Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sbohem, armádo Golfů. Evropu do čtyř let ovládne Hyundai, říká provozní šéf
17.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už v roce 2021 mají Evropě vládnout Korejci, přestože dnes i společně s Kiou prodávají jen polovinu toho, co Němci. Mají ale plán.
Korejská automobilka měla v minulých dnech opravdu napilno, v závěru minulého týdne odhalila svůj první hothatch i30 N a pak mu na pomoc poslala svou variaci na Octavii jménem i30 Fastback. Nezůstalo ale jen u odkrývání nových modelů, ale i plánů do budoucnosti. Provozní ředitel značky Thomas Schmid totiž při té příležitosti oznámil, že Hyundai se do roku 2021 hodlá stát automobilkou prodávající nejvíce aut v Evropě.
Korejci jsou tak po alianci Renault-Nissan, která cíli dokonce na globální vedení, další automobilkou, která chce z trůnu sesadit Volkswagen. Jestliže plány japonsko-francouzského konglomerátu jsou smělé, plány Hyundai jsou supersmělé. V Evropě vládne Golf už po dekády s takovou jistotou, že jen překonat jeho prodeje celým portfoliem jakékoli značky je oříšek. A VW neprodává jen Golf.
Schmid (skutečně bez „t” na konci) ale trvá na svém. Prodeje Hyundai totiž konstantně rostou, nicméně jejich registrace loni čítaly pouze půl milionu nových aut, což odpovídá 3,32procentnímu tržnímu podílu. Sesterská Kia je na tom jen o trochu hůře, nicméně ani po sečtení registrací obou značek ještě nejsme ani na milionu prodaných vozů. Na sklonku loňského roku na tom byl lépe i Opel, o Volkswagenu a jeho 1,7 milionech prodaných aut ani nemluvě. Korejci by proto museli přijít s něčím, co by se dalo téměř nazvat zázrakem.
Schmid navíc nastínil, jakou cestou půjdou. Firma chce stavět na čtyřech základních pilířích. „Číslem jedna je naše rodina SUV. Dvojkou mobilita budoucnosti, trojkou pak to, co nazýváme naše DNA modely - tedy rodina „I“. A čtyřkou jsou naše emocionální modely N.“ V rámci těchto skupin hodlá jen v Evropě představit na 30 nových modelů a jejich derivátů.
„Naše rodina SUV je vysoce úspěšná, obohacuje naši značku a dělá jí více žádoucí. A pak je tu Kona, náš nejnovější model, naše čtvrté a zatím nejkompaktnější SUV, které momentálně míří do prodeje na mnoha trzích po celém světě. V roce 2018 navíc představíme elektrickou verzi,“ popisuje první pilíř Schmid. A dodává, že toto portfolio bude do budoucna ještě více rozšířeno i o vozy mířící do nových segmentů.
„V případě našeho druhého pilíře, mobility budoucnosti, jsme na čele segmentu eko-vozů. V Evropě prodáváme více aut s palivovými články než všechny ostatní značky dohromady. A opět i v tomto případě v roce 2018 představíme nové SUV na palivové články, jež použije unikátní platformu,“ popisuje Schmid zásadní rozdíl mezi Hyundai a ostatními výrobci, kteří se zaměřují hlavně na elektromobily.
Ani na ně ale značka nezapomíná, proto již velmi brzy spustí v hlavních evropských metropolích program sdíleného užívání elektrických vozů. Zatím není jisté, jaké modely se v jeho rámci budou nabízet, velmi pravděpodobně však půjde i o ty, jež nesou alfanumerické označení. Schmid totiž o sdílených elektromobilech mluví v rámci třetího pilíře, tedy skupiny I-modelů.
„Náš nejnovější model dorazil již ve třetí generaci, přičemž prodáno jej bylo již takřka milion exemplářů. Dosáhli jsme masivního pokroku v oblasti konektivity, designu interiéru a jízdní dynamiky. A v otázce bezpečnosti je poslední i30 na vrcholu své třídy - ve výbavě má ty nejlepší systémy současnosti. I proto je prvním vozem ve svém segmentu, jenž dosáhl pěti hvězd Euro NCAP dle nových regulí.“
„Čtvrtý a poslední pilíř se soustředí na design a výkon. „N“ dodává naší značce emoce. A my jsme aktuálně neodhalili jen náš první sportovní model, ale také zcela novou karosářskou variantu pro nižší střední třídu, i30 Fastback. Tyto novinky přitom stojí za největší nabídkou, jakou kdo v tomto segmentu má, což naši značku jen posílí,“ uzavírá téma čtyř pilířů Schmid.
Provozní ředitel Hyundai kromě toho připomíná, že korejská automobilka začala v Evropě prodávat svá auta přes internet. Během pár týdnů bylo takto prodáno přes sto aut, což možná na první pohled není extrémní číslo, nicméně jde o zásadní průlom, neboť dosud prodeji aut předcházela návštěva showroomu a testovací jízda. Nyní ale vše vyřídí několik kliknutí počítačovou myší.
Hru má tedy Hyundai rozehranou dobře, nicméně to automaticky nemusí znamenat vítězství, tuplem ne nad Volkswagenem, který také nebude jen čekat, až si lidé přijdou pro nový Golf. Nakonec tedy bude záviset jen na osobních preferencích zákazníků, jaký showroom či web nakonec navštíví - jestli to bude nejčastěji ten s logem Hyundai, si můžete vsadit v diskuzi. Za čtyři roky uvidíme, kdo si vsadil na správného koně...
Hyundai má čtyři pilíře, na jejich základě chce dobít Evropu. Jedním z nich jsou SUV jako Tucson, ...
...ještě více ale očekává od klíčových modelů s písmenem i ve jméně, včetně ostrých verzí - na fotkách vidíme čerstvě představenou i30 N...
...a i30 Fastback, po čase prvního vážného konkurenta Octavie
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva