Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Toyoty se potají zúčastnil jednoho z nejprestižnějších automobilových závodů
26.6.2019 | Petr Miler
Je krajně neobvyklé, aby se šéf velké automobilky účastnil jakýchkoli závodů. Šéf Toyoty to dělá na té nejvyšší úrovni, navíc potají.
Akio Toyoda je šéfem jedné z největších světových automobilek a auty žije. Zdá se to být samozřejmé spojení, realitou je ale pravý opak - Toyoda je jako automobilový nadšenec ve vedení Toyoty raritou vedle lidí jako Jim Hackett, který řídí Ford. Nic proti panu Hackettovi, jméno si ale ve světě byznysu udělal jako šéf nábytkářské firmy a kdyby přišla nabídka od Wrigley's, povede klidně továrnu na žvýkačky, nadšení pro auta je mu cizí.
Toyoda je v tomto směru na úplně jiné úrovni a nejlepším důkazem je o víkendu proběhnuvší čtyřiadvacetihodinovka na Nürburgringu, jeden z nejprestižnějších vytrvalostních závodů planety. Právě té se Akio Toyoda zúčastnil, ovšem nikoli jako šéf postávající v boxech, nýbrž jako jeden z pilotů tovární stáje.
Leckdo by čekal, že to bude dělat veřejně, aby ukázal, jak je „cool”, ale o vlastní renomé mu očividně nejde. Závodů se účastní potají, pod smyšleným jménem, které zná jen pár dobře informovaných. A vodítkem pro širší veřejnost byla snad jen tisková zpráva Toyoty konstatující: „Na vrcholu principů Toyoty používání závodních aktivit jako prostředku zlepšení produktového vývoje tento rok doplní pilot zástup továrních pilotů špičkový testovací pilot Morizo,” konstatovala doslova.
Nezasvěcení si představí nějakého zasloužilého testera značky, který navzdory jinému primárnímu poslání vyškolí i profesionální řidičská esa, realita je ale jiná. Morizo není nikdo jiný než Akio Toyoda a je to zkušený pilot. I čtyřiadvacetihodinovky na Ringu se účastnil nejednou a má za sebou i plejádu kratších závodů v závodních Toyotách všeho druhu.
Toyodova, pardon Morizova Supra soutěžila pod označením Supra VLN9 v třídě SP8T a v závodě dojela na 4. místě v rámci třídy a 41. celkově, když za 24 hodin obrazila 137 kol. To je velmi slušný výsledek, bez ohledu na něj je ale samotná Toyota účast pozoruhodným důkazem, že šéf Toyoty je nadšenec každým coulem. Nakonec i nedávné odhalení některých jeho soukromých aut leccos naznačilo...
Morizo není tajuplný testovací pilot automobilky, ale pseudonym samotného šéfa značky. Letos na Ringu si nevedl s novou Suprou vůbec zle
Zdroje: Toyota, 24h-rennen.de
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před hodinou - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 3 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 4 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 6 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva