Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Rusové znovu mění Nürburgring, přestavují i nejsledovanější místo okruhu
3.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Severní smyčka Nürburgringu prochází vývojem po celou svou existenci, faktem ale je, že pod ruskou vládou se mění častěji než v předchozích letech.
Severní smyčka Nürburgringu je rájem motoristů, místem, kde se čerstvý vzduch krásné přírody pohoří Eifel mísí s výpary benzínu a pachem spálených brzdových destiček. Země zaslíbená, ikona závodních tratí a rodiště dnes snad většiny nových aut všeho druhu, těch německých nepochybně. Teď je ale tato Mekka automobilového nadšence zavřená kvůli zimní odstávce a při té znovu mění svou tvář.
Menší opravy probíhají na Ringu každou zimu, letos je jich ale přece jen více. Obecně jich v posledních letech od chvíle, kdy ruský miliardář získal vládu nad okruhem, citelně přibylo. Podle některých je to dobře, protože trať byla pod předchozí správou zanedbávaná, což s investicemi jiným směrem vedlo až ke krachu tehdejšího provozovatele. Podle jiných je to ale projev neúcty nových majitelů k tradici okruhu, neboť některé úseky jsou měněny tak, že se trať po dekádách minimálních změn stává stále rychlejší.
Ke kterému táboru se řadíte vy, zvažte sami, nic to ale asi nezmění na plánu opravit ještě letos 1 096 metrů povrchu Nürburgringu, z čehož 919 připadá na Severní smyčku a 177 na modernější Gran Prix Strecke. Nový asfalt v délce 425 metrů dělníci v těchto dnech položí v klikatém Hatzenbachu, poté na nejvyšší místo trati Hohe Acht padne 288 metrů a dále nový povrch v délce 206 metrů dostává i nesledovanější zatáčka vůbec, tzv. Youtube Corner, správně Brünchen. Zbývajících 177 metrů spolkne vedlejší trať pro Grand Prix v zatáčce Yokohama-S.
Kromě nového povrchu čtyř sekcí projdou úpravami i bariéry FIA, které jsou už nyní tak blízko, že se zdají být na dosah ruky. V reakci na smrtelnou nehodu v úseku zvaném Kesselchen vyrostou nové záchytné ploty ještě blíže k asfaltu, což se na první pohled nezdá jako nejlepší zpráva. Levotočivý Kesselchen odvážní jedinci projíždějí na plný plyn a méně zdatní bojují s touhou neubrat, ale FIA zřejmě ví, co dělá. Přiblížení bariér po pravé ruce možná bude nutit některé piloty ubrat tempo. V Hatzenbachu se objeví nový plot na levé straně, aby se zabránilo nečekaným výletům do blízkého lesa.
Zmíněný Brünchen prochází v krátké době opravou již podruhé. Všechny úpravy údajně směřují k tomu, aby okruh nadále zůstal bezpečnou zkušební dráhou automobilek, dějištěm závodů a nezapomenutelným místem pro každého, kdo se zde sveze. Vedení okruhu dále dodává, že při opravách je používán speciální asfalt, který splňuje přísné požadavky na přilnavost a rovnost konečného povrchu. Co si pod tím představit, nevím, i charakter povrchu ale pochopitelně bude mít vliv na dosahované časy.
Až nový rok ukáže, co úpravy reálně přinesly. Loňské modifikace sjezdu z okruhu přinesly jen problémy, parkování je horší než u béčkového nákupního střediska z dob minulých. Občerstvení zajišťuje dlouhá léta známý Devil's Diner, který je sice symbolem, ale má tak malou kapacitu, že se do něj ve špičce ani nedá dostat. Každoroční investice ovšem naznačují, že ikonický okruh unikl nejisté budoucnosti a dětem o něm snad už nebudeme muset jen vyprávět. Díky bohu alespoň za to...
Úpravy Nürburgringu jsou v plném proudu, taková auta na něm hned tak neuvidíte...
Grafika Dala Lomase z Bridge To Gantry ukazuje obrazem, kde a jak se okruh mění
Zdroj: Bridge To Gantry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 3 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 4 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 6 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva