Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí

Auta v posledních dekádách učinila velký pokrok a ve srovnání se svými předchůdci se stala především o hodně rychlejšími. Jenže to všechno jde na vrub výkonu, McLaren to chce jinak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí

29.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Auta v posledních dekádách učinila velký pokrok a ve srovnání se svými předchůdci se stala především o hodně rychlejšími. Jenže to všechno jde na vrub výkonu, McLaren to chce jinak.

Ještě před pár lety se zdálo, že zelená lobby totálně zdecimuje segment se sportovními vozy. Jenže černý scénář nebyl naplněn, místo toho začala nová válka ve zbrojení. Výrobci začali odhalovat jeden výkonný vůz za druhým, pročež dnes můžete dostat přes 600 koní i v rodinném sedanu nebo kombíku. To je něco opravdu neskutečného, vždyť ještě před 30 lety stačilo Ferrari F40 na titul nejrychlejšího auta planety „pouhých” 478 koní. Dnes vám ale něco podobného mohou naservírovat i ostrý kompakt Audi RS3.

Je však otázkou, zda za volantem německého hatchbacku budete zažívat tytéž pocity, jaké má majitel Mazdy MX-5 s méně jak polovičním výkonem. Spíše bychom sázeli na fakt, že nikoliv. A nejde tu o skládací plátěnou střechu, podstatou veškeré zábavy je u japonské ikony její nízká hmotnost. Právě díky ní k zábavě postačí jen necelé dvě stovky koní. Bonusem přitom je, že se ani nemusíte obávat o ztrátu řidičského průkazu.

Právě z těchto důvodů šéf McLarenu Mike Flewitt vyzval nikoliv k výkonové válce, nýbrž k té hmotnostní. Pokud jsou na autě použity lehké materiály, nebude již třeba takový výkon, aby auto disponovalo očekávanou dynamikou. Díky tomu navíc dolů zamíří i spotřeba a dnes tolik zaklínané emise. Britská automobilka přitom doufá, že poznatky získané na supersportovním poli bude možné zakrátko aplikovat také u masových značek.

„Pro Velkou Británii se aktuálně naskýtá fantastická příležitost, aby stanula v čele nové automobilové hmotností války, která napomůže dosáhnout stále přísnějším ekologických cílů. McLaren používá odlehčené materiály za účelem umocnění jízdní dynamiky již velmi dlouho. Zároveň ale v této oblasti investujeme do budoucna. Ještě letos proto otevřeme nové centrum, které povede k inovacím a zároveň napomůže regionu i zaměstnanosti,“ uvedl Flewitt.

Šéf McLarenu dodal, že automobilka hledá úsporu hmotnosti v každém detailu. Pro nový model Senna kupříkladu vyvinula kompozitní dveře vážící necelých 10 kilogramů. Kvůli úspoře byl zredukován i podíl tekutin v laku. Nyní tedy již nezbývá nic jiného, než aplikovat dané technologie na mainstreamová auta. Bylo by to pěkné a přejeme si to už hodně dlouho, nejsme si ale jisti, jestli je něco takového reálné. Už proto, že nadcházející léta mají přinést rozmach hybridizace a elektrifikace aut, které hmotnost pošlou zase směrem vzhůru. A zákazníky spíš „utáhnete” na 1 000 koní než 1 000 kilogramů...


Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 1 - McLaren Mike Flewitt SMMT 2018 nove foto
Šéf McLarenu Mike Flewitt vyzval na summitu automobilových výrobců a prodejců k hmotnostní válce

Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 2 - McLaren Senna prvni 01Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 3 - McLaren Senna prvni 02Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 4 - McLaren Senna prvni 03Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 5 - McLaren Senna prvni 04Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 6 - McLaren Senna prvni 05Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 7 - McLaren Senna prvni 06Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 8 - McLaren Senna prvni 07Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 9 - McLaren Senna prvni 08Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 10 - McLaren Senna prvni 09Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 11 - McLaren Senna prvni 10Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 12 - McLaren Senna prvni 11Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 13 - McLaren Senna prvni 12Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 14 - McLaren Senna prvni 13Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 15 - McLaren Senna prvni 14Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 16 - McLaren Senna prvni 15Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 17 - McLaren Senna prvni 16Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 18 - McLaren Senna prvni 17Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 19 - McLaren Senna prvni 18Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 20 - McLaren Senna prvni 19Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 21 - McLaren Senna prvni 20Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 22 - McLaren Senna prvni 21Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 23 - McLaren Senna prvni 22Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 24 - McLaren Senna prvni 23Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 25 - McLaren Senna prvni 24Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 26 - McLaren Senna prvni 25Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí - 27 - McLaren Senna prvni 26
Dle tohoto principu byl stvořen i model Senna, jehož dveře neváží ani deset kilo a který dostal i speciální odlehčený lak

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše