Ruská Octavia RS ukázala svůj skutečný výkon, vzhledem k ceně ho má spoustu

Výsledek jako takový asi nikoho do kolen nedostane, přesto nad tímto autem nelze ohrnovat nos. Za takové peníze se u nás nic podobného neprodává.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ruská Octavia RS ukázala svůj skutečný výkon, vzhledem k ceně ho má spoustu

24.3.2019 | Mirek Mazal

Ruská Octavia RS ukázala svůj skutečný výkon, vzhledem k ceně ho má spoustu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Výsledek jako takový asi nikoho do kolen nedostane, přesto nad tímto autem nelze ohrnovat nos. Za takové peníze se u nás nic podobného neprodává.

V lednu letošního roku Lada po měsících čekání dostala na trh svůj sportovně laděný sedan Vesta Sport. Neskrývá jen standardní techniku ve vyšperkovaném hávu, je to skutečný sportovní derivát - nejvýkonnější, nejlépe zrychlující, nejrychlejší a také nejdražší sériově vyráběná Lada, kterou svět poznal, jejíž upravený vzhled je jen třešinkou na dortu.

To zní skoro děsivě, je ale třeba nezapomínat, že jde o Ladu, takže před sebou máme dále praktický rodinný vůz, akorát s 1,8litrovým, atmosféricky plněným čtyřválcem o výkonu 145 koní a točivým momentem 184 Nm. Není divu, že se vozu rychle začalo říkat „ruská Škoda Octavia RS”, oběma je vlastní stejný ideový základ. A pokud vám to přišlo směšné vzhledem k tomu, že RS je asi o polovinu výkonnější, je třeba nezapomínat, že Lada je k mání za ještě výrazněji nižší cenu. Asi 1 milion rublů znamená přibližně 350 tisíc českých korun, a to je vedle Octavie RS méně než poloviční suma na základně vybavený vůz.

Jedna věc ale je, co Lada slibuje, druhá může být, co skutečně prodává. Jeden z čerstvých majitelů vozu se chce pustit do úprav agregátu Vesty, a tak nejprve změřit jeho výkon a dynamiku v sériovém provedení. Na brzdě přitom odhalil o něco menší počet koní a newtonmetrů, než udává katalog výrobce, ale v podstatě jen na hranici chyby měření.

Měření na válcové zkušebně znamenalo výsledek 142 koní a 178 Nm pocházející ze sériového motoru po krátkém zajetí. To jsou velmi slušná čísla na syrový motor - pohonná jednotka od koupě ujela necelé dva tisíce kilometrů. Majitel navíc říká, že v nádrži byl běžný Natural 95 pochybného původu - jsme v Rusku. S ohledem na to, je naměřený výkon parádní, pokud si pro jeho dosažení ani nemusíte lámat hlavu s tím, co a kde tankujete - to vám moderní turba nedovolí.

Jak vypadá jízda s ruskou novinkou, ukazuje další část videa, na jehož konci dojde i na další měření. Ani slibované zrychlení 0-100 km/h za 9,3 sekundy neproběhne, sekundový rozdíl (10,3 s) jde ale spíše na vrub méně zdatnému řidiči a provizorním podmínkám. Za takové auto za 350 tisíc Kč bychom se tu asi nezlobili, v tuto chvíli ale nevíme o plánech Lady Vestu Sport „na západ” exportovat.


Ruská Octavia RS ukázala svůj skutečný výkon, vzhledem k ceně ho má spoustu - 1 - Lada Vesta Sport mereni vykonu 01Ruská Octavia RS ukázala svůj skutečný výkon, vzhledem k ceně ho má spoustu - 2 - Lada Vesta Sport mereni vykonu 02Ruská Octavia RS ukázala svůj skutečný výkon, vzhledem k ceně ho má spoustu - 3 - Lada Vesta Sport mereni vykonu 03Ruská Octavia RS ukázala svůj skutečný výkon, vzhledem k ceně ho má spoustu - 4 - Lada Vesta Sport mereni vykonu 04Ruská Octavia RS ukázala svůj skutečný výkon, vzhledem k ceně ho má spoustu - 5 - Lada Vesta Sport mereni vykonu 05Ruská Octavia RS ukázala svůj skutečný výkon, vzhledem k ceně ho má spoustu - 6 - Lada Vesta Sport mereni vykonu 06Ruská Octavia RS ukázala svůj skutečný výkon, vzhledem k ceně ho má spoustu - 7 - Lada Vesta Sport mereni vykonu 07Ruská Octavia RS ukázala svůj skutečný výkon, vzhledem k ceně ho má spoustu - 8 - Lada Vesta Sport mereni vykonu 08Ruská Octavia RS ukázala svůj skutečný výkon, vzhledem k ceně ho má spoustu - 9 - Lada Vesta Sport mereni vykonu 09Ruská Octavia RS ukázala svůj skutečný výkon, vzhledem k ceně ho má spoustu - 10 - Lada Vesta Sport mereni vykonu 10Ruská Octavia RS ukázala svůj skutečný výkon, vzhledem k ceně ho má spoustu - 11 - Lada Vesta Sport skutecny vykon 01
Lada Vesta Sport se ideově podobá české Octavii RS a při měření výkonu se s ohledem nepředvedla špatně. Za 350 tisíc Kč toho nabízí vážně dost

Zdroj: Руслан Бекоев@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.