Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rozmach elektromobilů provází další negativum, o kterém se dosud nemluvilo
28.7.2019 | Mirek Mazal
Když přijde řeč na nástup elektrických aut, obvykle jsou skloňována jen jejich pozitiva v podobě nulových přímých emisí. I negativa ale existují a k těm známým se nyní přidává další.
Neexistuje ožehavější téma poslední doby, než jsou elektrické automobily. V motoristické branži má na zavádění pohonu z velkokapacitních baterií každý svůj názor a není snad nikoho, kdo by nad možným koncem benzínů a dieselů a jeho následky aspoň občas nepřemýšlel.
Konzervativní jádro varuje před převažujícími negativy elektromobilů, jakými mohou být ekonomické a ekologické dopady nebo následky nedostatečné infrastruktury. Z Nizozemska, kde se elektromobily díky štědrým dotacím rozmáhají jedním z nejrychlejších temp v Evropě, nyní přichází další varování.
Tamní deník Het Belang van Limburg (HBvL) otiskl článek, který popisuje negativum v podobě nadměrného zatěžování silniční sítě. Elektromobily zvyšují opotřebení vrchní vrstvy silnic rychleji, protože mají v průměru vyšší hmotnost a rychlejší nástup akcelerace. Ani jedno z toho životnosti silnic stavěné pro lehčí a pozvolněji akcelerující konvenční auta neprospívá.
HBvL vychází ze závěrů Technické univerzity v Delftu, která dokázala měřitelné následky v podobě obroušení či zdeformování povrchu silničních komunikací. Podobně se vyjádřil belgický odborník Bruno van Zeebroeck: „Výzkumy ukazují, že elektromobily způsobují dodatečné opotřebení kvůli vlastní hmotnosti,“ konstatoval.
Povrchy cest tak mají rázem kratší životnost, což pochopitelně znamená dodatečnou ekonomickou i ekologickou zátěž, kterou poneseme všichni, ať už elektrická auta chceme, nebo ne. Pro celkovou bilanci smysluplnosti přepřáhnutí aut na elektricky pohon je to nepochybně další minus, které ale ti, co jej prosazují za každou cenu, nejspíše opět nevezmou v potaz.
Rozmach elektromobilů vede k rychlejšímu opotřebení silnic, což nepochybně představuje další ekonomickou i ekologickou zátěž
Zdroj: Het Belang van Limburg
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 6 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB