Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rus si doma vyrobil falešná litá kola z plechových disků, pak s nimi zkusil jezdit
6.12.2019 | Mirek Mazal
Litá kola jsou hezká, ale drahá. Ocelové disky jsou levnější, ale dívat se na ně moc nedá. Rus zkusil spojit výhody obojího v jednom za pomoci rozbrusky a svářečky, opakovat to nedoporučujeme.
Nová auta jsou dnes už z výroby většinou osazena hezčími litými koly, základem ale obvykle stále jsou nepříliš pohledné ocelové disky. A i když zrovna nejsou, stále větší prostor blatníků vyžaduje pořízení ráfků rozměrově podobných autobusům, což s sebou přináší i zvýšené pořizovací náklady na zimní sadu. Výbavu do sněhu proto často zastupují levnější „plecháče“ střízlivějších rozměrů s ošklivými poklicemi, nebo úplně bez nich.
Zimní provoz auta je tak doprovázený pohledem na vzhledově neatraktivní kola, proto se ruský kutil pokusil najít nový kompromis mezi litým diskem a plechovou alternativou, který spojí výhody obou alternativ. Dřívější vrchol tuzingové kreativity byl pokořen novinkou z dílny holohlavého Vlada z Garage 54.
Ruský svéráz použil klasický plechový ráfek, do výplně nechal vyřezat otvory a od středu k lemům kola navařil pět zkrácených ocelových profilů. Tím se vytvořila pevná kostra a zbytek vnitřní výztuhy mohl být odstraněn, aby bylo vidět brzdové kotouče jako u pravých hliníkových disků. Nápad se formoval postupně, před nazutím pneumatiky bylo potřeba ještě nanést černý lak a vyleštit nové paprsky.
Po provizorním vyvážení imitace hliníkového disku nastala zkušební jízda. Vcelku pohledné kolo bylo namontováno na poháněné zadní nápravě, přesto nebylo za volantem Mercedesu cítit žádné vibrace. Svařený prototyp vydržel i hrubší zacházení s pedálem plynu a ani jednou nepolevil v pevnosti domácí konstrukce. Laciná napodobenina pobavila, snad experiment nebude chápán vážně - i přes provedenou zkoušku taková konstrukce nemůže náročnější situace dlouhodobě zvládat a ruský experiment rozhodně nedoporučujeme opakovat. Už kvůli své podobě ale zaujme - jeden by i věřil, že toto je drahý disk z lehkých slitin...
Na první pohled litý disk vznikl z klasického ocelového kola a několika navařených profilů opět z oceli
Zdroj: Garage 54@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před hodinou - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 17:16 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova