Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu
6.1.2020 | Mirek Mazal
Pro některé je to mág, pro jiné gauner, buď jak buď je to jeden z těch šikovných Rusů, kteří umí ze dvou zdevastovaných aut postavit jedno, které vypadá skoro jako nové.
Ruský automechanik Artur Tussik nezapře svůj původ, podobně svérázného opraváře byste stěží hledali jinde na světě. Artur se živí opravováním nabouraných aut, ale ne jen tak ledajakých - sám umí ze dvou totálek umí slepit „zdravé” auto. I drasticky zničený vůz tak dokáže vrátit na silnice s minimem potřebných dílů, protože většina know-how spočívá v narovnávání, svařování, vrtání, řezání a pasování zpět do původní podoby.
Pracovní náplň Tussika je a není obdivuhodná - na jednu stranu umí, na tu druhou ale mohou být jím opravená auta pojízdnými rakvemi svého druhu. Případný střet cestující v skládačce z ruské garáže určitě bude bolet a je otázkou, jestli nebude fatální. Ani jízdní vlastnosti takových aut nikdy nemohou být rovny těm před nehodou.
Co nelze svébytnému mechanikovu upřít, je kuráž, protože se nebojí vrhnout ani do zprovoznění pořádně nabourané Tesly Model S. Americký sedan je plný drátů spojených s lithium-iontovými bateriemi zabudovanými do pevné konstrukce z několika druhů materiálů. Hojně byl použitý hliník, borová ocel, titan, uvnitř vozu převládá plast, kůže i měď a samozřejmě nechybí karbonová vlákna nebo ocel.
Havarovaný kus schytal nejtěžší zásahy na předek a levý bok. Vidina oprav hliníkových segmentů by autorizovaný servis vyděsila, v takové chvíli se ale dostává do provozní teploty Artur se svými záchrannými nástroji. Na začátku bylo potřeba vše odstrojit a správně naplánovat postup nevšedních prací s elektromobilem.
Po demontáži zkroucených panelů karoserie se ukázalo poškození nosných částí, proto na řadu přišlo nahřívání a násilné rovnání silným řetězem. Během provizorního postupu létaly vzduchem kusy hliníku, utržené konstrukce ohrožovaly samotného Tussika. Rus tak raději nahradil chybějící úlomky novými kusy, které padly přesně do montážních bodů z továrny.
Po dorovnání základní kostry nastala zdlouhavá etapa nastrojení chybějících komponentů konstrukce Tesly. Nenávratně zničené díly nahradily jiné pláty železa, zbytek se dal vyklepat nepostradatelným kladivem. Formování nového Modelu S urychlilo použití některých součástek z jiného auta, následným celolakem se strakatá verze proměnila zpět v černý vůz.
Po návratu z lakovny se Tussik pustil do kompletace interiéru. Zaklapnutím poslední lišty se mohl vrátit ven a doladit poslední zbytky exteriérových nedodělků. Usazení světel se vůči provedeným činnostem jevilo jako maličkost. Zdánlivě neopravitelný elektromobil dostal druhou šanci po 30 dnech intenzivní práce, kterou pojišťovna nebo servis označily za tak drahou, že vůz nechtěly opravovat. Artur T. to nepochybně zvládl se zlomkem jejich rozpočtu ve své garáži.
Kontroverzní ruský opravář se nebojí ani elektromobilů. Zdá se, že má o budoucnost postaráno
Zdroj: Arthur tussik@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera