Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Seat může být lepší než Škoda, netíží ho komunistická minulost, říká šéf
8.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Richarda Harrisona, šéfa Seatu v Británii, má španělská značka i přes několikaleté ztráty u veřejnosti dobrou image a dokáže předčí i českého soka.
Seat po dlouhá léta platil za skvrnu na jinak čisté reputaci koncernu VW Group. Nyní samozřejmě nemáme na mysli jakékoliv souvislosti s dieselovým skandálem, ale prosté ekonomické výsledky, k jejichž pozitivnímu stavu měli Španělé dlouho daleko. To se ovšem změnilo poté, co Němci do chřadnoucí značky investovali 3,3 miliardy Eur (cca 89,29 mld. Kč). Seat totiž rázem zamířil do černých čísel a za loňský rok může přepočítávat obrat ve výši 8,3 mld. EUR (224,57 mld. Kč), který je dvojnásobný oproti roku 2009.
S daným růstem je podle šéfa britské divize Richarda Harrisona nutné počítat i nadále, načež by španělská automobilka mohla překonat dokonce i vzestup Škody. Ta má za sebou taktéž působivý vývoj, který odstartoval převzetím v roce 1991 a prozatím skončil loni prodejem více než jednoho milionu nových aut, čímž byly pokořeny veškeré rekordy spojené s českou značkou.
Harrison ale naznačuje, že Seat nebyl zatížen minulými režimy a tudíž poněkud pofidérní reputací. Proto má do budoucna lepší startovní pozici - a právě proto by mohl Škodu v růstu přeskočit. „Seatu nebyla v minulosti věnována velká pozornost, ale nyní máme šanci povstat. Seat byl již v dobré pozici (míněna je tím image - pozn. red.), ta se ale s modely Ateca a Arona ještě zlepší.“
Právě první SUV španělské značky, společně s modelem Leon, je důvodem, proč se Seat po osmi letech dostal do zisku. Ten letošní má být rekordní - i když suma 85 milionů liber (2,7 mld. Kč) nikterak extrémně nevypadá. Je to však první milník na dlouhé cestě. Harrison ostatně dodává, že „jsme jako dítě, které dostalo první práci a nyní konečně přispívá do domácnosti“.
Kromě toho šéf britské divize vyzdvihuje ochotu zkoušet nové věcí, která je v konzervativně smýšlejícím koncernu VW Group věcí nevídanou. Na mysli přitom má nově otevřené centrum Lakeside, na jehož ploše najdeme 71 skladových vozů. S těmi mohou zákazníci nejen ihned odjet, ale navíc je nechat přizpůsobit svým individuálním představám.
„Během našeho průzkumu jsme zjistili, že řada zákazníků chce jednat rychle, jako když kupují nový mobil - s novým vozem tak mohou odjet v řádu dnů,“ vysvětluje šéf zákaznické sítě Matt Benns. Zároveň přitom dodává, že soukromá klientela přistupuje hlavně k pronájmu, pročež u vystavených vozů nejsou ani tak celkové sumy, jako spíše měsíční platby.
„Věřím proto, že procházíme obdobím vzrušujících změn v celém automobilovém segmentu,“ uzavírá téma Harrison. „Nemůžu vám sice říci, jak bude za pár let vypadat dealerská síť, ale můžu potvrdit, že Seat pracuje na tom, aby byl o krok napřed.“ Uvidíme tedy již velmi brzdy, zda tento inovativní přístup povede k přeskočení Škody či nikoliv.
Seat se nebojí nových věcí, ve Velké Británii tak otevřel obří nákupní centrum
K zisku španělskou značku žene hlavně nové SUV Ateca
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Catalunya Round 10:00
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
Nejnovější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
před hodinou - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
před 3 hodinami - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 4 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva