Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe
27.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Proč elektrický tahač Tesly zvládne na jedno dobití ujet přes 800 km? Náhoda, protože to někam být muselo? Nikoli, takto to primárně vyhovuje přímo Tesle.
Před několika málo dny Tesla odhalila dlouho očekávaný elektrický tahač Semi. Čísla s ním spojená přitom ohromila celý svět, koneckonců akceleraci z klidu na stovku za pět sekund - respektive za dvacet v případě plně naloženého přívěsu - nikdo dříve s podobnými monstry nespojoval. Elon Musk navíc na prezentaci uvedl, že Semi zvládne na jedno nabití okolo 800 kilometrů, což s přehledem pokryje 80 procent všech reálných cest v rámci Ameriky.
Nemusí to být a pravděpodobně to nebude lež, není to ale celá pravda. Tou je, že Semi primárně řeší potřeby jednoho svého zákazníka rovnou na sto procent. Tím zákazníkem je samotná Tesla, jejíž továrna v kalifornském Freemontu se nachází 415 km od nevadské Gigafactory. Semi tedy zvládne propojit tyto lokace „bezemisní“ cestou. Spekulace? Kdepak, tohle během jinak nepříliš sledované prezentace v Nizozemsku potvrdil viceprezident značky Jerome Guillen, který je od loňského roku šéfem vývoje nákladních aut.
„Tesla bude v případě tahače prvním zákazníkem. Budeme používat náš vlastní kamion, abychom přepravili náklad mezi různými americkými lokalitami. Máme montážní linku v Kalifornii a výrobnu baterií v Nevadě, pročež použijeme naše kamiony, abychom věci mezi nimi mohli přepravovat,“ uvedl Guillen a dodal, že jakmile se Semi aklimatizuje ve Státech, dojde také na jeho vývoz do Evropy.
Na Starém kontinentu přitom můžeme počítat s poněkud odlišnými čísly než v Americe, za čímž stojí jiná legislativa. V zámoří totiž kamion může dosahovat nejvyšší rychlosti až 105 km/h, na toto tempo ale můžeme zapomenout. Je proto možné, že Tesla nakonec vyrukuje s lehce modifikovanou verzí, která by mohla jízdní dynamiku obětovat na oltář vyššího dojezdu. To ale už spekulujeme.
Aktuálně tedy raději jen zůstaneme v amerických vodách, kde se Tesla s příchodem elektrických tahačů Semi do vlastní flotily přiblíží jednomu ze svých snů, a sice celkově bezemisní výrobě. K tomu jí mají napomoci i masivní solární panely, jenž pokrývají celou střechu Gigafactory. Nicméně i přes jejich velikost stále nevygenerují tolik elektřiny, kolik je třeba, fosilní paliva tak stále zůstanou ve hře. Jejich množství ale bude aspoň zredukováno...
Tesla bude prvním zákazníkem pro elektrický tahač Semi. V roce 2019 jej tak možná skutečně začne vyrábět, je však otázkou, kdy jej dostanou i ostatní firmy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz