Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali
8.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Andreas Preuninger připouští, že vrátit 911 GT3 manuál byl risk a kolegové o zájmu o něj nebyli přesvědčeni. Teď je mu Porsche vděčné.
Ještě před dvěma dekádami byla automatická převodovka v Evropě záležitostí „horních deseti tisíc“. Dnes ji ovšem nabízí i Dacia, v čemkoli prestižnějším čí výkonnějším je obvykle standardem. K tomuto proudu se před pár léty přidalo i Porsche, které manuály též začalo upozaďovat. Stávající generace 911 GT3 tak dorazila na trh jen s automatem PDK, což ovšem dosavadní klientela nesla velmi nelibě. I proto se automobilka ze Zuffenhausenu nakonec rozhodla, že zkusí manuál vrátit zpátky do hry.
Šéf divize vozů GT Andreas Preuninger nyní říká, že to byl risk. „Uzavírali jsme sázky, kolik se jich prodá,“ připomíná Preuninger, co už zmiňoval kdysi. Dnes dodává, že „tu existovalo riziko, že poptávka nebude tak výrazná, v jakou automobilka doufala.“ Sám si přitom vsadil na 30procentní podíl, což není zrovna nízké číslo. Nyní však konstatuje, že tento cíl byl krátkodobě překonán a i dlouhodobě by se měl stát realitou.
„Můžu říci, že nakonec jde o úspěch, naše očekávání ohledně podílu byla naplněna. Nesmíme ovšem zapomínat, že ve chvíli, kdy začnete nabízet něco nového, je zájem velký, ale posléze opadá. Přesto si ale myslím, že nakonec skončíme někde okolo 30 procent, ačkoliv toto číslo se v závislosti na daném trhu bude různit,“ dodává Preuninger.
Konkrétní číslo aktuálního podílu nezveřejnil, z jeho slov ale není těžké soudit, že momentálně je zájem o manuál ještě citelně vyšší a k oněm 30 % má postupně padnout. Je přitom škoda, že šéf divize vozů GT nezmínil detaily ohledně své sázky. Můžete tak jen spekulovat, zda mezi ním a kolegy šlo jen o symbolické euro či třeba právě Porsche 911 GT3 s manuálem.
Jakkoliv se ovšem manuál ukázal být úspěšným, provedení GT3 RS s jeho návratem již definitivně počítat nemá. „RS znamená Renn Sport, pročež tato varianta musí být rychlá na okruhu. To souvisí s rychlými časy, jenž pro změnu souvisí s PDK. Automat má zkrátka na okruhu výhody, které žádný manuál nedokáže překonat,“ popisuje stav věcí u výše postaveného modelu Preuninger.
Šéf divize vozů GT mimo to dodává, že lidé, kteří preferují manuální převodovky, si obvykle své vozy užívají na běžných silnicích, nikoliv na okruzích. Majitelé varianty RS ovšem na závodní dráhy míří častěji, proto by prý po manuálu sáhlo maximálně čtyři nebo pět procent z celkového počtu. Takový podíl ale nedokáže ospravedlnit náklady na vývoj.
Porsche prý s návratem manuálu u modelu 911 GT3 nadmíru riskovalo. To se ovšem vyplatilo, podíl na celkových registracích by v závěru životního cyklu měl být 30procentní
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch