Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf koncernu VW otevřeně řekl, co si myslí o Tesle, jeho slova v USA těší i děsí
18.5.2019 | Petr Prokopec
Není obvyklé, aby šéfové velkých světových automobilek hovořili o konkurenčních firmách, Herbert Diess to ale udělal. Tesla musí mít z jeho slov radost, ovšem na jak dlouho?
Od dieselového skandálu Volkswagenu letos uplynou již čtyři roky, na německé automobilce však stále lpí zbytky černé skvrny. Ty se značka snaží vygumovat za pomoci elektrifikace, do které letos šlápne s pomocí nového hatchbacku ID. Němci momentálně evidují přes 15 tisíc rezervací, což ve srovnání se zájmem, jaký se vyrojil okolo Tesly Model 3, nepůsobí zrovna světoborně. Američané nicméně otevřeli objednávkové knihy až po odhalení vozu, zatímco Volkswagen se pochlubil jen se zakamuflovaným vozem. A v případě VW asi není důvod nevěřit, že by v případě pozdějšího zájmu měl jakýkoli větší problém jej uspokojit.
Přesto je to nepochybně Tesla, kdo je dnes lídrem na poli elektromobility a s kým se musí srovnávat každý, kdo chce v tomto segmentu uspět. Platí to i o Volkswagenu, jehož šéf Herber Diess se v podcastu Die Welt právě o americké automobilce nebývale otevřeně rozpovídal. A nedá se říci, že svému konkurentovi přál něco špatného.
„Doufám, že Tesla přežije, neboť pro nás je stimulem i impulsem,“ říká šéf německého koncernu. Přitom zdůraznil, že svého náskoku dosáhla zejména díky své malé velikosti. Bez zbytečných byrokratických obstrukcí se kalifornská automobilka dostala na vrchol zejména v rámci hnacího ústrojí, mimo to pak začala nabízet autonomní řízení dříve než všichni ostatní, s menšími uživatelskými omezeními.
Pokud vás Diessův obdiv vůči Tesle zaráží, je třeba trochu nahlédnout do zákulisí. Diess přiznal, že Němci loni, kdy Elon Musk vyrukoval se záměrem automobilku stáhnout z burzy, odložili stranou 30 miliard dolarů (cca 689 miliard korun), se kterými chtěli Tesle onen záměr napomoci uskutečnit. Z věci pak sice sešlo, ovšem Němci evidentně respektu k Tesle nepozbyli. „Ještě nestalo se, aby firma vylétla z nuly na čtvrté místo v luxusním segmentu tak rychle,“ říká Diess.
To musí Elona Muska těšit, šéf VW ale nezůstává u obdivu. A jeho zbylá slova musí šéfa Tesly spíše děsit. Přesto všechno řečené totiž VW počítá s tím, že elektrický trůn bude jednou patřit právě jemu. Výše zmíněný hatchback ID je totiž pouze počátkem, během několika málo let bychom se totiž měli dočkat hned několika desítek aut postavených na platformě MEB určené alternativnímu ústrojí. Jedním z nich bude i SUV Škody, které dorazí v příštím roce. Po stránce prodejní by tak koncern skutečně mohl Američanům již zakrátko ukázat záda.
„Jsme velcí, jsme globální a zároveň máme výhodu v rozmělňování nákladů, stavbě továren a expanzi našeho podnikání. To bude naše šance v příštích pár letech. A my vyhrajeme,“ dodává odhodlaně šéf koncernu VW. A Tesla tato slova nemůže brát na lehkou váhu - VW sice nemá její image, má ale za zády fungující byznys, který by i obří ztráty americké automobilky pohltil jako nic. Pro Američany se v případě, že se nebudou schopni dostat do černých čísel, může jednou ukázat smrtící.
Šéf koncernu VW Group Herbert Diess bere Teslu jako stimul a neskrývá svůj obdiv k ní, přesto nepochybuje, že ji na elektrickém poli porazí
Zdroj: Die Welt
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera