Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Rolls-Roycu se vysmál nejdražšímu SUV světa. Zapomněl snad, co sám vyrábí?
11.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Konkurenční Bentley Bentayga je pro šéfa Rollsu jen převlečené Audi, model Cullinan bude prý úplně jiný. Jenže pravda to tak úplně není.
Není žádnou novinkou, že automobilky dnes v rámci snahy o maximální efektivitu využívají u mnoha modelů shodné komponenty. Těmi přitom může být prakticky cokoliv od stejného šroubku přes identický motor až třeba po platformu. Velkým zastáncem této strategie je především koncern VW Group, který architekturu MQB napěchoval prakticky do všeho, co má čtyři kola. Tedy alespoň v rámci nižších pater trhu, v těch vyšších se zase uplatňuje modulární platforma MLB.
Najdeme ji pod sukněmi Audi Q7, podepírat bude i příští VW Touareg, Porsche Cayenne či nové Lamborghini Urus. A samozřejmě byla také použita u Bentley Bentayga, dnes suverénně nejdražšího SUV světa. Šéf značky Rolls-Royce Torsten Müller-Ötvös to ale podává tak, že britské SUV si do značné míry hraje na něco, čím v reálu není. Proto jej nepovažuje za konkurenci pro chystaný Cullinan, jenž má být naprostým unikátem.
„Nepoužíváme masově vyráběné skelety. Je to limitující při práci na designu a zároveň je tím masivně podkopána exkluzivita. V tomhle segmentu nechcete zakamuflované Audi Q7. Chcete skutečný Rolls-Royce,“ vysmál se konkurenci Müller-Ötvös. Do jisté míry má pravdu, Bentayga využívá koncernové techniky, nicméně zákazníkům to zjevně nevadí - jen v Evropě má Bentley Bentayga za první pololetí na kontě 813 registrací, na svou cenu ohromné číslo.
Navíc šéf Rolls-Royce krapet zapomíná, jak to chodí u něj „doma”. Cullinan stejně jako Phantom bude postaven na unikátní hliníkové platformě, nicméně třeba 6,75litrový motor V12 N73B67 již pochází z Mnichova a svého času jej v šestilitrové formě používala také řada 7. Nově pak BMW sice zaměstnává agregát M74, i ten ale najdeme pod kapotou „RR“.
Jen u motoru ale sdílená technika nekončí, kupříkladu osmistupňový automat ZF užívá tolik aut celé řady značek, že jen jejich vyjmenováním bychom strávili pomalu zbytek dne. To jsou přitom jen první mechanické komponenty, které nám přišly na mysl, stoprocentně jich ale bude daleko více - zejména pak těch, které nikdo neuvidí. Pokud je tedy Bentley považováno za pozéra, Rolls-Royce by mohl být zván pokrytcem...
Pro šéfa Rolls-Roycu je dnes jasně nejdražší SUV světa jen převlečeným Audi
Rolls-Royce Cullinan je prý naprostým unikátem. Zapomněl snad na motor od BMW či převodovku ZF?
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 11 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999