Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rusové dokončili první silniční most do Číny, bude sloužit jen 68 osobním autům denně
30.11.2019 | Petr Miler
Jeho stavba stála přes 3 miliardy Kč a jde o vůbec první přímou spojnici tohoto druhu mezi Ruskem a Čínou. Člověk by na něm čekal pořádný frmol, obsloužit má ale pouhých 68 osobních aut denně, prim budou hrát náklaďáky.
Ruská dopravní infrastruktura se v posledních letech dočkává mnoha nových vzpruh, tou největší je nepochybně nová 700km dálnice z Moskvy do Petrohradu. Nové projekty vznikají díky financování částečně nebo plně ze soukromých zdrojů a nyní vám můžeme ukázat další takový případ.
Jde o vůbec první silniční most přímo spojující Rusko s Čínou. Postaven byl v průběhu tří let s investicí 8,5 miliardy rublů (asi 3,06 miliardy Kč) a tyčí se přes rozsáhlou zátoku řeky Amur. Sám měří 1 080 metrů, spolu s přilehlými komunikacemi se ale jedná o celkem 20 kilometrovou komunikaci, která nahrazuje dosavadní alternativu dlouhou - podržte se - 3 500 km. V relativně málo obydlených částech Asie může absence jednoho mostu znamenat i takto dlouhou objížďku.
Člověk by za podobných okolností čekal, že půjde rázem o velmi vytíženou spojnici, Amurská oblast je ale obecně velmi málo obydlená. Poblíž mostu se nachází jen vesnice Kanikurgan, první větší město Belogorsk (asi 70 tisíc obyvatel) je vzdáleno dalších 130 kilometrů. Není tedy nakonec divu, že Rusové očekávají, že po tomto mostě projede v průměru pouhých 68 osobních aut za den, což s ohledem na investici více jak 3 miliard korun vypadá na velký luxus. Jenže očekávají také pohyb 630 náklaďáků a 164 autobusů každý sen.
Tušíte správně, most vznikl kvůli přilehlé těžbě, snadnému exportu surovin do Číny a podobně jednoduššímu pohybu lidí z citelně civilizovanější prefektury Chej-che na druhé straně řeky. Most byl financován stoprocentně ze soukromých zdrojů a k úhradě veškerých investic bude muset stačit mýto na něm vybírané po následujících 16 let.
Základní stavba je v tuto chvíli hotová, probíhající dokončovací práce pak otevření pro běžný provoz odloží do jara 2020. Uvidíme, jestli pak mostu nevyužije přece jen více než 68 osobních aut za den - jak se můžete sami přesvědčit, je to zajímavá stavba a přinejmenším Číňany by návštěva dosud nedostupného jihovýchodu Ruska mohla lákat.
Úplně první silniční most mezi Ruskem a Čínou vede zdánlivě odnikud nikam, sloužit ale bude hlavně exportu surovin z Ruska na jih
Zdroj: Drom
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 2 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 4 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 5 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 6 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 8 hodinami