Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
O kolik zdražují auta nápady EU? Šéf Peugeotu a Citroënu jasně řekl, jak to je
22.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
EU toho chce po automobilkách stále více a prostor pro to, jak postavit nový vůz, je stále menší. Že to znamená vyšší náklady, je nabíledni, ale o kolik?
Jedním z nejsledovanějších lidí v automobilovém průmyslu je v poslední době šéf koncernu PSA Carlos Tavares. Po důvodu netřeba dlouho pátrat, je jím loňské převzetí Opelu. Dle řady lidí si Francouzi na německé automobilce vylámou zuby stejně jako General Motors, který ji vlastnil dosud. Tavares ovšem naznačuje, že Opel je nyní ve stejné situaci, v jaké bylo PSA před pěti lety. Od té doby však došlo k razantnímu obratu a návratu do černých čísel.
„Dnes vyrábíme 3,6 milionu aut ročně při provozní marži 7,3 procenta. To rozhodně není špatné,“ uvedl optimisticky šéf PSA s tím, že prodeje skupiny jsou oproštěny o prodeje Opelu. Zároveň také ale dodal, že za posledních pět let se neskutečnou měrou změnily i podmínky. „Automobilový průmysl je momentálně ve stále větším chaosu. Je tedy třeba přemýšlet Darwinovsky. Tím myslím, že je třeba se přizpůsobit každému novému dni.“
Dle Tavarese nemusíme ani pochybovat o tom, kdo je hybatelem všech těchto změn. „Problémem ovšem je, že úředníci Evropské unie evidentně nevidí následky svých rozhodnutí.“ Platí to především o elektrifikaci, která je nám tlačena horem dolem. „Nikdo se ale nyní neptá, kde na všechny tyto změny vezmeme peníze, kdo bude produkovat baterie a zda se právě kvůli nim nestaneme plně závislí na asijských společnostech.“
Tím, jak se konstantně mění požadavky i regulace, stoupají náklady automobilek. Ačkoliv tedy většina přesedlala na modulární komponenty, větší tlak na již zmiňovanou elektrifikaci i bezpečnost navyšuje každoročně náklady o zhruba 5 procent. Výsledkem je jediné - o tutéž cifru požadavky EU zdražují auta. Buď přímo (to platí u nejlevnějších aut, kde už není na čem šetřit) nebo nepřímo tak, že peníze musí ušetřit jinde a tím devalvovat zbytek vozu. „To je jediný způsob, jak se dokážeme udržet naši společnost při životě,“ říká Tavares
Až tedy budete přemýšlet o tom, proč v Evropě nejsou nejlevnější nová auta tak dostupná jako v jiných koutech světa nebo proč se vám dnes zdají být v některých ohledech méně kvalitní než dříve, zakopaný pes bude právě zde - to, co Evropská unie požaduje, musí někdo zaplatit. A mnoho jiných možností než zvýšení ceny nebo osekání nákladů na to, kde je osekat lze, automobilkám nezbývá...
Šéf PSA Carlos Tavares znovu kritizuje chaotická rozhodnutí EU, která každoročně navyšují náklady automobilek a tím negativně působí na cenu aut či kvalitu některých komponentů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry