Reklama

O kolik zdražují auta nápady EU? Šéf Peugeotu a Citroënu jasně řekl, jak to je

EU toho chce po automobilkách stále více a prostor pro to, jak postavit nový vůz, je stále menší. Že to znamená vyšší náklady, je nabíledni, ale o kolik?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

O kolik zdražují auta nápady EU? Šéf Peugeotu a Citroënu jasně řekl, jak to je

22.5.2018 | Petr Prokopec | 29 příspěvků

EU toho chce po automobilkách stále více a prostor pro to, jak postavit nový vůz, je stále menší. Že to znamená vyšší náklady, je nabíledni, ale o kolik?

Jedním z nejsledovanějších lidí v automobilovém průmyslu je v poslední době šéf koncernu PSA Carlos Tavares. Po důvodu netřeba dlouho pátrat, je jím loňské převzetí Opelu. Dle řady lidí si Francouzi na německé automobilce vylámou zuby stejně jako General Motors, který ji vlastnil dosud. Tavares ovšem naznačuje, že Opel je nyní ve stejné situaci, v jaké bylo PSA před pěti lety. Od té doby však došlo k razantnímu obratu a návratu do černých čísel.

„Dnes vyrábíme 3,6 milionu aut ročně při provozní marži 7,3 procenta. To rozhodně není špatné,“ uvedl optimisticky šéf PSA s tím, že prodeje skupiny jsou oproštěny o prodeje Opelu. Zároveň také ale dodal, že za posledních pět let se neskutečnou měrou změnily i podmínky. „Automobilový průmysl je momentálně ve stále větším chaosu. Je tedy třeba přemýšlet Darwinovsky. Tím myslím, že je třeba se přizpůsobit každému novému dni.“

Dle Tavarese nemusíme ani pochybovat o tom, kdo je hybatelem všech těchto změn. „Problémem ovšem je, že úředníci Evropské unie evidentně nevidí následky svých rozhodnutí.“ Platí to především o elektrifikaci, která je nám tlačena horem dolem. „Nikdo se ale nyní neptá, kde na všechny tyto změny vezmeme peníze, kdo bude produkovat baterie a zda se právě kvůli nim nestaneme plně závislí na asijských společnostech.“

Tím, jak se konstantně mění požadavky i regulace, stoupají náklady automobilek. Ačkoliv tedy většina přesedlala na modulární komponenty, větší tlak na již zmiňovanou elektrifikaci i bezpečnost navyšuje každoročně náklady o zhruba 5 procent. Výsledkem je jediné - o tutéž cifru požadavky EU zdražují auta. Buď přímo (to platí u nejlevnějších aut, kde už není na čem šetřit) nebo nepřímo tak, že peníze musí ušetřit jinde a tím devalvovat zbytek vozu. „To je jediný způsob, jak se dokážeme udržet naši společnost při životě,“ říká Tavares

Až tedy budete přemýšlet o tom, proč v Evropě nejsou nejlevnější nová auta tak dostupná jako v jiných koutech světa nebo proč se vám dnes zdají být v některých ohledech méně kvalitní než dříve, zakopaný pes bude právě zde - to, co Evropská unie požaduje, musí někdo zaplatit. A mnoho jiných možností než zvýšení ceny nebo osekání nákladů na to, kde je osekat lze, automobilkám nezbývá...

O kolik zdražují auta nápady EU? Šéf Peugeotu a Citroënu jasně řekl, jak to je - 1 - Sefove automobilek Carlos TavaresO kolik zdražují auta nápady EU? Šéf Peugeotu a Citroënu jasně řekl, jak to je - 2 - Carlos Tavares PSAO kolik zdražují auta nápady EU? Šéf Peugeotu a Citroënu jasně řekl, jak to je - 3 - Carlos Tavares vs CO2 EU limity Perex
Šéf PSA Carlos Tavares znovu kritizuje chaotická rozhodnutí EU, která každoročně navyšují náklady automobilek a tím negativně působí na cenu aut či kvalitu některých komponentů

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 29 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama