Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf divize Audi Sport po roce a půl končí. Za horším ale nemíří
31.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Někdejší šéf Lamborghini převzal divizi Audi Quattro, dnes Sport, docela nedávno. Čekalo se, že i ji povede léta, ale nestalo se to, letos funkci opustí.
Stephana Winkelmanna bychom aktuálně mohli označit pomalu za koncernovou horkou bramboru. Po předchozí minimální „profesní promiskuitě”, kdy nejprve přes 10 let pracoval pro Fiat a záhy podobně dlouho pro Lamborghini, začíná měnit své pozice častěji než ponožky. A je otázkou, co za tím stojí. Nejspíše to ale budou jeho schopnosti, neboť od roku 2005, co byl Winkelmann u kormidla Lamborghini, zažila italská automobilka období enormního rozkvětu.
Od rozzuřeného býka odešel Winkelmann loni, přičemž od března stál v čele nové divize čtyř kruhů zaměřené na výkonné deriváty i závodní speciály. Právě pod jeho taktovkou se odehrál zrod oddělení Audi Sport, jenž nyní zastřešuje naprosto vše od rychlých silničních aut až po okruhové placky. Po pouhém roce a půl v čele této divize však Winkelmann ve své pozici končí.
Za horším ale nejde, nově se charismatický dvaapadesátiletý manažer stane šéfem značky Bugatti, přičemž na tomto postu vystřídá Wolfganga Dürheimera. Ten nadále zůstane jen ve vedení Bentley, se kterým je v poslední době výrazně spjat - značce totiž šéfoval již v letech 2010 až 2012. I tento post ale nakonec má podle koncernových zdrojů přepustit Winkelmannovi.
Důvodem je samozřejmě změna firemních struktur v důsledku kauzy Dieselgate, přičemž Dürheimerovi končí v polovině roku 2019 smlouva. Původně chtěl přitom odejít již na konci letošního roku, nakonec však byl přesvědčen, aby značce šéfoval minimálně do doby, než bude představeno zcela nové Bentley Continental GTC, tedy verze kabrio.
Winkelmann tedy stoupá ve firemní hierarchii stále výše, přičemž jeho prvním úkolem má být vývoj dalších možných derivátů Bugatti Chiron a ještě výkonnějšího a rychlejšího modelu. Druhý zmíněný pro něj nejspíše bude prioritou, o stavbě vrcholného hypersportu sní Winkelmann již delší dobu.
My pak jen dodáme, že jeho post šéfa divize Audi Sport převezme Michael-Julius Renz, který od ledna 2015 vládne prodejní divizi značky v Číně. Předtím pak zastával tutéž pozici v Německu. Jelikož přitom Audi chce prodávat stále více ostrých SUV, je vlastně Renz mužem na svém místě, neboť velmi dobře ví, po čem zákazníci nyní touží nejvíce.
Finální zmínka pak patří Stephenu Reilovi, který dohlížel na sportovní vozy značky z pozice technického šéfa několik posledních let. I ten by ovšem divizi Audi Sport měl k 1. říjnu stejně jako Winkelmann opustit, o jeho dalším angažmá u koncernu VW Group ale nepadlo ani slovo. Je tedy možné, že jej opustí zcela.
Stephan Winkelmann od března 2016 šéfuje divizi Audi Sport...
...v letech 2005 až 2016 pak vládnul Lamborghini. Nyní míří do čela Bugatti, později mu připadne na starosti i Bentley
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 6 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 9 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis