Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ruský trh s luxusními auty kolabuje, úroveň si dokáže držet už jen jediný model
24.4.2019 | Petr Prokopec
I když bylo automobilkám na ruském trhu hodně ouvej, jednu jistotu měly - že bohatí lidé budou dál kupovat luxusní modely. Teď už ji nemají, za první letošní kvartál se jejich odbyt propadl o pětinu.
Jakým směrem se letos vydají prodeje nových automobilů? Na tom se experti nemohou shodnout, neboť zatímco někteří hovoří o stagnaci, jiní o propadech a další o růstu. Minimálně v případě Evropy to však po prvních třech měsících letošního roku vypadá spíše na to druhé. Navíc je ve hře stále více nejistot, počínaje možnou obchodní válkou se Spojenými státy a Brexitem konče. Zdá se tedy, že starý kontinent pro letošek spláče nad výdělkem, což není zrovna dobrá zpráva pro automobilové výrobce.
O poznání veselejší nepřichází z ruského trhu, a to přesto, že na konci března meziroční růst dosáhl 1,8 procenta. Tato statistika je však spojena s celkovými prodeji. Do černých čísel ovšem míří jen mainstreamové vozy, zájem o ty luxusní se naopak o propadl. Takových aut se prodalo méně o drtivých 18,7 procenta a není divu, že Rusové hovoří o kolapsu. Za první tři měsíce letošního roku bylo tedy v zemi prodáno jen 269 vozů luxusní kategorie, což je na Rusko s největším počtem dolarových milionářů na světě opravdu tristní výsledek.
Zároveň by mohlo jít o jednu z indicií blížících se problémů, a nikoliv jen těch ruských. Pokud se totiž ohlédneme za posledním desetiletím, zjistíme, že třeba u takové značky Rolls-Royce došlo za poslední desetiletí pouze jednou jedinkrát k poklesu, který nebyl zapříčiněn střídáním stráží v nabídce, a to v roce 2009. Tedy poté, co vypukla globální ekonomická krize. A když se podíváme na takový Mercedes třídy S, pak jediná „hubená“ léta jsou rovněž ta pokrizová.
Zrovna dvojité „R“ a třída S jsou přitom jedněmi z nejčastěji pořizovaných luxusních vozů na ruském trhu. Třícípou hvězdu jako jedinou výrazný pokles trhu míjí, a tak letos trhu dominuje drtivěji než kdy dříve. Z oněch 269 prodaných aut totiž 124 kusů neboli 46 procent připadá na německou značku. Na druhé příčce se s 59 vozy drží Bentley a na třetím s 29 Maserati. Lamborghini má na kontě registrace o jeden kus nižší, dále tu pak máme Rolls-Royce (24 aut), po kterém následují Ferrari (3 ks) a Aston Martin (2 ks).
Jak se přitom dá očekávat, téměř 70 procent všech luxusních vozů skončilo v moskevském regionu, na druhém místě se pak umístil Petrohrad. Právě zde je přitom alokován největší počet boháčů. Ti ale svým bankovním účtům přestávají pouštět žilou tak jako dříve, zčásti i kvůli ekonomickým sankcím. Ty ještě více posilují ekonomickou nejistotu země, která je pro změnu stěžejní pro řadu automobilek včetně Škody.
Jak tedy bylo řečeno, Evropě k okraji propasti možná mnoho nezbývá. Je přitom opravdu překvapivé, že přes hranu by mohla přepadnout i díky Rusku. Tedy zemi, vůči níž se právě oněmi sankcemi vyhradila.
Zájem o luxusní vozy klesá, jedna jistota ale přesto existuje. Takřka polovina prodejů připadá na Mercedes-Benz třídy S, který si drží svou úroveň
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 4 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 5 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 7 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 8 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 21:11 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch