Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf VW říká, že klesající prodeje TDI jsou mu ukradené. I míň prý bylo v pohodě
31.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Člověk by čekal, že odklon kupujících nových aut od dieselů bude VW trápit, protože motory TDI byly vždy jeho chloubou. Šéf se ale tváří, že ho to netrápí ani trochu.
Emisní skandál Volkswagenu zalomcoval celým automobilovým světem, v jeho důsledku se lidé stále více odvracejí od dieselových motorů. Ty navíc nemají podporu ani na úrovni politiků, kteří se jeden po druhém předhánějí v tom, kterak „naftožroutům“ znepříjemnit život - ať již snahou o zákaz jejich prodeje, či alespoň snahou o zákaz vjezdu dieselových aut do center velkých měst.
Výsledkem je, že kdysi nadpoloviční podíl dieselů v prodejích na evropských trzích se dnes smrskává až k jedné třetině. To je obrovská změna během pár let, německou automobilku však daný vývoj netrápí. Tedy alespoň soudě podle komentářů jejího šéfa.
„V roce 1993 byl podíl dieselů na trhu 15 %. A tehdy to také bylo v pohodě. Klesající podíl dieselů mne tedy nikterak netrápí, není to pro nás problém,“ uvedl k aktuálnímu vývoji v Evropě Herbert Diess. Zároveň přitom zmínil skutečnost, o které mluví také zástupci ostatních automobilek - tedy že u větších osobních aut a SUV či vozů s vysokým ročním nájezdem budou diesely nadále primární volbou, na benzin tak přesedlají hlavně modely o velikosti Volkswagenu Polo či Golf.
„Přechod od dieselů k benzinovým motorům nebude problém. Ve vyšších segmentech se navíc ani neodehraje, neboť pro lidi, kteří ročně najedou 30 000 kilometrů či více, je diesel tou nejlepší volbou. I když si budete muset připlatit padesát tisíc korun za emisní systémy, diesel bude v těchto obchodních kategoriích nadále přítomen,“ srší nezlomnou jistotou Diess. Přiznává však, že přechod na nové měřicí procedury je nemalou výzvou.
„V příštích letech to bude náročné, protože v podstatě musíme provádět homologaci každý rok, neboť legislativa je stále přísnější. Ale dá se to zvládnout. Diesely se stanou dražšími, ale technologie existují.“ Šéf VW přitom dodává, že celý problém vlastně vznikl v polovině 90. let, kdy Evropa tlačila dieselová auta do popředí kvůli nižším emisím CO2, aby tak splnila své závazky plynoucí z Kjótského protokolu. NOx v tu chvíli nikoho nezajímalo.
Nyní jsou oxidy dusíku v centru pozornosti, limity jsou ovšem nadále snižovány také u CO2. To pro výrobce představuje nemalý problém, jehož řešením jsou elektrifikované vozy, jež lze de facto chápat jako mobilní emisní kredity. Aby však byl možný jejich prodej v masovějším měřítku, je třeba snížit jejich cenu. Diess proto počítá s tím, že by benzinové mild hybridy se 48voltovým okruhem a automatem stály stejně jako diesely s manuálem.
V takové chvíli nebudou problémem ani ony emise CO2, neboť „tato agresivní změna scénáře by k našemu firemnímu cíli přihodila jen 2,5 gramu, což je v povolených mantinelech. Tento nárůst lze přitom kompenzovat jinde (logicky elektromobily - pozn. red.),“ dodává Diess. Připouští ovšem, že je to opravdu jen ta nejhorší možná varianta, kam by věci mohly zajít. Nicméně i tak bude Volkswagen muset v příštích letech více kalkulovat.
Šéf německé automobilky dodává i to, co je vlastně veřejným tajemstvím - tedy že automobilový průmysl je jakýmsi obětním beránkem, ovšem největší ohrožení životního prostředí - tedy lodní doprava - zůstává prakticky nikým podstatně neomezována. „Odpustek za tunu emisí vyjde v tomto prostředí na 8 nebo 10 Euro. Abyste se však v automobilové branži vyhnuli tuně emisí, musíte utratit desetkrát více, to není rozumné.“
„Nicméně automobilový průmysl byl odjakživa jiný. Máme různá daňová zatížení, zákazníci jsou připraveni platit více. K tomuto odvětví je zkrátka přistupováno jinak a my jsme již na to zvyklí,“ uzavírá celé téma Diess. Jakkoliv jeho slova znějí až příliš sebevědomě, velmi pravděpodobně má pravdu. Svědčí o tom ostatně i poslední vývoj, neboť mnozí VW prorokovali konec. Značka se však otřepala a jede dál, poklesu zájmu o diesely navzdory...
Šéf VW se tváří, že klesající zájem o diesely, TDI nevyjímaje, mu srdce neláme. Jestli mu to budete věřit, necháváme na vás...
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 23 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před hodinou - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva