Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ruský trh s luxusními auty kolabuje, úroveň si dokáže držet už jen jediný model
24.4.2019 | Petr Prokopec
I když bylo automobilkám na ruském trhu hodně ouvej, jednu jistotu měly - že bohatí lidé budou dál kupovat luxusní modely. Teď už ji nemají, za první letošní kvartál se jejich odbyt propadl o pětinu.
Jakým směrem se letos vydají prodeje nových automobilů? Na tom se experti nemohou shodnout, neboť zatímco někteří hovoří o stagnaci, jiní o propadech a další o růstu. Minimálně v případě Evropy to však po prvních třech měsících letošního roku vypadá spíše na to druhé. Navíc je ve hře stále více nejistot, počínaje možnou obchodní válkou se Spojenými státy a Brexitem konče. Zdá se tedy, že starý kontinent pro letošek spláče nad výdělkem, což není zrovna dobrá zpráva pro automobilové výrobce.
O poznání veselejší nepřichází z ruského trhu, a to přesto, že na konci března meziroční růst dosáhl 1,8 procenta. Tato statistika je však spojena s celkovými prodeji. Do černých čísel ovšem míří jen mainstreamové vozy, zájem o ty luxusní se naopak o propadl. Takových aut se prodalo méně o drtivých 18,7 procenta a není divu, že Rusové hovoří o kolapsu. Za první tři měsíce letošního roku bylo tedy v zemi prodáno jen 269 vozů luxusní kategorie, což je na Rusko s největším počtem dolarových milionářů na světě opravdu tristní výsledek.
Zároveň by mohlo jít o jednu z indicií blížících se problémů, a nikoliv jen těch ruských. Pokud se totiž ohlédneme za posledním desetiletím, zjistíme, že třeba u takové značky Rolls-Royce došlo za poslední desetiletí pouze jednou jedinkrát k poklesu, který nebyl zapříčiněn střídáním stráží v nabídce, a to v roce 2009. Tedy poté, co vypukla globální ekonomická krize. A když se podíváme na takový Mercedes třídy S, pak jediná „hubená“ léta jsou rovněž ta pokrizová.
Zrovna dvojité „R“ a třída S jsou přitom jedněmi z nejčastěji pořizovaných luxusních vozů na ruském trhu. Třícípou hvězdu jako jedinou výrazný pokles trhu míjí, a tak letos trhu dominuje drtivěji než kdy dříve. Z oněch 269 prodaných aut totiž 124 kusů neboli 46 procent připadá na německou značku. Na druhé příčce se s 59 vozy drží Bentley a na třetím s 29 Maserati. Lamborghini má na kontě registrace o jeden kus nižší, dále tu pak máme Rolls-Royce (24 aut), po kterém následují Ferrari (3 ks) a Aston Martin (2 ks).
Jak se přitom dá očekávat, téměř 70 procent všech luxusních vozů skončilo v moskevském regionu, na druhém místě se pak umístil Petrohrad. Právě zde je přitom alokován největší počet boháčů. Ti ale svým bankovním účtům přestávají pouštět žilou tak jako dříve, zčásti i kvůli ekonomickým sankcím. Ty ještě více posilují ekonomickou nejistotu země, která je pro změnu stěžejní pro řadu automobilek včetně Škody.
Jak tedy bylo řečeno, Evropě k okraji propasti možná mnoho nezbývá. Je přitom opravdu překvapivé, že přes hranu by mohla přepadnout i díky Rusku. Tedy zemi, vůči níž se právě oněmi sankcemi vyhradila.
Zájem o luxusní vozy klesá, jedna jistota ale přesto existuje. Takřka polovina prodejů připadá na Mercedes-Benz třídy S, který si drží svou úroveň
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva