Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rusové předělají jen 10 let starou trať pro rychlovlaky, teď zvládne až 400 km/h
25.4.2019 | Mirek Mazal
Skutečná země neomezených možností zůstává nadále svá. Jen 10 let stará vysokorychlostní dráha se tak dočká přepracování s cílem posunout rychlost vlaků skoro na dvojnásobek.
Ruská federace nemůže už z principu zaostávat za dalšími zeměmi, proto se v posledních letech realizují okázalé projekty za miliardy rublů jako za dob SSSR. Většina obyvatel trpí chudobou, ale peníze na kolosální stavby se vždy najdou. Každý pátý Rus trpí nedostatkem příjmů na jídlo a základní životní potřeby, přesto vznikají například nové vysokorychlostní železniční tratě.
Teprve v listopadu 2009 byla dokončena první moderní vlaková spojnice mezi Moskvou a Petrohradem o délce 550 kilometrů. Dráha s rozchodem 1 520 milimetrů dovolovala soupravám nabrat nejvyšší rychlost jen 250 km/h, už v době vzniku se ale vědělo, že to nebude dost. Druhá vysokorychlostní železnice od roku 2010 funguje na trati Moskva-Nižnij Novgorod s maximální rychlostí 300 km/h. Ruské dráhy používají německé rychlovlaky Siemens Velaro zvané Sapsan podle ruského výrazu pro sokola stěhovavého.
Nové a lepší zpřístupnění cesty vlakem mezi Petrohradem a Moskvou sblíží obě města na vzdálenost překonatelnou za dvě hodiny, doba jízdy by se měla zkrátit skoro na polovinu současného stavu. Nová elektrifikovaná dvoukolejná trasa bude totiž určena pro provoz vozů s rychlostí až 400 kilometrů za hodinu.
Zpočátku vláda diskutovala o myšlence vybudovat koleje mezi metropolí a Kazaní jako součást vysokorychlostního koridoru Eurasie z Berlína do Pekingu. Nejprve však proti tomuto projektu vystoupil první místopředseda vlády Anton Siluanov, který později projekt nepodpořil. Železnice do Petrohradu se jeví jako důležitější, neboť se předpokládá trojnásobný nárůst osobní dopravy na počet 33 milionů přepravených lidí. Konečná dohoda o výstavbě vysokorychlostní tratě bde podepsána během konání ekonomického fóra v Petrohradu letos v červnu.
Tiskový tajemník prezidenta Dmitrij Peskov v polovině dubna oznámil, že Putin návrh vysokorychlostní železniční do Petrohradu schvaluje. Otázka stavby podobné cesty do Kazaně podle Peskova nakonec nebyla vyřešena a zkoumání ekonomické životaschopnosti projektu bude pokračovat.
Koncepce rozvoje ruských vysokorychlostních železničních sítí předpokládá budoucí organizaci pohybu vlaků na principu meziregionálního metra. Cestující budou moci využívat čtyři třídy služeb a flexibilní tarify. Cena jízdenky bude záviset na čase a datu cesty, konečnou částku ovlivní také množství zahrnutých osob a místo i typ vybraného vozu. Podle vyjádření státního podniku si tímto způsobem každý vybere vhodné jízdné podle svých potřeb.
Vlak Siemens Velaro alias Sapsan pro ruské dráhy. Na trati z Moskvy do Petrohradu by jej měly nahradit soupravy schopné jet až 400 km/h
Zdroj: Ria Novosti
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejnovější články
- Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 3 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera