Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali

Andreas Preuninger připouští, že vrátit 911 GT3 manuál byl risk a kolegové o zájmu o něj nebyli přesvědčeni. Teď je mu Porsche vděčné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali

8.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Andreas Preuninger připouští, že vrátit 911 GT3 manuál byl risk a kolegové o zájmu o něj nebyli přesvědčeni. Teď je mu Porsche vděčné.

Ještě před dvěma dekádami byla automatická převodovka v Evropě záležitostí „horních deseti tisíc“. Dnes ji ovšem nabízí i Dacia, v čemkoli prestižnějším čí výkonnějším je obvykle standardem. K tomuto proudu se před pár léty přidalo i Porsche, které manuály též začalo upozaďovat. Stávající generace 911 GT3 tak dorazila na trh jen s automatem PDK, což ovšem dosavadní klientela nesla velmi nelibě. I proto se automobilka ze Zuffenhausenu nakonec rozhodla, že zkusí manuál vrátit zpátky do hry.

Šéf divize vozů GT Andreas Preuninger nyní říká, že to byl risk. „Uzavírali jsme sázky, kolik se jich prodá,“ připomíná Preuninger, co už zmiňoval kdysi. Dnes dodává, že „tu existovalo riziko, že poptávka nebude tak výrazná, v jakou automobilka doufala.“ Sám si přitom vsadil na 30procentní podíl, což není zrovna nízké číslo. Nyní však konstatuje, že tento cíl byl krátkodobě překonán a i dlouhodobě by se měl stát realitou.

„Můžu říci, že nakonec jde o úspěch, naše očekávání ohledně podílu byla naplněna. Nesmíme ovšem zapomínat, že ve chvíli, kdy začnete nabízet něco nového, je zájem velký, ale posléze opadá. Přesto si ale myslím, že nakonec skončíme někde okolo 30 procent, ačkoliv toto číslo se v závislosti na daném trhu bude různit,“ dodává Preuninger.

Konkrétní číslo aktuálního podílu nezveřejnil, z jeho slov ale není těžké soudit, že momentálně je zájem o manuál ještě citelně vyšší a k oněm 30 % má postupně padnout. Je přitom škoda, že šéf divize vozů GT nezmínil detaily ohledně své sázky. Můžete tak jen spekulovat, zda mezi ním a kolegy šlo jen o symbolické euro či třeba právě Porsche 911 GT3 s manuálem.

Jakkoliv se ovšem manuál ukázal být úspěšným, provedení GT3 RS s jeho návratem již definitivně počítat nemá. „RS znamená Renn Sport, pročež tato varianta musí být rychlá na okruhu. To souvisí s rychlými časy, jenž pro změnu souvisí s PDK. Automat má zkrátka na okruhu výhody, které žádný manuál nedokáže překonat,“ popisuje stav věcí u výše postaveného modelu Preuninger.

Šéf divize vozů GT mimo to dodává, že lidé, kteří preferují manuální převodovky, si obvykle své vozy užívají na běžných silnicích, nikoliv na okruzích. Majitelé varianty RS ovšem na závodní dráhy míří častěji, proto by prý po manuálu sáhlo maximálně čtyři nebo pět procent z celkového počtu. Takový podíl ale nedokáže ospravedlnit náklady na vývoj.


Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 1 - Porsche 911 GT3 2018 manual 01Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 2 - Porsche 911 GT3 2018 manual 02Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 3 - Porsche 911 GT3 2018 manual 03Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 4 - Porsche 911 GT3 2018 manual 04Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 5 - Porsche 911 GT3 2018 manual 05Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 6 - Porsche 911 GT3 2018 manual 06Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 7 - Porsche 911 GT3 2018 manual 07Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 8 - Porsche 911 GT3 2018 manual 08Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 9 - Porsche 911 GT3 2018 manual 09Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 10 - Porsche 911 GT3 2018 manual 10Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 11 - Porsche 911 GT3 2018 manual 11Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 12 - Porsche 911 GT3 2018 manual 12Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 13 - Porsche 911 GT3 2018 manual 13Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 14 - Porsche 911 GT3 2018 manual 14Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 15 - Porsche 911 GT3 2018 manual 15Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 16 - Porsche 911 GT3 2018 manual 16Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 17 - Porsche 911 GT3 2018 manual 17Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 18 - Porsche 911 GT3 2018 manual 18Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 19 - Porsche 911 GT3 2018 manual 19Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 20 - Porsche 911 GT3 2018 manual 20Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 21 - Porsche 911 GT3 2018 manual 21Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 22 - Porsche 911 GT3 2018 manual 22Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 23 - Porsche 911 GT3 2018 manual 23Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 24 - Porsche 911 GT3 2018 manual 24Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali - 25 - Porsche 911 GT3 2018 manual 25
Porsche prý s návratem manuálu u modelu 911 GT3 nadmíru riskovalo. To se ovšem vyplatilo, podíl na celkových registracích by v závěru životního cyklu měl být 30procentní

Zdroj: Car Advice

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.