Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Rolls-Roycu řekl, kdo dnes kupuje jeho auta. Jsou to úplně jiní lidé než dříve
12.3.2019 | Petr Prokopec
Člověk si jako typického majitele Rolls-Roycu představí distingvovaného staršího gentlemana s vlastním řidičem. Film pro pamětníky, říká šéf, takoví lidé už dnes Rollsy nekupují.
Naprostá většina lidí má Rolls-Royce zafixovaný jako vůz, který vlastní starší majitel či šéf velké firmy a užívá si jej především ze zadního sedadla. Tuto skutečnost ale prý budeme brzy vídat jen ve filmech pro pamětníky. Z britské automobilky se stává značka zaměřená na řidiče. Sice jde o více než dvoutunová a pětimetrová monstra, která si o citu v dřevem vykládaném volantu mohou nechat pouze zdát, přesto může být požitek je řídit. Znamená to ale, že šoféři si budou muset hledat novou práci, neboť zapotřebí budou již jen ve velmi malém množství.
„V současné době jsme značkou, jejíž vozy si lidé řídí sami. Dříve používali soukromé šoféry, ale to se naprosto změnilo. Jejich služeb je využíváno v minimálním množství případů, zejména v souvislosti s modelem Phantom s prodlouženým rozvorem. Vše ostatní jsou ale vozy zaměřené čistě na řidiče,“ uvedl šéf britské automobilky Torsten Müller-Ötvös. Ten zároveň i vysvětlil, že onu změnu v podstatě vyprovokoval samotný Rolls-Royce. A nikoli tím, že loni vyrukoval vůbec poprvé s SUV.
Skutečným důvodem je omlazení klientely, typickému zákazníkovi značky je momentálně něco přes čtyřicet let. „Mladší lidé jsou připraveni utrácet peníze, které si vydělali a touží po luxusním zboží, což je pro nás dobré,“ uvedl Müller-Ötvös. „Pokud jste navíc schopný, můžete dnes vydělat velké peníze mnohem snadněji než před 20 lety. S aplikacemi a mobily můžete nadělat jmění již v mladém věku. Peníze se dnes zkrátka nedědí, ale vydělávají a řada lidí je zase chce utrácet.“
Rolls-Royce je přitom na konci této evoluční větvě, v jejímž rámci mladší klientela nehodlá jen nakupovat, ale zároveň si dané věci i pořádně užívat. Z toho důvodu koneckonců automobilka hned tak nezačne nabízet ani autonomní řízení. Zákazníci sice vůči jeho příchodu nic nenamítají, ovšem „chtějí pouze takovou úroveň technologie, která je skutečně pohodlná a která skutečně přináší výhody“. Dokud je tedy autopiloti plně nezastoupí, nebudou vpuštěni do hry.
I to ostatně dokazuje změnu poměrů uvnitř britské automobilky, která loni dodala zákazníkům 4 107 nových vozů, tedy nejvíce ve své historii. Nárůst oproti předchozím obdobím měl na kontě Phantom, jenž se prodává půl napůl ve standardním a prodlouženém provedení. Pár řidičů tedy šanci na uchování práce ještě má, jejich počet se však bude do budoucna snižovat s tím, jak Rolls-Royce vyrukuje s autonomním řízením minimální úrovně SAE4.
Rolls-Royce již majitelé nehodlají užívat jen ze zadního sedadla, ale primárně zpoza volantu
Zdroj: Motoring
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 3 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda