Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí
29.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auta v posledních dekádách učinila velký pokrok a ve srovnání se svými předchůdci se stala především o hodně rychlejšími. Jenže to všechno jde na vrub výkonu, McLaren to chce jinak.
Ještě před pár lety se zdálo, že zelená lobby totálně zdecimuje segment se sportovními vozy. Jenže černý scénář nebyl naplněn, místo toho začala nová válka ve zbrojení. Výrobci začali odhalovat jeden výkonný vůz za druhým, pročež dnes můžete dostat přes 600 koní i v rodinném sedanu nebo kombíku. To je něco opravdu neskutečného, vždyť ještě před 30 lety stačilo Ferrari F40 na titul nejrychlejšího auta planety „pouhých” 478 koní. Dnes vám ale něco podobného mohou naservírovat i ostrý kompakt Audi RS3.
Je však otázkou, zda za volantem německého hatchbacku budete zažívat tytéž pocity, jaké má majitel Mazdy MX-5 s méně jak polovičním výkonem. Spíše bychom sázeli na fakt, že nikoliv. A nejde tu o skládací plátěnou střechu, podstatou veškeré zábavy je u japonské ikony její nízká hmotnost. Právě díky ní k zábavě postačí jen necelé dvě stovky koní. Bonusem přitom je, že se ani nemusíte obávat o ztrátu řidičského průkazu.
Právě z těchto důvodů šéf McLarenu Mike Flewitt vyzval nikoliv k výkonové válce, nýbrž k té hmotnostní. Pokud jsou na autě použity lehké materiály, nebude již třeba takový výkon, aby auto disponovalo očekávanou dynamikou. Díky tomu navíc dolů zamíří i spotřeba a dnes tolik zaklínané emise. Britská automobilka přitom doufá, že poznatky získané na supersportovním poli bude možné zakrátko aplikovat také u masových značek.
„Pro Velkou Británii se aktuálně naskýtá fantastická příležitost, aby stanula v čele nové automobilové hmotností války, která napomůže dosáhnout stále přísnějším ekologických cílů. McLaren používá odlehčené materiály za účelem umocnění jízdní dynamiky již velmi dlouho. Zároveň ale v této oblasti investujeme do budoucna. Ještě letos proto otevřeme nové centrum, které povede k inovacím a zároveň napomůže regionu i zaměstnanosti,“ uvedl Flewitt.
Šéf McLarenu dodal, že automobilka hledá úsporu hmotnosti v každém detailu. Pro nový model Senna kupříkladu vyvinula kompozitní dveře vážící necelých 10 kilogramů. Kvůli úspoře byl zredukován i podíl tekutin v laku. Nyní tedy již nezbývá nic jiného, než aplikovat dané technologie na mainstreamová auta. Bylo by to pěkné a přejeme si to už hodně dlouho, nejsme si ale jisti, jestli je něco takového reálné. Už proto, že nadcházející léta mají přinést rozmach hybridizace a elektrifikace aut, které hmotnost pošlou zase směrem vzhůru. A zákazníky spíš „utáhnete” na 1 000 koní než 1 000 kilogramů...
Šéf McLarenu Mike Flewitt vyzval na summitu automobilových výrobců a prodejců k hmotnostní válce
Dle tohoto principu byl stvořen i model Senna, jehož dveře neváží ani deset kilo a který dostal i speciální odlehčený lak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 2 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 3 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 5 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 6 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 15:56 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis