Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf divize Audi Sport po roce a půl končí. Za horším ale nemíří
31.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Někdejší šéf Lamborghini převzal divizi Audi Quattro, dnes Sport, docela nedávno. Čekalo se, že i ji povede léta, ale nestalo se to, letos funkci opustí.
Stephana Winkelmanna bychom aktuálně mohli označit pomalu za koncernovou horkou bramboru. Po předchozí minimální „profesní promiskuitě”, kdy nejprve přes 10 let pracoval pro Fiat a záhy podobně dlouho pro Lamborghini, začíná měnit své pozice častěji než ponožky. A je otázkou, co za tím stojí. Nejspíše to ale budou jeho schopnosti, neboť od roku 2005, co byl Winkelmann u kormidla Lamborghini, zažila italská automobilka období enormního rozkvětu.
Od rozzuřeného býka odešel Winkelmann loni, přičemž od března stál v čele nové divize čtyř kruhů zaměřené na výkonné deriváty i závodní speciály. Právě pod jeho taktovkou se odehrál zrod oddělení Audi Sport, jenž nyní zastřešuje naprosto vše od rychlých silničních aut až po okruhové placky. Po pouhém roce a půl v čele této divize však Winkelmann ve své pozici končí.
Za horším ale nejde, nově se charismatický dvaapadesátiletý manažer stane šéfem značky Bugatti, přičemž na tomto postu vystřídá Wolfganga Dürheimera. Ten nadále zůstane jen ve vedení Bentley, se kterým je v poslední době výrazně spjat - značce totiž šéfoval již v letech 2010 až 2012. I tento post ale nakonec má podle koncernových zdrojů přepustit Winkelmannovi.
Důvodem je samozřejmě změna firemních struktur v důsledku kauzy Dieselgate, přičemž Dürheimerovi končí v polovině roku 2019 smlouva. Původně chtěl přitom odejít již na konci letošního roku, nakonec však byl přesvědčen, aby značce šéfoval minimálně do doby, než bude představeno zcela nové Bentley Continental GTC, tedy verze kabrio.
Winkelmann tedy stoupá ve firemní hierarchii stále výše, přičemž jeho prvním úkolem má být vývoj dalších možných derivátů Bugatti Chiron a ještě výkonnějšího a rychlejšího modelu. Druhý zmíněný pro něj nejspíše bude prioritou, o stavbě vrcholného hypersportu sní Winkelmann již delší dobu.
My pak jen dodáme, že jeho post šéfa divize Audi Sport převezme Michael-Julius Renz, který od ledna 2015 vládne prodejní divizi značky v Číně. Předtím pak zastával tutéž pozici v Německu. Jelikož přitom Audi chce prodávat stále více ostrých SUV, je vlastně Renz mužem na svém místě, neboť velmi dobře ví, po čem zákazníci nyní touží nejvíce.
Finální zmínka pak patří Stephenu Reilovi, který dohlížel na sportovní vozy značky z pozice technického šéfa několik posledních let. I ten by ovšem divizi Audi Sport měl k 1. říjnu stejně jako Winkelmann opustit, o jeho dalším angažmá u koncernu VW Group ale nepadlo ani slovo. Je tedy možné, že jej opustí zcela.
Stephan Winkelmann od března 2016 šéfuje divizi Audi Sport...
...v letech 2005 až 2016 pak vládnul Lamborghini. Nyní míří do čela Bugatti, později mu připadne na starosti i Bentley
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry