Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Schumacherův syn otevřeně promluvil o své budoucnosti. Může spasit celou F1
2.11.2018 | Petr Prokopec
Formule 1 nezažívá dobré časy a ani čerstvá krev v podobě Maxe Verstapenna nedokáže sérii přitáhnout tolik pozornosti, kolik ji měla dříve. Mick Schumacher v rozhovoru potvrdil, že se účasti v seriálu rozhodně nebrání.
Před dvěma týdny Mick Schumacher dosáhl největšího úspěchu ve své kariéře, neboť získal titul šampiona evropské Formule 3. Do značné míry tak překonal i svého otce, neboť Michael sice ve stejné divizi taktéž během svého mládí závodil, ovšem na mistrovský titul nedosáhl. Okamžitě se tak začalo mluvit o přestupu talentovaného německého pilota do nejvyšší ligy, tedy do Formule 1. A Mick potvrdil, že něčemu takovému by se rozhodně nebránil.
„Formule 1 zůstává mým cílem. Zvítězil jsem v šampionátu F3, což ani někteří jezdci F1 nedokázali, takže šance nejsou špatné,“ zhodnotil realisticky situaci Schumacher junior. Zároveň však dodal, že se toho ještě musí mnoho naučit. Jakkoliv tedy prozatím plány na příští sezónu neprozradil, s přestupem do královské motoristické disciplíny bychom počítat neměli. Ostatně i proto, že momentálně již nejsou k dispozici prakticky žádné volné sedačky.
Jak tomu ovšem bude v roce 2020 či 2021, kdy navíc budou zavedena zcela nová pravidla, je ve hvězdách. Nicméně právě vítězství v evropské Formuli 3 dává Mickovi nemalé trumfy do rukou. Ze čtyř posledních šampionů juniorské divize totiž hned tři (Esteban Ocon, Lance Stroll a Lando Norris) do F1 zamířili, respektive v případě posledně zmíněného zamíří. Jedinou výjimkou je pak Felix Rosenqvist, který aktuálně závodí ve Formuli E.
Vedle těmto závodníků má ovšem Mick ještě jednu velkou devízu, a tou je jeho příjmení. Koneckonců stáje Mercedes a Ferrari právě po jeho vítězství daly jasně najevo, že dveře, které otevřel jeho otec, se před ním rozhodně nezabouchly. A zájem projevil i Red Bull, ačkoliv v případě rakouského týmu zatím není budoucnost až tak jistá. Pokud nebudou motory Hondy konkurenceschopné, šampionát prý opustí.
Určitá protekce u vrcholných týmů F1 není dána jen úctou k Mickovo otci, ze strany těchto týmů jde o jasný kalkul. Se jménem Schumacher je a bude spojen obrovský marketingový potenciál, kterým se dnes nejspíše nemůže pochlubit ani žádný ze současných pilotů F1. Dá se předpokládat, že pokud by Mick ohlásil svůj vstup do vrcholné ligy, budou jeho kroky sledovat možná i stovky milionů lidí, kteří dnes už Formuli 1 vůbec nesledují. Je to příběh, na který F1 svým způsobem čeká - Michael Schumacher je legenda mezi legendami a kde kdo bude chtít vidět, zda jablko skutečně nepadlo daleko od stromu.
Je samozřejmě nutné dodat, že každá mince má dvě strany, a nejinak je tomu i v tomto případě. Ze slavného jména tak Schumacher Jr. může profitovat, stejně jako musí počítat s mnohem větším tlakem, než jakému čelí ostatní jezdci. Ostatně i to byl jeden z důvodů (kromě snahy dokázat, že tu není jen z protekce), proč v počátcích své kariéry používal jméno Mick Junior nebo příjmení své matky za svobodna.
Do evropské Formule 3 však v roce 2017 již nastupoval jako Mick Schumacher, což mu zpočátku přinášelo nemalé problémy. Během první sezóny totiž jen jednou stál na pódiu a v konečném hodnocení byl dvanáctý. Dobrý pak nebyl ani počátek letošního roku, neboť po 12 závodech měl na kontě 67 bodů. V té době měl favorizovaný Dan Ticktum již téměř dvojnásobnou porci.
Poté ovšem přišel závod v belgickém Spa, kde se Schumacher Jr. vůbec poprvé postavil na stupínek nejvyšší. A evidentně tím i zlomil dosavadní smůlu, neboť druhé polovině sezóny dominoval. Jeden závod vyhrál v Silverstone, další pak na italském Misanu. Na Nürburgringu již dominoval zcela, neboť zlato získal ve všech třech závodech, na rakouském Red Bull Ringu pak „jen“ ve dvou.
„Spa pro mne bylo velmi zvláštní. Bylo to moje první vítězství v F3, a to na trati, která je očividně Schumacherově rodině zaslíbená,“ uvedl Mick s odkazem na svého otce, který právě zde vyhrál svůj první závod v F1. Zároveň dodal, že vždy věděl, že má šanci vyhrát šampionát, přestože připouští poměrně nepovedený vstup do sezóny. „I přesto ale bylo zjevné, že rychlost nám nechybí.“
„Bylo tedy třeba setrvat v práci a věřit v sebe i tým, což se nakonec vyplatilo. Jsem velmi vděčný za veškerou podporu, jakou jsem měl, ať již v týmu Prema, nebo i mimo něj,“ říká adept na přestup do Formule 1. Že je připraven, dokládají i jeho další slova. „Vyspěl jsem jako člověk i závodník. Naučil jsem se pracovat s inženýry a mechaniky, i jak zůstat soustředěný.“
Zdá se tedy, že jednoho dne skutečně znovu uvidíme jméno Schumacher ve Formuli 1. Bude přitom zajímavé sledovat, jak si povede v porovnání s ostatními šampiony F3, stejně jako jeho souboje s Maxem Verstappenem, který je též synem někdejšího závodníka F1. Budoucnost si dnes nikdo netroufne odhadovat, karty má ale Mick rozdané dobře - v jeho věku (19 let) měl totiž Michael na kontě „pouze“ titul z národní Formule König a po cestě až na vrchol musel kráčet ještě mnoho let...
Mick Schumacher letos vyhrál svůj první mistrovský titul
Není tak vlastně otázkou zda, ale kdy zamíří i do vrcholné ligy, kde jej díky slavnému jménu čeká jistá protekce i nemalý tlak. Srovnáván totiž samozřejmě bude hlavně se svým otcem, s nímž jsou si nejen velmi podobní, ale mají i stejná gesta
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před hodinou - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 5 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva