Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sedan a SUV s totožným motorem i výkonem srovnaly síly ve sprintu. Vítěze byste neuhodli
4.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
SUV je citelně těžší a aerodynamicky méně příhodné, takže když má pod kapotou stejný motor, mělo by jet hůře. Jenže u Alfy to tak úplně neplatí.
Alfa Romeo stále bojuje přežití. Tíhu tohoto úkolu nesou na svých bedrech hlavně modely Giulia a Stelvio, technicky hodně spřízněná auta. Na vrcholech nabídky obou řad jsou modely Quadrifoglio Verde se čtyřlístkem ve znaku. Oba typy používají stejný motor i převodovku, zásadní rozdíl je ve tvaru karoserie - Giulia je sedan, Stelvio je SUV. A také ve způsobu přenosu výkonu na silnici - sedan je ve verzi QV výlučně zadokolka, Stelvio QV pro změnu jedině čtyřkolka. Jak tedy dopadne jejich souboj ve sprintu na přistávací dráze?
V sytě modré metalíze v nejvyšší možné konfiguraci to jsou oba velice pohledné vozy. Ale na krásu se dnes nejede, rozhodně čas v závodě na 400 metrů. Obě auta jsou vybavena 2,9litrovým šestiválcem se dvěma turbodmychadly o výkonu 375 kW (510 koní) při 6 500 ot./min a 600 Nm při 2 500 ot./min. U obou také pracuje automatická osmistupňová převodovka. Giulia QV s pohonem zadních kol auto se na 100 km/h rozjede za 3,9 sekundy, maximální rychlost dosahuje 307 km/h. Pohotovostní hmotnost mluví o 1 695 kilogramech „živé váhy”.
Sportovně užitkové Stelvio QV s pohonem všech kol dá stovku za 3,8 sekundy a nejvíce umí 283 km/h. Je těžší, jeho pohotovostní hmotnost ukazuje 1 830 kilogramů. Suma sumárum - dva totožné motory, identické výkony, shodné převodovky, ale Stelvio QV má nižší maximálku o 24 km/h a pohon obou náprav, což automaticky znamená vyšší hmotnost, která nakonec narostla o 135 kilogramů. Na druhou stranu, na 100 km/h se dostane o desetinu sekundy dříve. Na startu určitě bude rychlejší, zvládne ho pak lehčí a aerodynamičtější sedan dojet?
Po startu Stelvio QV vypálilo o třídu lépe než Giulia QV. Cílovou pásku zvýšená čtyřkolka protnula za 12,02 vteřiny, 100 km/h v testu dosáhla během 3,96 sekundy. Poražený sedan s pohonem jedné nápravy následoval v čase 12,33 sekundy, 100 km/h stopky zaznamenaly za 4,08 sekundy. Vcelku těsná, ale pořád jasná prohra.
Je to dost nečekaný výsledek. Že Stelvio „vystřelí” z místa rychleji, bychom očekávali, ale rozdíl jedné desetiny sekundy ve zrychlení na stovku by měl být velmi málo na to, aby takový náskok SUV vydržel déle. Jenže Stelvio bylo i nadále velmi rychlé a lepší parametry Giulie se začaly projevovat až v druhé půli trati, navíc velmi pozvolna. Měřený úsek 400 metrů na stažení náskoku nestačil. Kdyby dráha pokračovala ještě pár set metrů... Ale na kdyby se nehraje, na 400 metrech je prostě nejrychlejší Alfou Romeo SUV. A to by asi před tímto testem řekl málokdo...
Papírově pomalejší Stelvio QV napráskalo parametrově silnější Giulii QV v závodě na 400 metrů s pevným startem. Ne výrazně, ale těž nikoli náhodně
Zdroj: OmniAuto.it@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry