Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe
27.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Proč elektrický tahač Tesly zvládne na jedno dobití ujet přes 800 km? Náhoda, protože to někam být muselo? Nikoli, takto to primárně vyhovuje přímo Tesle.
Před několika málo dny Tesla odhalila dlouho očekávaný elektrický tahač Semi. Čísla s ním spojená přitom ohromila celý svět, koneckonců akceleraci z klidu na stovku za pět sekund - respektive za dvacet v případě plně naloženého přívěsu - nikdo dříve s podobnými monstry nespojoval. Elon Musk navíc na prezentaci uvedl, že Semi zvládne na jedno nabití okolo 800 kilometrů, což s přehledem pokryje 80 procent všech reálných cest v rámci Ameriky.
Nemusí to být a pravděpodobně to nebude lež, není to ale celá pravda. Tou je, že Semi primárně řeší potřeby jednoho svého zákazníka rovnou na sto procent. Tím zákazníkem je samotná Tesla, jejíž továrna v kalifornském Freemontu se nachází 415 km od nevadské Gigafactory. Semi tedy zvládne propojit tyto lokace „bezemisní“ cestou. Spekulace? Kdepak, tohle během jinak nepříliš sledované prezentace v Nizozemsku potvrdil viceprezident značky Jerome Guillen, který je od loňského roku šéfem vývoje nákladních aut.
„Tesla bude v případě tahače prvním zákazníkem. Budeme používat náš vlastní kamion, abychom přepravili náklad mezi různými americkými lokalitami. Máme montážní linku v Kalifornii a výrobnu baterií v Nevadě, pročež použijeme naše kamiony, abychom věci mezi nimi mohli přepravovat,“ uvedl Guillen a dodal, že jakmile se Semi aklimatizuje ve Státech, dojde také na jeho vývoz do Evropy.
Na Starém kontinentu přitom můžeme počítat s poněkud odlišnými čísly než v Americe, za čímž stojí jiná legislativa. V zámoří totiž kamion může dosahovat nejvyšší rychlosti až 105 km/h, na toto tempo ale můžeme zapomenout. Je proto možné, že Tesla nakonec vyrukuje s lehce modifikovanou verzí, která by mohla jízdní dynamiku obětovat na oltář vyššího dojezdu. To ale už spekulujeme.
Aktuálně tedy raději jen zůstaneme v amerických vodách, kde se Tesla s příchodem elektrických tahačů Semi do vlastní flotily přiblíží jednomu ze svých snů, a sice celkově bezemisní výrobě. K tomu jí mají napomoci i masivní solární panely, jenž pokrývají celou střechu Gigafactory. Nicméně i přes jejich velikost stále nevygenerují tolik elektřiny, kolik je třeba, fosilní paliva tak stále zůstanou ve hře. Jejich množství ale bude aspoň zredukováno...
Tesla bude prvním zákazníkem pro elektrický tahač Semi. V roce 2019 jej tak možná skutečně začne vyrábět, je však otázkou, kdy jej dostanou i ostatní firmy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 48 minutami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 2 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 3 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 5 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz