Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu

Pro některé je to mág, pro jiné gauner, buď jak buď je to jeden z těch šikovných Rusů, kteří umí ze dvou zdevastovaných aut postavit jedno, které vypadá skoro jako nové.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu

6.1.2020 | Mirek Mazal

Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pro některé je to mág, pro jiné gauner, buď jak buď je to jeden z těch šikovných Rusů, kteří umí ze dvou zdevastovaných aut postavit jedno, které vypadá skoro jako nové.


Ruský automechanik Artur Tussik nezapře svůj původ, podobně svérázného opraváře byste stěží hledali jinde na světě. Artur se živí opravováním nabouraných aut, ale ne jen tak ledajakých - sám umí ze dvou totálek umí slepit „zdravé” auto. I drasticky zničený vůz tak dokáže vrátit na silnice s minimem potřebných dílů, protože většina know-how spočívá v narovnávání, svařování, vrtání, řezání a pasování zpět do původní podoby.

Pracovní náplň Tussika je a není obdivuhodná - na jednu stranu umí, na tu druhou ale mohou být jím opravená auta pojízdnými rakvemi svého druhu. Případný střet cestující v skládačce z ruské garáže určitě bude bolet a je otázkou, jestli nebude fatální. Ani jízdní vlastnosti takových aut nikdy nemohou být rovny těm před nehodou.

Co nelze svébytnému mechanikovu upřít, je kuráž, protože se nebojí vrhnout ani do zprovoznění pořádně nabourané Tesly Model S. Americký sedan je plný drátů spojených s lithium-iontovými bateriemi zabudovanými do pevné konstrukce z několika druhů materiálů. Hojně byl použitý hliník, borová ocel, titan, uvnitř vozu převládá plast, kůže i měď a samozřejmě nechybí karbonová vlákna nebo ocel.

Havarovaný kus schytal nejtěžší zásahy na předek a levý bok. Vidina oprav hliníkových segmentů by autorizovaný servis vyděsila, v takové chvíli se ale dostává do provozní teploty Artur se svými záchrannými nástroji. Na začátku bylo potřeba vše odstrojit a správně naplánovat postup nevšedních prací s elektromobilem.

Po demontáži zkroucených panelů karoserie se ukázalo poškození nosných částí, proto na řadu přišlo nahřívání a násilné rovnání silným řetězem. Během provizorního postupu létaly vzduchem kusy hliníku, utržené konstrukce ohrožovaly samotného Tussika. Rus tak raději nahradil chybějící úlomky novými kusy, které padly přesně do montážních bodů z továrny.

Po dorovnání základní kostry nastala zdlouhavá etapa nastrojení chybějících komponentů konstrukce Tesly. Nenávratně zničené díly nahradily jiné pláty železa, zbytek se dal vyklepat nepostradatelným kladivem. Formování nového Modelu S urychlilo použití některých součástek z jiného auta, následným celolakem se strakatá verze proměnila zpět v černý vůz.

Po návratu z lakovny se Tussik pustil do kompletace interiéru. Zaklapnutím poslední lišty se mohl vrátit ven a doladit poslední zbytky exteriérových nedodělků. Usazení světel se vůči provedeným činnostem jevilo jako maličkost. Zdánlivě neopravitelný elektromobil dostal druhou šanci po 30 dnech intenzivní práce, kterou pojišťovna nebo servis označily za tak drahou, že vůz nechtěly opravovat. Artur T. to nepochybně zvládl se zlomkem jejich rozpočtu ve své garáži.


Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 1 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 01Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 2 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 02Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 3 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 03Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 4 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 04Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 5 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 05Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 6 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 06Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 7 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 07Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 8 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 08Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 9 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 09Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 10 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 10Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 11 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 11Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 12 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 12Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 13 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 13Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 14 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 14Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 15 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 15Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 16 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 16Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 17 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 17Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 18 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 18Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 19 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 19Rus, který levně vrací na silnice totálně zničená auta, zkusil opravit složitou Teslu - 20 - Oprava tezce bourane Tesly Model S foto 20
Kontroverzní ruský opravář se nebojí ani elektromobilů. Zdá se, že má o budoucnost postaráno

Zdroj: Arthur tussik@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.