Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
O kolik zdražují auta nápady EU? Šéf Peugeotu a Citroënu jasně řekl, jak to je
22.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
EU toho chce po automobilkách stále více a prostor pro to, jak postavit nový vůz, je stále menší. Že to znamená vyšší náklady, je nabíledni, ale o kolik?
Jedním z nejsledovanějších lidí v automobilovém průmyslu je v poslední době šéf koncernu PSA Carlos Tavares. Po důvodu netřeba dlouho pátrat, je jím loňské převzetí Opelu. Dle řady lidí si Francouzi na německé automobilce vylámou zuby stejně jako General Motors, který ji vlastnil dosud. Tavares ovšem naznačuje, že Opel je nyní ve stejné situaci, v jaké bylo PSA před pěti lety. Od té doby však došlo k razantnímu obratu a návratu do černých čísel.
„Dnes vyrábíme 3,6 milionu aut ročně při provozní marži 7,3 procenta. To rozhodně není špatné,“ uvedl optimisticky šéf PSA s tím, že prodeje skupiny jsou oproštěny o prodeje Opelu. Zároveň také ale dodal, že za posledních pět let se neskutečnou měrou změnily i podmínky. „Automobilový průmysl je momentálně ve stále větším chaosu. Je tedy třeba přemýšlet Darwinovsky. Tím myslím, že je třeba se přizpůsobit každému novému dni.“
Dle Tavarese nemusíme ani pochybovat o tom, kdo je hybatelem všech těchto změn. „Problémem ovšem je, že úředníci Evropské unie evidentně nevidí následky svých rozhodnutí.“ Platí to především o elektrifikaci, která je nám tlačena horem dolem. „Nikdo se ale nyní neptá, kde na všechny tyto změny vezmeme peníze, kdo bude produkovat baterie a zda se právě kvůli nim nestaneme plně závislí na asijských společnostech.“
Tím, jak se konstantně mění požadavky i regulace, stoupají náklady automobilek. Ačkoliv tedy většina přesedlala na modulární komponenty, větší tlak na již zmiňovanou elektrifikaci i bezpečnost navyšuje každoročně náklady o zhruba 5 procent. Výsledkem je jediné - o tutéž cifru požadavky EU zdražují auta. Buď přímo (to platí u nejlevnějších aut, kde už není na čem šetřit) nebo nepřímo tak, že peníze musí ušetřit jinde a tím devalvovat zbytek vozu. „To je jediný způsob, jak se dokážeme udržet naši společnost při životě,“ říká Tavares
Až tedy budete přemýšlet o tom, proč v Evropě nejsou nejlevnější nová auta tak dostupná jako v jiných koutech světa nebo proč se vám dnes zdají být v některých ohledech méně kvalitní než dříve, zakopaný pes bude právě zde - to, co Evropská unie požaduje, musí někdo zaplatit. A mnoho jiných možností než zvýšení ceny nebo osekání nákladů na to, kde je osekat lze, automobilkám nezbývá...
Šéf PSA Carlos Tavares znovu kritizuje chaotická rozhodnutí EU, která každoročně navyšují náklady automobilek a tím negativně působí na cenu aut či kvalitu některých komponentů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 2 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 3 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 5 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 6 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva