Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sbohem, armádo Golfů. Evropu do čtyř let ovládne Hyundai, říká provozní šéf
17.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už v roce 2021 mají Evropě vládnout Korejci, přestože dnes i společně s Kiou prodávají jen polovinu toho, co Němci. Mají ale plán.
Korejská automobilka měla v minulých dnech opravdu napilno, v závěru minulého týdne odhalila svůj první hothatch i30 N a pak mu na pomoc poslala svou variaci na Octavii jménem i30 Fastback. Nezůstalo ale jen u odkrývání nových modelů, ale i plánů do budoucnosti. Provozní ředitel značky Thomas Schmid totiž při té příležitosti oznámil, že Hyundai se do roku 2021 hodlá stát automobilkou prodávající nejvíce aut v Evropě.
Korejci jsou tak po alianci Renault-Nissan, která cíli dokonce na globální vedení, další automobilkou, která chce z trůnu sesadit Volkswagen. Jestliže plány japonsko-francouzského konglomerátu jsou smělé, plány Hyundai jsou supersmělé. V Evropě vládne Golf už po dekády s takovou jistotou, že jen překonat jeho prodeje celým portfoliem jakékoli značky je oříšek. A VW neprodává jen Golf.
Schmid (skutečně bez „t” na konci) ale trvá na svém. Prodeje Hyundai totiž konstantně rostou, nicméně jejich registrace loni čítaly pouze půl milionu nových aut, což odpovídá 3,32procentnímu tržnímu podílu. Sesterská Kia je na tom jen o trochu hůře, nicméně ani po sečtení registrací obou značek ještě nejsme ani na milionu prodaných vozů. Na sklonku loňského roku na tom byl lépe i Opel, o Volkswagenu a jeho 1,7 milionech prodaných aut ani nemluvě. Korejci by proto museli přijít s něčím, co by se dalo téměř nazvat zázrakem.
Schmid navíc nastínil, jakou cestou půjdou. Firma chce stavět na čtyřech základních pilířích. „Číslem jedna je naše rodina SUV. Dvojkou mobilita budoucnosti, trojkou pak to, co nazýváme naše DNA modely - tedy rodina „I“. A čtyřkou jsou naše emocionální modely N.“ V rámci těchto skupin hodlá jen v Evropě představit na 30 nových modelů a jejich derivátů.
„Naše rodina SUV je vysoce úspěšná, obohacuje naši značku a dělá jí více žádoucí. A pak je tu Kona, náš nejnovější model, naše čtvrté a zatím nejkompaktnější SUV, které momentálně míří do prodeje na mnoha trzích po celém světě. V roce 2018 navíc představíme elektrickou verzi,“ popisuje první pilíř Schmid. A dodává, že toto portfolio bude do budoucna ještě více rozšířeno i o vozy mířící do nových segmentů.
„V případě našeho druhého pilíře, mobility budoucnosti, jsme na čele segmentu eko-vozů. V Evropě prodáváme více aut s palivovými články než všechny ostatní značky dohromady. A opět i v tomto případě v roce 2018 představíme nové SUV na palivové články, jež použije unikátní platformu,“ popisuje Schmid zásadní rozdíl mezi Hyundai a ostatními výrobci, kteří se zaměřují hlavně na elektromobily.
Ani na ně ale značka nezapomíná, proto již velmi brzy spustí v hlavních evropských metropolích program sdíleného užívání elektrických vozů. Zatím není jisté, jaké modely se v jeho rámci budou nabízet, velmi pravděpodobně však půjde i o ty, jež nesou alfanumerické označení. Schmid totiž o sdílených elektromobilech mluví v rámci třetího pilíře, tedy skupiny I-modelů.
„Náš nejnovější model dorazil již ve třetí generaci, přičemž prodáno jej bylo již takřka milion exemplářů. Dosáhli jsme masivního pokroku v oblasti konektivity, designu interiéru a jízdní dynamiky. A v otázce bezpečnosti je poslední i30 na vrcholu své třídy - ve výbavě má ty nejlepší systémy současnosti. I proto je prvním vozem ve svém segmentu, jenž dosáhl pěti hvězd Euro NCAP dle nových regulí.“
„Čtvrtý a poslední pilíř se soustředí na design a výkon. „N“ dodává naší značce emoce. A my jsme aktuálně neodhalili jen náš první sportovní model, ale také zcela novou karosářskou variantu pro nižší střední třídu, i30 Fastback. Tyto novinky přitom stojí za největší nabídkou, jakou kdo v tomto segmentu má, což naši značku jen posílí,“ uzavírá téma čtyř pilířů Schmid.
Provozní ředitel Hyundai kromě toho připomíná, že korejská automobilka začala v Evropě prodávat svá auta přes internet. Během pár týdnů bylo takto prodáno přes sto aut, což možná na první pohled není extrémní číslo, nicméně jde o zásadní průlom, neboť dosud prodeji aut předcházela návštěva showroomu a testovací jízda. Nyní ale vše vyřídí několik kliknutí počítačovou myší.
Hru má tedy Hyundai rozehranou dobře, nicméně to automaticky nemusí znamenat vítězství, tuplem ne nad Volkswagenem, který také nebude jen čekat, až si lidé přijdou pro nový Golf. Nakonec tedy bude záviset jen na osobních preferencích zákazníků, jaký showroom či web nakonec navštíví - jestli to bude nejčastěji ten s logem Hyundai, si můžete vsadit v diskuzi. Za čtyři roky uvidíme, kdo si vsadil na správného koně...
Hyundai má čtyři pilíře, na jejich základě chce dobít Evropu. Jedním z nich jsou SUV jako Tucson, ...
...ještě více ale očekává od klíčových modelů s písmenem i ve jméně, včetně ostrých verzí - na fotkách vidíme čerstvě představenou i30 N...
...a i30 Fastback, po čase prvního vážného konkurenta Octavie
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda