ů (původních), jako když s nástupem automobilismu na začátku minulého století naříkali výrobci koňských sedel, že nebudou mít práci.

Hloupost světem vládne ....

Lidé bděte - probuďte se !!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený marek

na živení servisů tu budou.. | 5.6.2018 11:29reagovat
avatar

na živení servisů tu budou hybridy, ty nesou slabiny obou systémů (motory i baterie)

Nepřihlášený Marshal

Reakce na: Je to stejně pitomý argume.. | 5.6.2018 11:32reagovat
avatar

kive - jenže to dal vývoj, nikoliv nařízení císaře pána. Lidi nemuseli krmit koně, když je měsíc nepotřebovali. Sami přišli na to, co je lepší.

Nepřihlášený Tomáš Zeithaml

"Aby se nestalo to, že uše.. | 5.6.2018 11:34reagovat
avatar

"Aby se nestalo to, že ušetřené peníze na údržbu elektromobilu nebudeme cpát armádě nezaměstnaných automechanikům".

To jako fakt vážně ? Jestli je autor tak omezen, pak by neměl psát články... ;-)

Nepřihlášený Dobrodej

Co se týče elektromobility.. | 5.6.2018 11:46reagovat
avatar

Co se týče elektromobility, je možné se podívat do Norska, kde je už el.aut hodně a nijak nedošlo k nějakým tragickým posunům. Je otázka, jak rychle ke změnám dojde , ale do měst jsou el. auta velkým přínosem!! El.auta je dobrý projekt, kde je možné také jít na CNG, protože přebytky OZE se budou nejspíše akumulovat do výroby CNG a na to se bude jezdit! Benzín a nafta skončí, ale dnes je otázka za jak dlouho!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kalfa

Ale řešení je velmi prosté,.. | 5.6.2018 11:49reagovat
avatar

Ale řešení je velmi prosté, ostatně někdo to v diskuzi už naťukl - každý ohrožený autoservis si pořídí několik odtahovek a bude vozit ty šulíny, na které nezbyl cecek u dobíjecí stanice. Navíc si doma místo dílny opatří šlapací dynama a zaměstná tak desítky nekvalifikovaných migrantů, to bude mít i ekologický efekt a budou dobíjet a dobíjet a dobíjet.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Krušnohorec

Těžme lithium, těžme lithi.. | 5.6.2018 11:49reagovat
avatar

Těžme lithium, těžme lithium, těžme lithium!

Nepřihlášený Kalfa

Reakce na: Co se týče elektromobility.. | 5.6.2018 11:51reagovat
avatar

Přebytky OZE ??? Nechci být dotěrný, ale jakou máte profesi, čím se živíte? Energetika to asi nebude.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dobrodej

Reakce na: Přebytky OZE ??? Nechci být.. | 5.6.2018 12:16reagovat
avatar

Možná jsem se špatně vyjádřil, nikoliv "přebytky", ale akumulace výkyvů, kdy jsou hodiny,kdy je možné už dnes pokrýt celou spotřebu / také už se několikrát stalo!/ příkladně Německa z OZE a ještě přebývá, takže je nutné OZE odpojit a zde už je v Německu v provozu /zatím ještě ve zkušebním provozu/ zařízení, které dokáže ekonomicky "vyrábět" prakticky zemní plyn a ten není problém skladovat a potom ho používat k pohonu aut!! Každá technologie, která nás povede pryč od fosilních zdrojů je velmi přínosná a cenná!!! Je to jediná cesta, jak se dostat z patologické závislosti energetiky a ekonomiky na fosilních palivech, kterých je prostě konečné množství, zatímco OZE jsou budoucnost!! Bude to jistě ještě hodně dlouho trvat a je to dobře, protože nějaká přílišná a rychlá ,revoluční přeměna na OZE také sebou nese rizika, kterých je možné se vyvarovat, ale OZE jsou jediná cesta!! Nic jiného v budoucnosti nemáme!! Jádro je také cesta, ale nebezpečná a hodně drahá!! OZE jsou do budoucnosti nejschůdnější a to nejsem nějaký fantasta a dogmatik!!! I čísla dnes jasně hovoří pro OZE, protože fosilní ekonomika tak akorát skončí válkou, jak bude zdrojů ubývat!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Mm

Reakce na: No, pokud budou stejně "sp.. | 5.6.2018 12:47reagovat
avatar

Máš ji? Mluvíš ze zkušenosti, nebo jen plácáš hospodské kecy, jen abys napsal něco chytrého?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Takže nebudu muset každou.. | 5.6.2018 12:54reagovat
avatar

Tak proč si nepořídíš Toyotu?

Nepřihlášený

Reakce na: Ale řešení je velmi prosté,.. | 5.6.2018 13:04reagovat
avatar

Vis kolik toho takovej slapalista sezere a nasledne vysere? Ani ekonomicky, ani ekologicky prinos.

Nepřihlášený

A vůbec - proč nemít rovno.. | 5.6.2018 13:57reagovat
avatar

A vůbec - proč nemít rovnou auta na šlapání? Nikdo nebude spěchat, pohoda, klídek..

Nepřihlášený EL.58

Co to je za článek? Ten po.. | 5.6.2018 14:17reagovat
avatar

Co to je za článek? Ten podíl elektrických aut bude zpočátku tak malý, že to nebude stát za řeč. A než to naroste mnoho těch pracovníků servisu už bude dávno v důchodu.

Nepřihlášený Mirek

Reakce na: Starych Aut bude porad dos.. | 5.6.2018 14:18reagovat
avatar

co se starejma autama kdyz se s nima nebude moct jezdit? Blaznivy Bruselistan zakaze jezdit s auty co nemaji aspon 4 euro a pak co ty s tema co maji 8 let stara auta? do srotu. S tim se musi pocitat kdyz chce nekdo cisty vzduch.

Nepřihlášený Mirek

Reakce na: Zapomeňte na vodík, lidem.. | 5.6.2018 14:24reagovat
avatar

Zapomente na vsechny pohony, Bruselistan snizi rychlost na 20km/h aby se nikdo nezabil a to vsude a budem mit auticka na slapaci pohon. Jednu vyhodu to bude mit aspon ubude tlustych lidi kdyz budou muset pohanet sve auta vlastni silou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Laďa Kroulík

No jestli budou i v budouc.. | 5.6.2018 14:35reagovat
avatar

No jestli budou i v budoucnu všecky silnice jako do teď, tak bych se o servisy vůbec nebál - naopak, bude to ještě horší, protože baterky nemají rády otřesy a na těch tankodromech se budou srát ještě víc ...

Nepřihlášený gogo

No a co, tak bude méně ser.. | 5.6.2018 15:14reagovat
avatar

No a co, tak bude méně servisů. Stejně tam už dnes neumí nic opravit, ale jen draze vyměnit.

Nepřihlášený david

Tyto auta budou tak drahá,.. | 5.6.2018 15:34reagovat
avatar

Tyto auta budou tak drahá,že normální pracujici na něj nebude ani mít.A pak by sme měli vsichni přestat chodit do roboty,aby se ty tupci který to vymysleli chytili za držku.Stejně mame každej auto jenom aby sme dojely do práce.

Nepřihlášený Adam

Pokud elektromobil je spol.. | 5.6.2018 15:48reagovat
avatar

Pokud elektromobil je spolehlivější, tak práce opravdu ubude.

Ale dovolím si nesouhlasit s názory o neodbornosti dnešní mechaniku směrem k elektromobilu. Elektricky pohon je oproti dnešním spalovákům kafemlejnek. Co je v elektrickém autě složitější, než je řízení spalováku,serva,klimy, komfortu,navi, automat ,audio atd ??? Nic, zhola nic.

A mechanik,který alespoň trochu nerozumí elektrice a elektronice,není mechanik ale jen přidržtaška.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fogyn

Že elektromobily seberou p.. | 5.6.2018 17:59reagovat
avatar

Že elektromobily seberou práci servisům a mechanikům a bude se propouštět. Vzpomeňte jak ještě nedávno elektronkové televizory byly poruchové a kolik opravářů se vystřídalo u jednoho takového přístroje během jednoho roku. Kde jsou všichni dnes? A život jde dál.

Nepřihlášený

Reakce na: ať jdou s elektro do háje,.. | 5.6.2018 18:01reagovat
avatar

To myslíš králikárny pro nenáročné?

Nepřihlášený

Reakce na: Pokud elektromobil je spol.. | 5.6.2018 18:07reagovat
avatar

A víš jak funguje v dnešní době servis? Mění se postupně díly podle chyb v ŘJ a pak dále pokud to nepomůže.

Toto není oprava. Ale děje se to i u spotřební elektroniky. Pračky, myčky, monitory. Pouze se mění řídící desky. Ve většině servisů elektronice ani nerozumí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený HeffyCZ

Reakce na: Při opravách elektromobilů.. | 5.6.2018 18:38reagovat
avatar

Autoelektrikář/autotronik ke své práci vyhl. 50 nepotřebuje a nikdy nebyla požadována. Nicméně podle sdělení MŠ jsou oba obory způsobilé pro uznání elektrotechnického vzdělání a tedy mohou jejich absolventi zkoušku na §6 a vyšší vykonat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Zapomente na vsechny pohon.. | 5.6.2018 18:42reagovat
avatar

A jakou ta stihlost vsech lidi bude mit pro tebe vyhodu, jakou pro souseda? Proc ti neni jedno, ze nekdo je jiny?

Nepřihlášený HefyCZ

Reakce na: Při opravách elektromobilů.. | 5.6.2018 18:44reagovat
avatar

Hm. A co výrobci zařízení pro těžbu, dopravu a zpracování ropy, samotní těžaři a zpracovatelé, výrobci aditiv, maziv, filtrů, skončí výroba celých motorů jejich konstrukcí počínaje, slévárnami, obrobnami a montáží konče, výfuků, katalyzátorů. nádrží, palivových čerpadel a potrubí včetně dodavatelů surovin a energií...?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Minimax

Reakce na: Autoelektrikář/autotronik.. | 5.6.2018 18:48reagovat
avatar

Heffy - mepotřebuje, ale na opravy EV bude vyhl. 50 nutností. Proč? Protože se už dávno nejedná o napětí 12, event. 24V. Víš jaké je svorkové napětí akumulátoru na elektroautech.? 340V a budou dělat ještě vyšší.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jan Štulc

TO JE ALE TOTÁLNÍ BLBOST,.. | 5.6.2018 19:44reagovat
avatar

TO JE ALE TOTÁLNÍ BLBOST, KDYBY SE TOTO STALO A ELEKTRICKÉ,HYBRIDNÍ A DALŠÍ TYPY AUT BY NAHRADILY SOUČASNÉ NIC SE NEDĚJE,NEB AUT BY BYLO TOLIK,ŽE BY JSTE SI MUSELI OBJEDNÁVAT OPRAVY JAK DNES NĚKOLIK DNŮ PŘEDEM !!! POČET AUT TOTIŽ NEPŘETRŽITĚ STOUPÁ A NAVÍC AUTA ,BOURAJÍ,STÁRNOU,ATD.!!!

Nepřihlášený Adam

Reakce na: A víš jak funguje v dnešní.. | 5.6.2018 19:45reagovat
avatar

Já vím jak funguje servis. Holt si narazil na špatné služby.

Nepřihlášený

Reakce na: Hm. A co výrobci zařízení.. | 5.6.2018 19:46reagovat
avatar

To se ekologii uleví co?

Nepřihlášený Kume

Veľký rozmach elektromobil.. | 5.6.2018 20:06reagovat
avatar

Veľký rozmach elektromobilov skoro nenastane. Zabráni tomu nedostatočná infraštruktúra elektrickej rozvodnej siete.Momentalne je hlboko poddimenzovana a miliardy na vybudovanie nie sú.Stat max. moze vyčleniť zopár miliónov na dotácie pre elektromobily, ale na vybudovanie siete sú potrebné miliardy €...Nórsko je asi najbohatšia krajina v Európe, preto tam majú začo rozširovať rozvodovu sieť.

Nepřihlášený Schuma

Kašlat na servisy. Když ji.. | 5.6.2018 20:16reagovat
avatar

Kašlat na servisy. Když jich tolik nebude potřeba, jedině dobře. Jsou jiné profese, kde servismani najdou uplatnění. Je zbytečné se snažit zachránit něco, co nemá budoucnost.

Nepřihlášený Shal

Přechodem z koní na automo.. | 5.6.2018 20:43reagovat
avatar

Přechodem z koní na automobily výrazně ubylo podkoních :)

Nepřihlášený Martin

Reakce na: Takže nebudu muset každou.. | 5.6.2018 20:44reagovat
avatar

Nene, o cenách není řeč, to bude možná i horší, jen nebude tolik pro pracovníky - víc zbyde na majitele sítí a koncernů.

Nepřihlášený Shal

Rozdíl jde vidět už dnes... | 5.6.2018 20:45reagovat
avatar

Rozdíl jde vidět už dnes. Půjčovna luxusních automobilů porovnala údaje z Tesly Modelu S a Mercedesu S-Class. Náklady i počet nutných servisních úkonů jsou u Tesly o 2/3 nižší.

Nepřihlášený Technik

Reakce na: Máš ji? Mluvíš ze zkušenos.. | 5.6.2018 20:46reagovat
avatar

Nemusí jí mít doma a neplácá kraviny, spolehlivost a poruchovost Tesly je už stokrát ověřená v ruzných testech, recenzích a hlavně stížnostma majitelů na její poruchovost a špatnou kvalitu. stačí nebejt zaslepenej a zajít třeba na youtube a uvidíte jak si majitelé stěžují.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený wittig

Ja jsem v listopadu 1989 n.. | 5.6.2018 20:51reagovat
avatar

Ja jsem v listopadu 1989 na Vaclavaku zvonil.a to proto, aby si kazdy v mezich zakona mohl delat co chtel.ted jen to same narizeni, prikazy, zakazy...a kamery na kazdem rohu...me osobne nevadi, ale tech reci o fizlovani za komousu....

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Nemusí jí mít doma a neplác.. | 5.6.2018 20:51reagovat
avatar

A zřejmě proto má Model S méně servisních úkonů než Mercedes S-Class a Tesla má nejspokojenější vlastníky jejich automobilů ze všech, co?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fic

Některý servisy budou lepší.. | 5.6.2018 21:06reagovat
avatar

Některý servisy budou lepší zavřený. A lempli z nich taky. Slušný mechanik bude mít práci stále. Protože, ne jen servis motorů hejbe opravárenstvím. Ale že spousta mechošů bude muset umět diagnostice začít rozumnět, to bude pro ně sakra tvrdý oříšek....

Nepřihlášený Marshal

Reakce na: A zřejmě proto má Model S.. | 5.6.2018 21:26reagovat
avatar

.. no třeba proto, že mít Teslu (nebo jiné EV) je poslání. To musí být koníček. Není to pro každého. Nadšenci svému miláčkovi odpustí cokoliv.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Miloš

Moc bych se rozmachu elekt.. | 5.6.2018 21:30reagovat
avatar

Moc bych se rozmachu elektromobilů nebál. Kdyby se všechna auta která jsou dnes v provozu rázem změnila v elektromobily, nestačila by celosvětová produkce elektrické energie na jejich dobíjení ani v případě, že by veškerá vyrobená energie šla jen do nabíjecích stanic které ostatně také nejsou k dispozici. Ona slavná elektromobilita si bude muset počkat ještě na pár převratných objevů na poli elektrotechniky. Zatím si na tom jen světové automobilky řádně namastí kapsy, protože dotace na elektromobilitu jistě řádově předčí končící dotace na stejně nesmyslné cng.

Nepřihlášený Jaromír

Představa, že jsou na sídl.. | 5.6.2018 22:39reagovat
avatar

Představa, že jsou na sídlišti tisíce stojanů s přípojkou na nabíjení je strašlivá. Nehledě na to, jak bude muset být silný kabel, co na o sídliště povede. Každá nabíječka má účinnost max. 90% a tedy 10% bude ohřívat okolí. A co úbytky na kabelech ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený komik

Vetsi zmenou ale bude s au.. | 5.6.2018 22:59reagovat
avatar

Vetsi zmenou ale bude s autonomnimi elektroauty. Rodina si bude drzet max 1 auto (dnes na zapade 2). A vetsinu vest si bude pronajimat.. Otec se odveze do prace, auto odjede pro deti na ktere se budou moci divat pres webkameru na mobilu, decka budou vykopnuty pres skolou, auto odjede pro nekoho dalsiho.. Predstavte si kolik by se uvolnilo mista kdyby pocet aut klesl na 1/2. :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Reakce na: .. no třeba proto, že mít.. | 5.6.2018 23:18reagovat
avatar

To je sice možné, ale jak tím vysvětlíš, že Model S má o 2/3 méně servisních úkonů v půjčovně aut než Meďour S-Class?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Představa, že jsou na sídl.. | 5.6.2018 23:21reagovat
avatar

Nebude to vubec tak divoke. Nabijet bude moci jen ten, kdo dostane povolenku na cestu. Ostatni si budou moci uzivat tak leda elektrickych naramku/okovu.

Nepřihlášený

Reakce na: Vetsi zmenou ale bude s au.. | 5.6.2018 23:26reagovat
avatar

Máš pravdu. Těch parkovišť, které by se mohly předělat na parky. Za chvíli by nepotřebovali ani to jedno auto.

Nepřihlášený

Reakce na: Vodíkový pohon má tu nevýh.. | 6.6.2018 06:27reagovat
avatar

Jen se zeptám: Kde budete brát ten vodík? Z vody? Elektrolýzou? Takže z elektriky vyrobit vodík, z něj elektriku do auta a ......

Tak to bohužel nefunguje. Termodynamické zákony nelze obejít, byť si to hodně lidí myslí.

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: Vodíkový pohon má tu nevýh.. | 6.6.2018 07:50reagovat
avatar

Vodíkový pohon má hlavně tu nevýhodu, že výroba vodíku je energeticky náročná a neefektivní :-) Dřív se vyráběl ve velkém (svítiplyn) z uhlí, ale právě pro malou účinnost a obrovskou ekologickou zátěž z tohoto procesu se od jeho výroby ustoupilo. Teď se dělá nejčastěji rozkladem zemního plynu, takže o emise CO2 stejně nepřijdeme, jen se produkují jinde než přímo v tom autě (a navíc se při tom hodně energie vyplýtvá na ten rozklad) :-)

Nepřihlášený Kendy

Elektromobil aneb pohádka.. | 6.6.2018 07:50reagovat
avatar

Elektromobil aneb pohádka pro děti na dobrou noc.

Bydlet v domě a jezdit denně jen do práce a nikam jinam, možná. Ale bydlet v paneláku (jak nabíjet?) a jet někam na výlet či na dovolenou k moři je absurdní. Je to trochu převrácená ekologická mašinérie ovládaná penězi. Zajímala by mě studie co má na ekologii větší dopad. Težba surovin na výrobu baterii, výroba el. energie, recyklace starých baterii, váha samotné baterie atd. oproti spalovacímu motoru. Myslím, že nás tahají za nos...

Agregát ano. Takto vlaky dieselovky jezdí 10ky let a nejste omezeni dojezdem, nabíjením, recyklací atd.

Kdyby se raději zaměřili na splodiny velkých zaoceánských tankerů. Ale to bychom se dotkli velkých korporací a to by byl problém, že?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: Možná jsem se špatně vyjád.. | 6.6.2018 07:56reagovat
avatar

OZE jsou jen taková kuriozita dotlačená do absurdních rozměrů. Kdyby se peníze vyplýtvané na OZE a emise raději použily na výzkum fúzních reaktorů, už jsme je mohli mít.

Nepřihlášený Zakazat sazomety

Jaky politicky tlak? Co to.. | 6.6.2018 09:38reagovat
avatar

Jaky politicky tlak? Co to furt melete? Mam jiz druhy EV a nikdo me do toho nenutil a nedostal jsem ani 1kc dotace!

A pokud budeme vyrabet jen aby byla prace, tak to je cesta do zahuby.

Nepřihlášený Zakazat pitomce

tak jseš asi jedinej, kdo.. | 6.6.2018 10:02reagovat
avatar

tak jseš asi jedinej, kdo to nevidí, ty sazomete. Ty máš výfuk v elektrárně.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zakazat sazomety

Reakce na: tak jseš asi jedinej, kdo.. | 6.6.2018 10:27reagovat
avatar

To by me zajimalo jak konkretne u nas v CR ten tlak pusobi :) Jako ze konecne nekdo vyhazuje z emisi hulici smradochy s vykuchanymi DPF?

Ten komin v elektrarne nadela podstatne min paseky nez statiice vyfuku v centrech mest. Neco si o tom nastuduj chytroline, aby jsi se nemusel zakazovat ;)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: Elektromobil aneb pohádka.. | 6.6.2018 10:50reagovat
avatar

Zplodiny velkých lodí jsou taky jen taková urban legend. Takováhle loď uveze deset tisíc kontejnerů (některé i víc) po téměř třiceti tunách. Velkou loď pohání nízkootáčkový gigantický motor s účinností o jaké se automobilovému motoru nemůže ani zdát. Když vydělíme spotřebu takové lodi množstvím nákladu, dostaneme se na hodnoty, které jsou řádově lepší, než co dokáže kamión. Kdyby se to vozilo kamiónem (dálnice přes moře :-)) tak to bude mít v důsledku mnohem horší vliv.

Nepřihlášený Zakazat pitomce

Reakce na: To by me zajimalo jak konk.. | 6.6.2018 11:00reagovat
avatar

U nás v republice žádnej tlak nepůsobí, protože se tu taky o ničem nerozhoduje. My jsme jen na chvostu dění a jenom se podřizujem. Je tady jedno baterkový auto na sto tisíc obyvatel.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zakazat pitomce

Reakce na: To by me zajimalo jak konk.. | 6.6.2018 11:02reagovat
avatar

.. jo pokud se týká vykuchaných DPF - vyjímečně s tebou souhlasím. To je prasárna.

Nepřihlášený Zakazat sazomety

Reakce na: U nás v republice žádnej t.. | 6.6.2018 11:43reagovat
avatar

Tak jsem rad, ze jsme se shodli.

Jediny kdo vyvolova nejaky tlak je tady Tesla, ukazala ze to jde. A vsichni, kteri do ted spokojene chrlili slozite a poruchove spalovaky se musi prispusobit, to je cele.

Politicky tlak neni snizovani emisi a zrizovani bezemisnich zon ve mestech. To je logicke opatreni abychom se na teto planete neudusili. Uz tady jezdi 1,3mld aut a raketove dal pribyvaji.

Navic taky musime resit tu extremni zavislost na rope, jejiz mnozstvi neni zdaleka neomezene.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: Tak jsem rad, ze jsme se s.. | 6.6.2018 12:00reagovat
avatar

"Politicky tlak neni snizovani emisi a zrizovani bezemisnich zon ve mestech. To je logicke opatreni abychom se na teto planete neudusili."

Neboli je to politický tlak - přesně tak je totiž politické rozhodnutí definované, že jde zcela nebo částečně proti přirozenému smyslu vývoje. Hloupé je, když je rozhodnutí tak špatné, že je technicky nerealizovatelné - a to je myslím ten předmět kritiky :-)

Nepřihlášený Newmann

Po tom co jsem četl o Tesl.. | 6.6.2018 14:16reagovat
avatar

Po tom co jsem četl o Tesle, budou muset mít mechaniků více a také více IT odborníků.

Když mám odpovědnost za řízení auta, tak nechci aby mi do řízení zasahoval nějaký program.

Autonomní řízení selže a do vězení půjde člověk sedící za volantem.

Stačí aby padal sníh a senzory nefungují správně.

Nepřihlášený Minimax

Ono je to ještě složitější... | 6.6.2018 15:08reagovat
avatar

Ono je to ještě složitější. Hodně se protlačují systémy umělé inteligence a autonomního řízení, někdy mám pocit, že největší škodu dělají novináři a jejich bombastické titulky. Skutečnost je taková, že ty systémy se seučí samy, ale programátoři do nich nahrávají tisíce a tisíce dopravních situací. Jenže počítač neumí zevšeobecňovat, jen vyhledá nejbližší sttuaci, jakou zná. Ale to je přece málo. Jen předmět na silnici může mít statisíce podob.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Roman

Jasně ušetříme na servisu... | 6.6.2018 15:25reagovat
avatar

Jasně ušetříme na servisu. Auto vlastně nic jinýho než motor nemá že? A spálený elektromotor vyměníme zadarmo že? Zlatá výměna vstřiků po 200tis km za 15tyček. A auto bude řídit samo. To je novinka takový auto mám od malička jmenuje se autobus blbci. Mě řídit baví! A kdo se řídit bojí ať chodí pěšky a nezavazí!!!

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: Ono je to ještě složitější... | 6.6.2018 15:28reagovat
avatar

Systémy AI už umí zobecňovat docela slušně. Jsou programované jinak než klasické programy, samy si odvozují pravidla na základě modelových situací. V některých bodech se už skoro blíží lidským schopnostem, v jiných situacích ovšem úplně selhává. Vyhledejte si třeba ai-generated pictures, z toho se krásně pozná, jak myslí umělá inteligence :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lolek

Tak a automechanici nebudo.. | 6.6.2018 17:54reagovat
avatar

Tak a automechanici nebudou mít co žrát.....:)

Nepřihlášený Minimax

Reakce na: Systémy AI už umí zobecňov.. | 6.6.2018 21:24reagovat
avatar

Až se alespoň vzdáleně tyto umělé inteligence přiblíží myšlení typu UBB (úplně blbá blondýna), bude se o čem bavit. Pokud si nyní splete cyklistku a igelitovou tašku, to je přece zoufalé. Nenalhávejme si že ne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Realita

Přechodem na auta na el.po.. | 6.6.2018 22:37reagovat
avatar

Přechodem na auta na el.pohon, by náš stát jen na nepřímých daních přišel o cca 130 Mld korun na nepřímých daních, takže to bude muset jiným zdaněním pokrýt

Nepřihlášený

Reakce na: Až se alespoň vzdáleně tyt.. | 7.6.2018 00:26reagovat
avatar

Ono si to nespletlo cyklistu s igelitovou taškou, ale ta cyklistka nesla igelitové tašky. Ale je pravda, že vývoj ještě pár let potrvá

Nepřihlášený robin

Nemůžu posoudit nakolik bu.. | 7.6.2018 04:04reagovat
avatar

Nemůžu posoudit nakolik bude pro případný rozmach elektromobilů problém s počty servisů a jejich zaměstnanců, ale obecně podle mne elektromobily mají zatím spousty nevýhod oproti spalovacím autům - vedle doby nabití, která i rychlonabíječkách stále pohybuje v řádech desítek minut, zejména dojezdovost, která dost výrazně klesá v situaci, kdy si v autě zatopíte nebo zapnete klimatizaci, protože energie jde z baterie. Dále pak problém s kapacitou baterie, kde už po několika málo letech nelze dojet na jedno nabití zdaleka tolik kilometrů jako když bylo auto nové. Svou negativní roli na dojezdovost může taktéž hrát mrazivé zimní počasí. A bylo by asi zajímavé jaká by byla dojezdovost za situace, kdy k elektromobilu přidáte nějaký přívěsný vozík, naložený třeba stavebním materiálem (třeba cihly), a vyrazíte třeba na chatu nebo směrem k domovu provést nějaké opravy. Ani s ekologií to nemusí být tak pozitivní, když třeba v ČR pochází cca polovina vyrobené elektřiny z uhelných elektráren - a to zde elektromobily jsou spíše raritou. Třeba solární či větrné elektrárny jsou závislé na výkyvech počasí, takže by se stabilitou dodávek mohl být problém - to samé v případě vodních elektráren v případě sucha. Proto si myslím, že spalovací motory tady s námi budou asi ještě hodně dlouho a kdybych si měl vsadit na jejich náhradu, vsadil bych spíše na vodíkový pohon.

Nepřihlášený robin

Kdybych měl dokončit svůj.. | 7.6.2018 04:15reagovat
avatar

Kdybych měl dokončit svůj předchozí příspěvek, pak ještě zmíním nemalý problém ohledně elektromobilů, který se v případě jejich velkého rozšíření bude týkat stability el. sítě, která na to zatím není připravena a bylo by potřeba investovat nemalé peníze. Pak je otázka, zda se to celé kvůli elektromobilům vůbec vyplatí - soukromě si myslím, že moc ne. Říkám si jestli by nebylo lepší investovat spíše do posílení hromadné dopravy - ať už ve městech nebo dopravy dálkové, protože u osobních aut (bez ohledu na pohon) musíte řešit, kde je zaparkujete. U hromadné dopravy jsou na to nádraží nebo depa, která určitě nezaberou tolik místa jako auta v ulicích.

Nepřihlášený robin

Když se dívám na konec svéh.. | 7.6.2018 04:44reagovat
avatar

Když se dívám na konec svého prvního příspěvku, pak věřím vodíkovému pohonu oproti elektromobilům, protože už nyní lze tato auta natankovat za cca 5 minut a spalováním vodíku jako odpadní produkt vzniká teplo, které lze využít v autě třeba k zatopení, takže to není na úkor dojezdovosti jako v případě elektromobilů. Četl jsem, že problém je zatím se skladováním vodíku v tankovacích nádržích z hlediska finančních nákladů, ale tohle, coby majitel vozu, neřešíte.

Vím, že jsem se odklonil od tématu článku, snad to ostatní přijmou s pochopením. Ale neobával bych se o osud servisů a mechaniků, protože každý stroj má občas závady, které se musí odstranit, aby byl provozuschopný.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Minimax

robine, když tady napíšu,.. | 7.6.2018 07:32reagovat
avatar

robine, když tady napíšu, že na autech na baterky je všechno príma kromě těch baterek, tak budu za zpátečníka. Ale je to holá pravda. Kapacita baterií je už v podstatě na maximu, hledají se náhrady za drahé materiály. To je všechno.

Takže další zvyšování dojezdu se řeší větším počtem těch tužkových baterek.

Elektroautíčka jsou pro fandy. Denně nabíjet, sledovat kapacitu, nenabíjet na sto procent, nevybíjet pod třicet procent, nepoužívat rychlonabíjení, nejezdit v horku ani v zimě.. Dobrý?

Má někdo doma noťas nebo mobil, ve kterém vydržela původní baterka deset let a stále má původní kapacitu?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: Když se dívám na konec svéh.. | 7.6.2018 11:30reagovat
avatar

Náklady skladování vodíku bych jako řidič samozřejmě musel řešit, protože se promítnou do ceny vodíku při tankování - majitel vodíkové "benzinky" přece bude chtít být ziskový. Ale nemyslím, že tohle je ten největší náklad. To je zatím výroba vodíku, která není levná ani ekologická. Možná to bude lepší v nějaké vzdálenější budoucnosti, až bude mít každý na střeše solární výrobnu vodíku :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Adam

Reakce na: Heffy - mepotřebuje, ale n.. | 7.6.2018 11:59reagovat
avatar

A víš jaké napětí je na sekundaru cdi u zážehových motoru? Při zjednodušení se můžeme bavit v kilovoltech.

Nepřihlášený Minimax

doporučuji na tohle téma n.. | 7.6.2018 12:05reagovat
avatar

doporučuji na tohle téma navštívit Nekorektní blog Petra Kubáče. Lepší zasvěcené informace, než nadšené bláboly. Zde: http://petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou

Nepřihlášený Minimax

Adame, bavíme se o elektri.. | 7.6.2018 14:06reagovat
avatar

Adame, bavíme se o elektrickém zařízení nad 60V ss. Poraď se s někým, kdo má vyhl. 50 alespoň paragraf 6.

Nepřihlášený Minimax

Upřesním, napsal jsem to n.. | 7.6.2018 14:11reagovat
avatar

Upřesním, napsal jsem to ne dost jasně. Tedy 50V AC, nebo 60V DC.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený robin

Reakce na: robine, když tady napíšu,.. | 8.6.2018 18:32reagovat
avatar

pro p. Minimaxe: Já Vás nepovažuji za zpátečníka, protože nesdílíte nadšení pro elektromobily - jsem na tom podobně a myslím si, že takových je hodně - nejen v ČR. Asi i proto nejsou zatím elektromobily nijak zvlášť rozšířené, protože kdyby byly o tolik lepší než spalovací motory, muselo by jich jezdit v provozu už nyní výrazně více - motoristé by si je svým zájmem vyžádali.

Když si zjistíte o nich více informací, dospějete nutně k názoru, že zatím se nevyplatí si je jako osobní vůz pořizovat. Myslím, že ten, kdo si je koupí nebo už koupil bude asi po pár letech provozu nemile překvapen i z důvodů, které jste popsal - tedy postupně se snižující kapacita baterií, díky které bude muset stále častěji nabíjet, aby se někam dostal.

Přirovnání s notebookem nebo mobilem je docela výstižné - mám notebook cca dva roky a už nyní začínám pozorovat, že po plném nabití nevydrží v provozu tak dlouho jako dříve. A když se dostanu s bateriemi na 10 procent, tak se mi notebook automaticky vypíná.

Jak to mají přesně elektromobily nevím, ale asi to bude podobné - a to si pak jízdu moc neužijete z důvodů, které jste popsal.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: pro p. Minimaxe: Já Vás ne.. | 8.6.2018 19:09reagovat
avatar

Ten notas se ti vypina na tech deseti procentech protoze mas v prdeli clanek. Pravdepodobne jen proto, ze nekdo setril na battery managementu a ochranach. To je u notebooku bezna vec a vyvoj, kvuli usporam, neni vzdy jen k lepsimu.

Nedavno tu byl clanek jasajici nad elektronikou primo u lithiove baterie, ridici desku,... To je prave ono, bez toho to nejde, byva to drazsi nez baterie akumulatoru samotna. A stejne to muze selhat, nebo byt nespravne navrzeno.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený robin

Reakce na: Náklady skladování vodíku.. | 8.6.2018 19:14reagovat
avatar

pro p. Takyřidič: Myslel jsem to tak, že coby řidič bezprostředně nemusíte řešit náklady spojené se skladováním vodíku - přijedete k čerpací stanici, natankujete, a to je vše. Souhlasím s Vámi, že se tyto náklady musí promítnout do ceny paliva, ale to je třeba i u benzínu nebo nafty.

Co jsem se dozvěděl, tak výroba vodíku není nijak dramaticky dražší (v případě rozšíření by náklady klesaly), problém je ve skladování, kde je především nutné zajistit, aby se vodík nedostal do kontaktu s kyslíkem, protože v určitém poměru s ním vytváří výbušnou směs.

S ekologií je to složité - když půjdeme do důsledku, tak ideálu z hlediska přepravy se asi blíží buď chůze, jízda na kole nebo ještě možná pomocí zvířecí síly (třeba jízda na koni nebo psí spřežení). U aut se bude vždy řešit buď z čeho se vyrábí nebo náklady spojené s jejich likvidací.

Četl jsem o možnosti vyrábět si doma vodík třeba pomocí solárních panelů na střeše domu, ale to je zatím opravdu daleko a má to hodně otazníků - třeba jak dlouho vy trvalo naplnění nádrže a kolik by to stálo plus zda by se takto dal "tankovat" po celý rok nebo jen po jeho část - u nás třeba v létě, kdy slunce nejvíc hřeje.

Každopádně není od věci přemýšlet nad nástupci spalovacích motorů, protože poměrně rychle roste počet lidí a s ním i počet aut, ale zásob ropy takto rychle nepřibývá a přibývat nebude.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený robin

Reakce na: Náklady skladování vodíku.. | 8.6.2018 19:25reagovat
avatar

pro p. Takyřidič: Když se vrátím k porovnání elektromobilů s vodíkovými auty (ekologii vynechám) a zaměřím se na možnosti, tak třeba u vodíku neřešíte problém s postupně klesající kapacitou baterií a dojezdovostí na jedno nabití, stejně tak nemusíte řešit problém zajištění el. sítě, aby masivní počet elektromobilů zvládla v momentě jejich dobíjení a nedocházelo k výpadkům elektřiny. Doba tankování vodíkového auta je už dnes srovnatelná s benzínovými nebo naftovými. To si myslím, že není málo, ale uvidíme co bude.

Soukromě si myslím, že jeho čas teprve přijde, až odezní momentální elektromobilové nadšení.

Nepřihlášený

Reakce na: pro p. Takyřidič: Myslel j.. | 8.6.2018 19:29reagovat
avatar

To se vyresi samo.

V urcitem okamziku, kdyz bude lidi opravdu hodne, tak:

- auta a jejich provoz je bude zbijet

- lidi budou nicit auta

- lidi budou nestastni, nikam nechodici ani nejezdici, sebevrazdy pachajici

- lidi sami zmeni zpusob jak se dostat kam potrebuji

...

Nepřihlášený rider

Reakce na: Že bude bez práce půlka těc.. | 9.6.2018 10:16reagovat
avatar

no zoxidovaný konektor :-) tak jo hodím Ti rok starého Superba třeba s chybou proaktivní ochrany(tedy jestli víš která bije) a budu na Tebe koukat jak to dáš chytrolíne... tyhle řeči si nech na svoji jedničkovou oktávku:-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rider

Reakce na: Já bych se toho nebál. Pne.. | 9.6.2018 10:21reagovat
avatar

na to abys vůbec mohl sáhnout na el. auto musíš mít §50 a školení ve značce... dnes jsou opravy hodně o SW.. a na to kluk v dílně nedosáhne... ON line na koncern nedostane a ani by ho nezaplatil... mám svou dílnu a externě dělám pro značku takže vím o čem mluvím..

Nepřihlášený rider

Reakce na: Tak to už je celkem zoufal.. | 9.6.2018 10:24reagovat
avatar

no jestli chceš srovnávat potkaný motor který si mimochodem vykoleduješ sám tím že neměníš olej a dáváš tam to nejlevnější a jezdíš jak .... kolik lidí okolo potkalo motor? dvä z třiceti? tak se těším na těch třicet elektrovozů:-) ty fronto---

Nepřihlášený Adam

Reakce na: Upřesním, napsal jsem to n.. | 10.6.2018 09:22reagovat
avatar

:-))) To výš že jo. A zmrzlina se dělá z uhlí. Přečti si to pořádně .

Nepřihlášený Adam

Reakce na: no zoxidovaný konektor :-).. | 10.6.2018 09:41reagovat
avatar

Á pan se naučil cizí slovo! :-)))

Nepřihlášený Pavol

Zatiaľ je tu reč o automec.. | 11.6.2018 17:48reagovat
avatar

Zatiaľ je tu reč o automechanikoch , som jedným s nich , ale vzhľadom na môj vek som už ako sa vraví za vodou. Je tu však iný problem . Čo bude vyrábať Bosch , Siemens , Delphi keď už nebudú potrebné vstrekovače , čerpadla , alternátory a štartéry. Čo bude vyrábať Sachs , Luk , Valeo namiesto spojok a dalo by sa pokračovať ďalej. Tu sa jedna nie o státisíce , ale o miliony pracovných miest. Doposiaľ v čase krízy sa emigrovalo do Ameriky , ale kde to bude teraz ?

Nepřihlášený K

Reakce na: To je sice možné, ale jak.. | 11.6.2018 20:38reagovat
avatar

Fanousek Tesly se nejcasteji vyznacuje nevabnym vzhledem a oderem, nizkym vzdelanim, neznalosti zakladnich fyzikalnich a ekonomickych zakonu, absenci vlastniho nazoru a projevuje se vulgarnim az agresivnim zpusobem vuci komukoli, kdo si "dovolit" poukazovat na nesrovnalosti v tom, co vudce jejich sekty tvrdi a tim, co se deje ci co je realne mozne. I v teto diskusi se jich jeste par najde, nastesti uz jsou to jenom ti opravdu nejvetsi zabednenci a postupne jich ubyva.

Elektromobil s bateriemi nabijenymi z verejne site se jako neperspektivni nesmysl ukazal pred 130 lety a neperspektivnim nesmyslem zustava i nadale. Elon je skvely v oblbovani prostacku, kteri mu ty jeho pohadky zerou ci dokonce mu za ta predpotopni vozitka davaji sve penize. Ostatne, proc ne, na hlupacich se vydelava nejsnadneji.

Nepřihlášený kiv

UŽ JSEM NA TO PŘIŠEL ! Au.. | 25.6.2018 21:18reagovat
avatar

UŽ JSEM NA TO PŘIŠEL !

Automechanici bez práce nafasují ebonitovou tyč a liščí ohon a budou jako domácí pracovníci vyrábět elektřinu pro elektromobily :-D

Problém je vyřešen.

Další problém s elektromobilitou ? ...

Nepřihlášený Minimax

Reakce na: Ten notas se ti vypina na.. | 4.7.2018 13:50reagovat
avatar

Jasně :-) Primární problém je ale pořád vadnej článek, nikoliv řídící deska. To znamená trvalé snížení kapacity příslušného modulu.

Na ebayi je k mání hafo bateriových modulů. Použité, problémové, naho... Kdo by si ho dal jako rezervu energie do domácnosti.. blázen?

Kdo by je rozebral, přeměřil jeden každý ze 444 článků a poskládal dobré zpátky? Jiný blázen?

Nepřihlášený Jaroslav

Zvláštní článek. Já jen ch.. | 16.7.2018 19:24reagovat
avatar

Zvláštní článek. Já jen chci upozornit na nedávnou zprávu na novinky.cz, že od příštího roku se pro domácnosti zvýší elektrika cca o 10 %, silová dokonce o 15 %. Až se více rozšíří auta na elektriku, tak řada domácností bude doma svítit lampou na petrolej. Tak bude drahá elektrika. To je pro všechny nadšence elektro mobility. Dále mám známého, který má auto na baterky. Každých 30.000 km jezdí na ty pravidelné prohlídky. Auto má normální servisní knížku, jako každé jiné. Každá návštěva bez závady vyjde na 30.000 Kč. Jestli najdou závadu či vymění ojeté brzdy, tak je tam taky za 60.000 Kč. Dále v tom autě jsou zabudovaná tzv. kurvítka, která stejně po určité době nutí k návštěvě servisu. Tak že tak milí nadšenci elektrických autíček. Bude to všechno drahé jako prase !

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MK

tak si mě smázl kouzelníku.. | 17.7.2018 09:01reagovat
avatar

tak si mě smázl kouzelníku, ale já jsem tady zase

Nepřihlášený MK

Reakce na: Zvláštní článek. Já jen ch.. | 17.7.2018 09:05reagovat
avatar

už jsi slyšel něco o konkurenčním tlaku? Jestliže Tesla zatím nemá na poli elektromobilů konkurenci a zároveň si ji pořízují lidé, co do kapsy zrovna hluboko nemají, tak věz, že je to stejné jako u prémie. Servis elektromobilu na úrovni nižší střední rozhodně nebude za 30 nebo 60 tis..

Nepřihlášený Vlado K.

Reakce na: Takže nebudu muset každou.. | 17.7.2018 21:50reagovat
avatar

Keď však budeš musieť kúpiť nové baterky, tak zaplačeš. ;-)

Nepřihlášený jojo

Servisy sa nemusia obávať,.. | 2.9.2018 20:52reagovat
avatar

Servisy sa nemusia obávať, tie sprostosti sa budú tak kaziť, že budú mať roboty dosť.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama