Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
S tímto nejrychlejším moderním Fordem nikdo nechce jezdit. A bude jen hůř
31.7.2018 | Petr Prokopec
Od začátku nemáme dobrý pocit z toho, jak se Ford rozhodl naložit s prodejem svého nového GT. Teď všemu dává korunu a výsledkem je přesný opak toho, čeho chtěl původně docílit.
Před pár týdny se zdálo, že nedůstojná fraška spojená s novodobým Fordem GT je definitivně u konce. Wrestler a herec John Cena totiž přiznal vinu a oznámil, že se s automobilkou domluvil na mimosoudním vyrovnání. Důvodem byla skutečnost, že porušil jednu z klauzulí ve smlouvě a šestiválcový supersport prodal před uplynutím dvouleté lhůty, kdy tak učinit neměl. Ač tedy původně mluvil o pochybení značky, peníze na charitu bude nakonec posílat on.
Nešlo však o jediný předčasný prodej vozu, druhý proběhl v květnu v rámci aukce společnosti Mecum. Ta již dopředu oznámila všem zájemcům, že „jsme ohledně tohoto měli menší problém u soudu, nicméně soudce nakonec rozhodl v náš prospěch. Tohle je Amerika, můžete tu prodat a koupit cokoliv, co chcete.“ Stříbrnošedý exemplář díky tomu změnil majitele za 1 815 000 USD (cca 39,9 milionu korun).
Jakkoliv je soudní verdikt znám, okolnosti k němu vedoucí dosud halila rouška tajemství. Bylo překvapivé, že justice takto rozhodla, neboť v podstatě šla proti platné smlouvě. Nové informace ovšem naznačují, že tentokrát Ford skutečně pochybil - respektive na vině jsou jeho právníci, kteří nebyli dostatečně rychlí. U soudu se totiž snažili zakázat prodej vozu, který již prodán byl.
Výše zmíněnou větu je samozřejmě třeba vysvětlit. Začneme proto u Johna W. Millera, který patřil mezi onu tisícovku lidí, jež Ford vybral, že si nové GT mohou koupit. Ten v něm ale neviděl řidičskou potěchu, nýbrž investiční příležitost. 11. května vůz prodal Michaelu J. Flynnovi, který následně požádal aukční dům Mecum, aby jej o osm dní později nabídl v dražbě.
Ford přitom o záměrech Millera věděl již od března, patřičně reagovat ovšem začal až ve chvíli, kdy síň Mecum oznámila, že součástí její chystané dražby bude právě prodej novodobého GT. U soudu proto požádal o předběžné opatření, jež by mělo dané změně majitele zabránit. Soudkyně Heather Welch ale žádost odmítla, neboť právníci modrého oválu poukazovali na skutečnost, že smlouvu porušil Miller.
„Tvrzení Fordu je celé založeno na teorii, že Mecum komplikovaně zasáhl do smlouvy mezi Millerem a Fordem. Ford tvrdí, že Mecum uzavřel s Millerem smlouvu o prodeji jeho Fordu GT, čímž v podstatě přiměl Millera, aby porušil svou smlouvu s Fordem. Nicméně Ford nepředložil soudu jediný důkaz o tom, že Miller je současným majitelem Fordu GT z roku 2017,“ uvedla soudkyně ve svém zdůvodnění.
Ta zároveň dodala, že „Mecum na druhou stranu předložil důkaz, že Mike Flynn koupil Ford GT z roku 2017 od Millera. Přesněji řečeno, Mecum předložil důkaz A, tedy sepsanou smlouvu podepsanou Millerem a Flynnem, a důkaz B, tedy místopřísežné prohlášení Michaela J. Flynna Jr., dle kterého Flynn koupil auto od Millera.“ Právníci Fordu tedy evidentně brečeli na špatném hrobě resp. vzali celý případ za špatný konec.
Kromě toho Heather Welch ještě zmínila, že pokud by žádosti Fordu vyhověla, vznikla by aukčnímu domu újma daleko vyšší, než je poškození reputace Fordu a problémy spojené s alokačním programem GT. Důvodem je právě ona vysoká cena, případ tím ale definitivně neskončil. Ford nestáhl žalobu ani na Flynna, ani na aukční síň Mecum, soudkyně zatím pouze zamítla onu žádost o předběžné opatření. Soudní stání je naplánováno na 17. srpen, což je více než podstatné datum - jen krátce na to totiž začíná automobilový týden v Monterey, jehož součástí bude také dražba aukčního domu Mecum. A neuhádnete, co bude její zlatým hřebem...
Pokud tipujete stříbrnošedý Ford GT s černými závodními pruhy, který byl vyroben jako osmačtyřicátý v pořadí, trefili jste hřebíček na hlavičku. Z šestiválcového supersportu se tak začíná stávat horká brambora, již za pár týdnů nejspíše čapne do rukou již čtvrtý majitel. Jsme přitom opravdu zvědavi, kolik za tento exemplář zaplatí, s každým převodem jeho cena stoupá.
Miller si vůz převzal v srpnu loňského roku, kdy za GT zaplatil lehce přes 450 tisíc dolarů (9,89 mil. Kč). Když jej ovšem prodával Flynnovi, zinkasoval již 1,1 milionu dolarů (24,18 mil. Kč). Mecum pak následně vůz vydražil za oněch 1,81 milionu dolarů, v tom jsou však i poplatky aukční síně. Jeho skutečná „cena“ tedy byla o trochu nižší a činila 1,65 mil. USD (36,28 mil. Kč).
Nově by tedy GT mohlo snadno prorazit hranici dvou milionů dolarů, jen během pouhého roku by se tak zhodnotilo více než čtyřikrát. To je opravdu působivé na vůz mainstreamové značky, který navíc disponuje pouze šestiválcem. Smutné je, že i když po autě zjevně prahne spousta bohatých lidí, jezdit s ním nechce nikdo. V květnu měl při předchozím prodeji na kontě 7 mil (11,2 km), současný majitel 1,5 míle (2,4 km) přidal. To musela být jízda...
Ford tak svým zvláštním přístupem docílil jen přesného opaku toho, o co údajně usiloval. Chtěl prý, aby auta měli nadšenci, kteří s nimi budou jezdit a nebudou s nimi spekulovat. Realitou ale je, že hodnota auta právě kvůli uměle omezené výrobě i nemožnosti vůz prodat během jediného roku stoupla čtyřikrát, nejezdí se a spekuluje se. A bude jen hůř. Protože až ostatní majitelé uvidí, že jejich GT nemá cenu pár set tisíc, ale pár milionů dolarů, jezdit s ním raději přestanou. Tohle vážně nevyšlo.
Ford nadále pokračuje v nedůstojné frašce, jenž je spojena s novým GT. Tentokráte jde přitom o stříbrnošedý exemplář, který změnil v květnu majitele během aukce síně Mecum
U stejné aukční síně majitele brzy změní zas, zřejmě za ještě vyšší cenu. Najel přitom v mezičase jen 2,4 km
Zdroj: Mecum, Jalopnik, Fox News
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva