Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí
29.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auta v posledních dekádách učinila velký pokrok a ve srovnání se svými předchůdci se stala především o hodně rychlejšími. Jenže to všechno jde na vrub výkonu, McLaren to chce jinak.
Ještě před pár lety se zdálo, že zelená lobby totálně zdecimuje segment se sportovními vozy. Jenže černý scénář nebyl naplněn, místo toho začala nová válka ve zbrojení. Výrobci začali odhalovat jeden výkonný vůz za druhým, pročež dnes můžete dostat přes 600 koní i v rodinném sedanu nebo kombíku. To je něco opravdu neskutečného, vždyť ještě před 30 lety stačilo Ferrari F40 na titul nejrychlejšího auta planety „pouhých” 478 koní. Dnes vám ale něco podobného mohou naservírovat i ostrý kompakt Audi RS3.
Je však otázkou, zda za volantem německého hatchbacku budete zažívat tytéž pocity, jaké má majitel Mazdy MX-5 s méně jak polovičním výkonem. Spíše bychom sázeli na fakt, že nikoliv. A nejde tu o skládací plátěnou střechu, podstatou veškeré zábavy je u japonské ikony její nízká hmotnost. Právě díky ní k zábavě postačí jen necelé dvě stovky koní. Bonusem přitom je, že se ani nemusíte obávat o ztrátu řidičského průkazu.
Právě z těchto důvodů šéf McLarenu Mike Flewitt vyzval nikoliv k výkonové válce, nýbrž k té hmotnostní. Pokud jsou na autě použity lehké materiály, nebude již třeba takový výkon, aby auto disponovalo očekávanou dynamikou. Díky tomu navíc dolů zamíří i spotřeba a dnes tolik zaklínané emise. Britská automobilka přitom doufá, že poznatky získané na supersportovním poli bude možné zakrátko aplikovat také u masových značek.
„Pro Velkou Británii se aktuálně naskýtá fantastická příležitost, aby stanula v čele nové automobilové hmotností války, která napomůže dosáhnout stále přísnějším ekologických cílů. McLaren používá odlehčené materiály za účelem umocnění jízdní dynamiky již velmi dlouho. Zároveň ale v této oblasti investujeme do budoucna. Ještě letos proto otevřeme nové centrum, které povede k inovacím a zároveň napomůže regionu i zaměstnanosti,“ uvedl Flewitt.
Šéf McLarenu dodal, že automobilka hledá úsporu hmotnosti v každém detailu. Pro nový model Senna kupříkladu vyvinula kompozitní dveře vážící necelých 10 kilogramů. Kvůli úspoře byl zredukován i podíl tekutin v laku. Nyní tedy již nezbývá nic jiného, než aplikovat dané technologie na mainstreamová auta. Bylo by to pěkné a přejeme si to už hodně dlouho, nejsme si ale jisti, jestli je něco takového reálné. Už proto, že nadcházející léta mají přinést rozmach hybridizace a elektrifikace aut, které hmotnost pošlou zase směrem vzhůru. A zákazníky spíš „utáhnete” na 1 000 koní než 1 000 kilogramů...
Šéf McLarenu Mike Flewitt vyzval na summitu automobilových výrobců a prodejců k hmotnostní válce
Dle tohoto principu byl stvořen i model Senna, jehož dveře neváží ani deset kilo a který dostal i speciální odlehčený lak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva