Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf McLarenu vyzval k tomu, po čem voláme už léta. Jenže nejspíš jen narazí
29.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auta v posledních dekádách učinila velký pokrok a ve srovnání se svými předchůdci se stala především o hodně rychlejšími. Jenže to všechno jde na vrub výkonu, McLaren to chce jinak.
Ještě před pár lety se zdálo, že zelená lobby totálně zdecimuje segment se sportovními vozy. Jenže černý scénář nebyl naplněn, místo toho začala nová válka ve zbrojení. Výrobci začali odhalovat jeden výkonný vůz za druhým, pročež dnes můžete dostat přes 600 koní i v rodinném sedanu nebo kombíku. To je něco opravdu neskutečného, vždyť ještě před 30 lety stačilo Ferrari F40 na titul nejrychlejšího auta planety „pouhých” 478 koní. Dnes vám ale něco podobného mohou naservírovat i ostrý kompakt Audi RS3.
Je však otázkou, zda za volantem německého hatchbacku budete zažívat tytéž pocity, jaké má majitel Mazdy MX-5 s méně jak polovičním výkonem. Spíše bychom sázeli na fakt, že nikoliv. A nejde tu o skládací plátěnou střechu, podstatou veškeré zábavy je u japonské ikony její nízká hmotnost. Právě díky ní k zábavě postačí jen necelé dvě stovky koní. Bonusem přitom je, že se ani nemusíte obávat o ztrátu řidičského průkazu.
Právě z těchto důvodů šéf McLarenu Mike Flewitt vyzval nikoliv k výkonové válce, nýbrž k té hmotnostní. Pokud jsou na autě použity lehké materiály, nebude již třeba takový výkon, aby auto disponovalo očekávanou dynamikou. Díky tomu navíc dolů zamíří i spotřeba a dnes tolik zaklínané emise. Britská automobilka přitom doufá, že poznatky získané na supersportovním poli bude možné zakrátko aplikovat také u masových značek.
„Pro Velkou Británii se aktuálně naskýtá fantastická příležitost, aby stanula v čele nové automobilové hmotností války, která napomůže dosáhnout stále přísnějším ekologických cílů. McLaren používá odlehčené materiály za účelem umocnění jízdní dynamiky již velmi dlouho. Zároveň ale v této oblasti investujeme do budoucna. Ještě letos proto otevřeme nové centrum, které povede k inovacím a zároveň napomůže regionu i zaměstnanosti,“ uvedl Flewitt.
Šéf McLarenu dodal, že automobilka hledá úsporu hmotnosti v každém detailu. Pro nový model Senna kupříkladu vyvinula kompozitní dveře vážící necelých 10 kilogramů. Kvůli úspoře byl zredukován i podíl tekutin v laku. Nyní tedy již nezbývá nic jiného, než aplikovat dané technologie na mainstreamová auta. Bylo by to pěkné a přejeme si to už hodně dlouho, nejsme si ale jisti, jestli je něco takového reálné. Už proto, že nadcházející léta mají přinést rozmach hybridizace a elektrifikace aut, které hmotnost pošlou zase směrem vzhůru. A zákazníky spíš „utáhnete” na 1 000 koní než 1 000 kilogramů...
Šéf McLarenu Mike Flewitt vyzval na summitu automobilových výrobců a prodejců k hmotnostní válce
Dle tohoto principu byl stvořen i model Senna, jehož dveře neváží ani deset kilo a který dostal i speciální odlehčený lak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva