Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
S tímto autem jezdil 23 let a 575 tisíc km jediný člověk. Proč, pochopíte
27.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když někdo po 23 let jezdí se stále tím samým autem, okolí ho má za chudáka neschopného vydělat si na jiné. Tomuto člověku ale můžeme jen závidět.
Dokážete si představit, že byste za volantem jednoho auta strávili polovinu svého dospělého života? A nemyslíme nyní ty případy, kdy si šedesátník koupí novou Felicii a s 20 km ujetými každý víkend do kostela a zpět a už s ní vydrží až do konce svých dnů. Mluvíme o běžném, každodenním používání auta, kdy rok co rok najedete nikterak enormních, ale přesto slušných 25 tisíc kilometrů.
Taková představa na první pohled moc krásně nezní, neboť evokuje představu o člověku, který si po dekády není schopen vydělat ani na další nový vůz. Takové lidi budeme mít tendenci litovat, jenže člověku, kterému patří stroj na fotkách, můžeme jen závidět. Více jak dvě dekády totiž strávil za volantem jednoho z nejúžasnějších Mercedesů a byl pro něj tak dobrý, že nic jiného prostě nechtěl. A prodává ho až nyní za částku, která z něj dělá všechno, jen ne sociální případ.
Fanoušci starých Mercedesů už jistě poznali, o co tu běží. Takovým netřeba představovat model E 60 AMG generace W124. Je to jakási evoluce ikonického 500E, který byl vyvinut u Porsche, a vznikl v 90. letech ještě jako tuning - AMG tehdy sice s Mercedesem úzce spolupracovalo, ale součástí automobilky ještě nebylo. E 60 AMG vzniklo v pouhých 45 kusech.
Číslo 60 v názvu odkazuje na šest litrů objemu motoru. Pod kapotou je osmiválec M119, který standardně produkoval 381 koní a 580 Nm, ovšem AMG bylo na zvláštní přání údajně schopno výkon zvednout na 404 koní a 616 Nm. Na stovku to tomuhle supersedanu trvalo se „standardním” výkonem 5,4 vteřiny a maximálka byla - nečekaně - 250 km/h.
Spousta Mercedesů 500E a pozdějších E 500 byla později odeslána do Affalterbachu, aby pod kapotu namontovali silnější šestilitrový motor. Těchto „falešných” E 60 AMG se dá na trhu leckdy najít víc než originálních kousků. Ty poznáte podle položky s kódem 957 v seznamu výbavy - je tak označen balíček vylepšení AMG. Jestli se díváme na kus z prvního nebo druhého ranku, nevíme jistě, i když prodávající tvrdí, že jde o originál. To tu ale není až tak podstatné.
Bez ohledu na tento aspekt před námi nestojí jen tak nějaká E 60 AMG, která by celý život stála v garáži, jako kousek, na který jsme se mohli podívat v únoru tohoto roku. Tenhle vůz naopak celý svůj život jezdil. V rukou jediného majitele najezdil od roku 1993, kdy byl vyroben, 575 tisíc kilometrů. Ten si jej po celou tu dobu prostě užíval a také se o něj pečlivě staral - na svůj nájezd vypadá tato E 60 AMG pořád k světu, i když pár oděrek na rozích nárazníků najdeme.
Podle dostupných zpráv bylo všech 45 kusů E 60 AMG vyrobeno v modelových letech 1992 a 1994. Některé tedy budou mít původní karoserii, jiné omlazenou. Prodávaný kus patří do první skupiny. Všimněte si rozdílů v přední masce a ve víku zavazadelníku na fotkách níže.
Tenhle modrý kousek byl prvně registrován v červenci roku 1993 a od té doby sloužil člověku, který jej má dodnes. Proč se jej v tuto chvíli rozhodl prodat, netušíme, víme ale, že o něj bylo řádně pečováno, aby takový kilometrový proběh zvládal jako zamlada. Už z toho lze očekávat, že v najíždění dalších tisíců kilometrů bude klidně pokračovat, pokud mu zůstane špičková i údržba. Chcete-li se ho ujmout, můžete, cena ale není malá - 69 900 Eur, tedy necelých 1,9 milionu korun. Což je také pozoruhodná cifra na vůz, se kterým někdo asi 14krát objel zeměkouli...
O samotnou nabídku tu ale v prvé řadě nejde, spíše nás fascinuje představa strávení dobré poloviny „řidičského života” za volantem takového stroje. Nemluvě o tom, že krom dobrého svezení vás po celé té době čeká prodej za cenu ne zase tak vzdálenou té, za níž jste vůz přes skoro čtvrtstoletím koupili. Schopností zajistit majiteli něco takového se může pochlubit jen naprostá hrstka aut. E 60 AMG je jedním z nich...
Tenhle kousek má za sebou 575 tisíc kilometrů a může být váš
Takhle vypadá faceliftovaný Mercedes E 60 AMG
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva