Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Rolls-Roycu se vysmál nejdražšímu SUV světa. Zapomněl snad, co sám vyrábí?
11.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Konkurenční Bentley Bentayga je pro šéfa Rollsu jen převlečené Audi, model Cullinan bude prý úplně jiný. Jenže pravda to tak úplně není.
Není žádnou novinkou, že automobilky dnes v rámci snahy o maximální efektivitu využívají u mnoha modelů shodné komponenty. Těmi přitom může být prakticky cokoliv od stejného šroubku přes identický motor až třeba po platformu. Velkým zastáncem této strategie je především koncern VW Group, který architekturu MQB napěchoval prakticky do všeho, co má čtyři kola. Tedy alespoň v rámci nižších pater trhu, v těch vyšších se zase uplatňuje modulární platforma MLB.
Najdeme ji pod sukněmi Audi Q7, podepírat bude i příští VW Touareg, Porsche Cayenne či nové Lamborghini Urus. A samozřejmě byla také použita u Bentley Bentayga, dnes suverénně nejdražšího SUV světa. Šéf značky Rolls-Royce Torsten Müller-Ötvös to ale podává tak, že britské SUV si do značné míry hraje na něco, čím v reálu není. Proto jej nepovažuje za konkurenci pro chystaný Cullinan, jenž má být naprostým unikátem.
„Nepoužíváme masově vyráběné skelety. Je to limitující při práci na designu a zároveň je tím masivně podkopána exkluzivita. V tomhle segmentu nechcete zakamuflované Audi Q7. Chcete skutečný Rolls-Royce,“ vysmál se konkurenci Müller-Ötvös. Do jisté míry má pravdu, Bentayga využívá koncernové techniky, nicméně zákazníkům to zjevně nevadí - jen v Evropě má Bentley Bentayga za první pololetí na kontě 813 registrací, na svou cenu ohromné číslo.
Navíc šéf Rolls-Royce krapet zapomíná, jak to chodí u něj „doma”. Cullinan stejně jako Phantom bude postaven na unikátní hliníkové platformě, nicméně třeba 6,75litrový motor V12 N73B67 již pochází z Mnichova a svého času jej v šestilitrové formě používala také řada 7. Nově pak BMW sice zaměstnává agregát M74, i ten ale najdeme pod kapotou „RR“.
Jen u motoru ale sdílená technika nekončí, kupříkladu osmistupňový automat ZF užívá tolik aut celé řady značek, že jen jejich vyjmenováním bychom strávili pomalu zbytek dne. To jsou přitom jen první mechanické komponenty, které nám přišly na mysl, stoprocentně jich ale bude daleko více - zejména pak těch, které nikdo neuvidí. Pokud je tedy Bentley považováno za pozéra, Rolls-Royce by mohl být zván pokrytcem...
Pro šéfa Rolls-Roycu je dnes jasně nejdražší SUV světa jen převlečeným Audi
Rolls-Royce Cullinan je prý naprostým unikátem. Zapomněl snad na motor od BMW či převodovku ZF?
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda