Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Seat Cupra Diesel. Zvykejte si, Španělé chtějí ostré nafťáky s až 240 koňmi
3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Seat chce dostat do modelů Cupra zpět naftové motory. Dvoulitrové TDI naladěné na 240 koní by v nich podle šéfa automobilky dávalo smysl.
První novinářský den letošního ženevského autosalonu máme víceméně za sebou, přičemž nám neunikla jediná větší bomba. Věnovat se proto můžeme začít i těm méně významným, stejně jako neopomeneme na různá zásadní prohlášení vedoucích pracovníků zastoupených značek. Hned v úvodu si vezmeme na paškál Jürgena Stackmanna, šéfa automobilky Seat, který se na výstavišti Palexpo rozhovořil o budoucnosti španělského výrobce.
Ta by měla být spojena zejména s výkonnými dieselovými motory, po kterých Seat touží více než kapr po vodě. Zejména i z toho důvodu, že podobná nabídka byla kdysi k dispozici. V letech 2004 až 2007 byla totiž součástí portfolia značky Ibiza Cupra osazená 1,9litrovým motorem TDI, který přední kola zásoboval silou 160 koní a 360 Nm (obdobnou, ale slabší verzi nabízela i Škoda Fabia RS první generace).
Od té doby ovšem automobilový svět prošel značným vývojem, který je spojen hlavně s downsizingem. U modelu Ibiza tak již sotva můžeme počítat s takovým objemem, místo toho Stackmann pošilhává po rodině Leon. Zároveň však dodává, že daná verze musí dávat smysl také po stránce finanční. Z toho důvodu se možná výkonného dieselu nedočká běžný hatchback či kombík.
Místo toho je ve hře nový crossover, jehož koncepční verzi značka představila právě v Ženevě. Takový model dává Stackmannovi více než dobrý smysl, přičemž potvrzeny jsou tak předchozí zvěsti. Logicky přitom můžeme počítat s přídomkem Cupra Diesel, neboť rozšíření dané řady je přirozeným vyústěním aktuálních snah VW Group. Koncern totiž musel zapracovat na plnění norem Euro 6.
Abychom nezůstávali pouze v hypotetické rovině, můžeme se rovnou podívat zvažovanému ostrému crossoveru na zoubek. Z výše zmíněného je totiž patrné, že takový model by dostal pod kapotu dvoulitrový turbodiesel, který v případě nového Volkswagenu Passat zásobuje všechna čtyři kola výkonem 240 koní a točivým momentem 500 Nm.
Takový výkon by Seatu dozajista slušel, i když prozatím není jisté, zda Španělé mohou počítat s naprostým vrcholem nabídky koncernu. Dost možná totiž mohou skončit „jen“ s tou verzí dvoulitrového turbodieselu, která byla naladěna na 190 koní a 400 Nm. Takový agregát přitom dostala do vínku i nová Škoda Superb.
Uvidíme tedy během příštích pár let, jak se situace vyvrbí. Stejně tak jsme zvědavi, zda nezůstane pouze u jedné vlaštovky. Automobilka totiž počítá s tím, že by na příštím ženevském autosalonu představila malý crossover založený na modelu Ibiza. Stejně jako letos se přitom bude jednat o koncept, jehož produkční verze půjde do prodeje až v roce 2017.
Jak jsme si ovšem řekli výše, takový model nejspíše může na objemnější a tím pádem výkonný diesel spíše zapomenout. V případě třetího SUV, které by mělo dorazit v roce 2018, ovšem půjde o zcela jinou písničku. Jednat se totiž bude o největší model v řadě, možné je tedy nasazení nejvýkonnějšího dvoulitru TDI. Na oficiální potvrzení této domněnky si ovšem ještě hezky dlouho počkáme.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Produkční verze konceptu 20V20 by mohla dostat výkonný diesel. V brzké době jej však nečekejme, Seat teprve zvažuje, zda se taková nabídka vyplatí po finanční stránce
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 4 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 5 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 7 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 8 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.20. 16:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage