Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rusové zkouší nové způsoby, jak se vyhnout placení za parkování, zatím bodují
16.9.2019 | Petr Prokopec
Zdánlivě hloupé či překombinované nápady slaví úspěch, otázkou ovšem je, jak dlouho. Ruským úřadům pochopitelně dochází trpělivost a až dojde zcela, servítky si brát nebudou.
Světové metropole mají už dlouho problémy s příliš velkým množstvím automobilů. Jejich počet roste, ovšem ulice zůstávají stále stejné a parkovacích domů či podzemních garáží také moc nepřibývá. Lidé kvůli tomu často stráví i několik hodin týdně za volantem zbytečně při přesunech po městě či hledání místa k zaparkování, přesto ale dávají přednost individuální dopravě před hromadnou, což znamená, že konec ucpaných silnic není na obzoru. Platí to i o Moskvě, která se pokusila dopravu redukovat především snížením počtu parkovacích míst a výrazným zdražením těch zbývajících.
V ruské metropoli tak jedna hodina parkování stojí 60 rublů, tedy asi 22 Kč. To z českého úhlu pohledu není nic strašného, nicméně je třeba si uvědomit, že průměrná mzda v Rusku je takřka třikrát nižší než tuzemská. Jinými slovy zde tedy mluvíme o ekvivalentu 66 korun za hodinu, což již kapsu zatížit dovede. Zvláště pokud na placeném parkovišti musíte nechávat auto třeba deset hodin denně, a to od pondělí do pátku - rázem je z původně drobného poplatku citelný zásah do peněženky.
Úspěšný byl ovšem tento krok jen částečně, neboť ruští motoristé namísto hromadné dopravy začali volit hlavně spolujízdu. A jdou do toho skutečně po hlavě, neboť zatímco za celý rok 2016 bylo podle statistik uskutečněno jen 45 tisíc cest, letos by podle odhadů společnosti JP Morgan měl daný počet narůst na 60 tisíc. Ovšem nikoliv za celý rok, nýbrž za pouhý den. Z toho jasně vyplývá, že situace se možná sice lehce zlepšila, ovšem při rozsahu problému v Moskvě jde jen o kapku v moři.
Vlastně by nás proto nemělo překvapit, že motoristé toužící po individuálním transportu začínají dělat věci, z nichž nemá radost ruská ruka zákona. Auta se řidiči nově snaží na parkovacích místech zakrýt maskovacími sítěmi, což na první pohled vypadá spíše kontraproduktivně, neboť síť na vůz spíše upozorní. Jenže když to dělá více lidí, je to efektivní - síť znemožňuje práci automatickým systémům a pokud chce policista zjistit registraci auta, musí síť odkrýt. To je práce, do které se každému nechce a i kdyby ano, dobu trvání kontroly každého auta to prodlužuje, takže části řidičů neplacení parkovného prochází.
Dalším fíglem je zaparkování dvou aut těsně vedle sebe. Následně jsou pak řidiči oběma odebrány registrační značky, a aby toho nebylo málo, oba vozy jsou ještě navzájem spoutány řetězem za kliky. Policie tedy nemá jak zjistit, kdo je jejich vlastníkem, zároveň kvůli možnému poškození toho druhého nemůže nařídit odtah. To je skutečně vychytralé, až to bolí.
Starosta Moskvy Sergej Sobjanin nicméně říká, že auty bez registračních značek se zabývá protiteroristická jednotka, která je logicky považuje za potenciální hrozbu. Zatím to nic neznamená, pokud se ale taková praxe též rozšíří, Rusové si prý servítky brát nebudou. Jestli to ale něco změní, je velkou otázkou - jak se zdá, ruští motoristé jsou ve své vynalézavosti minimálně o krok před tamní rukou zákona.
Rusové se zkouší vyhnout poplatkům i pokutám za parkování pomocí maskovacích sítí...
...i odstraňováním značek a připoutáním dvou aut k sobě
Zdroj: bluebuckets group@Facebook
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry