Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
S tímto autem jezdil 23 let a 575 tisíc km jediný člověk. Proč, pochopíte
27.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když někdo po 23 let jezdí se stále tím samým autem, okolí ho má za chudáka neschopného vydělat si na jiné. Tomuto člověku ale můžeme jen závidět.
Dokážete si představit, že byste za volantem jednoho auta strávili polovinu svého dospělého života? A nemyslíme nyní ty případy, kdy si šedesátník koupí novou Felicii a s 20 km ujetými každý víkend do kostela a zpět a už s ní vydrží až do konce svých dnů. Mluvíme o běžném, každodenním používání auta, kdy rok co rok najedete nikterak enormních, ale přesto slušných 25 tisíc kilometrů.
Taková představa na první pohled moc krásně nezní, neboť evokuje představu o člověku, který si po dekády není schopen vydělat ani na další nový vůz. Takové lidi budeme mít tendenci litovat, jenže člověku, kterému patří stroj na fotkách, můžeme jen závidět. Více jak dvě dekády totiž strávil za volantem jednoho z nejúžasnějších Mercedesů a byl pro něj tak dobrý, že nic jiného prostě nechtěl. A prodává ho až nyní za částku, která z něj dělá všechno, jen ne sociální případ.
Fanoušci starých Mercedesů už jistě poznali, o co tu běží. Takovým netřeba představovat model E 60 AMG generace W124. Je to jakási evoluce ikonického 500E, který byl vyvinut u Porsche, a vznikl v 90. letech ještě jako tuning - AMG tehdy sice s Mercedesem úzce spolupracovalo, ale součástí automobilky ještě nebylo. E 60 AMG vzniklo v pouhých 45 kusech.
Číslo 60 v názvu odkazuje na šest litrů objemu motoru. Pod kapotou je osmiválec M119, který standardně produkoval 381 koní a 580 Nm, ovšem AMG bylo na zvláštní přání údajně schopno výkon zvednout na 404 koní a 616 Nm. Na stovku to tomuhle supersedanu trvalo se „standardním” výkonem 5,4 vteřiny a maximálka byla - nečekaně - 250 km/h.
Spousta Mercedesů 500E a pozdějších E 500 byla později odeslána do Affalterbachu, aby pod kapotu namontovali silnější šestilitrový motor. Těchto „falešných” E 60 AMG se dá na trhu leckdy najít víc než originálních kousků. Ty poznáte podle položky s kódem 957 v seznamu výbavy - je tak označen balíček vylepšení AMG. Jestli se díváme na kus z prvního nebo druhého ranku, nevíme jistě, i když prodávající tvrdí, že jde o originál. To tu ale není až tak podstatné.
Bez ohledu na tento aspekt před námi nestojí jen tak nějaká E 60 AMG, která by celý život stála v garáži, jako kousek, na který jsme se mohli podívat v únoru tohoto roku. Tenhle vůz naopak celý svůj život jezdil. V rukou jediného majitele najezdil od roku 1993, kdy byl vyroben, 575 tisíc kilometrů. Ten si jej po celou tu dobu prostě užíval a také se o něj pečlivě staral - na svůj nájezd vypadá tato E 60 AMG pořád k světu, i když pár oděrek na rozích nárazníků najdeme.
Podle dostupných zpráv bylo všech 45 kusů E 60 AMG vyrobeno v modelových letech 1992 a 1994. Některé tedy budou mít původní karoserii, jiné omlazenou. Prodávaný kus patří do první skupiny. Všimněte si rozdílů v přední masce a ve víku zavazadelníku na fotkách níže.
Tenhle modrý kousek byl prvně registrován v červenci roku 1993 a od té doby sloužil člověku, který jej má dodnes. Proč se jej v tuto chvíli rozhodl prodat, netušíme, víme ale, že o něj bylo řádně pečováno, aby takový kilometrový proběh zvládal jako zamlada. Už z toho lze očekávat, že v najíždění dalších tisíců kilometrů bude klidně pokračovat, pokud mu zůstane špičková i údržba. Chcete-li se ho ujmout, můžete, cena ale není malá - 69 900 Eur, tedy necelých 1,9 milionu korun. Což je také pozoruhodná cifra na vůz, se kterým někdo asi 14krát objel zeměkouli...
O samotnou nabídku tu ale v prvé řadě nejde, spíše nás fascinuje představa strávení dobré poloviny „řidičského života” za volantem takového stroje. Nemluvě o tom, že krom dobrého svezení vás po celé té době čeká prodej za cenu ne zase tak vzdálenou té, za níž jste vůz přes skoro čtvrtstoletím koupili. Schopností zajistit majiteli něco takového se může pochlubit jen naprostá hrstka aut. E 60 AMG je jedním z nich...
Tenhle kousek má za sebou 575 tisíc kilometrů a může být váš
Takhle vypadá faceliftovaný Mercedes E 60 AMG
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 5 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024 - VW odpískal obytnou verzi elektrické dodávky kvůli její nepoužitelnosti, stejně nesmyslná výkonná verze je ale venku
23.3.2024 - Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva