Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéfdesignér FCA zachránil lidi z hořícího vozu. Jen díky autu, kterým zrovna jel
26.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Zní to jako příběh z reklamy, ale opak je pravdou, tohle se skutečně stalo. A dává to jen další důvod obdivovat Ralpha Gillese, autora aut, který miluje vše kolem nich.
Osmačtyřicetiletý šéf automobilového designu italsko-americké korporace Fiat Chrysler Automobiles použil nárazník svého Jeepu Wrangler, aby odtlačil Ford Edge od havarovaného Fordu Fiesta, ve kterém zůstali zaklínění pasažéři. Podle složení účinkujících značek to vypadá jako scéna z reklamy Jeepu, ale není tomu tak, tento příběh napsal život.
Incident se odehrál minulou neděli po půlnoci v Michiganu, kde po venkovské silnici jedoucí Ford Edge narazil přímo do Fordu Fiesta se dvěma lidmi na palubě. Zrovna místem projížděl Gilles se svojí ženou a oba zastavili bokem. Vydali se na pomoc a v té chvíli do aut narazil Buick LeSabre, který přitiskl malý kompakt do velkého Edge, ze kterého začaly šlehat plameny.
Řidič Edge vyskočil z vozu, ale dva lidé z malé obité Fiesty nemohli otevřít dveře a hrozilo, že uhoří zaživa. V té chvíli zafungoval instinkt a Gilles se zachoval jako hrdina. Naskočil do Wrangleru a odstrčil hořící SUV na bok. Díky pohotové reakci zachránil posádku malého Fordu minimálně od velkých popálenin.
Šéfdesignér popsal celou situaci místním novinám: „Byli jsme první na scéně. Pořád nemám tušení, co mě to napadlo. Jediná věc, na kterou si vzpomínám je to, jak přemýšlím, že mám Jeep a na něm nárazník. Myslel jsem jedině na ty dva lidi uvnitř auta. Počítal jsem s tím, že hasičům bude chvíli trvat, než přijedou na místo, musel jsem jednat rychle. Jeep má na všem velkou zásluhu, protože kdybych jel ve svém Dodge Challengeru jako obvykle, neměl bych tušení, co dělat. Pohon všech kol tady zafungoval perfektně.“
Gilles se nemýlil, hasiči přijeli až po 22 minutách a kdyby nic neudělal, asi by nikdo z Fiesty nepřežil. Ani tak to nedopadlo dokonale dobře - záchranáři vyprostili z vozu dvě osoby, které byly přepraveny do nemocnice. Bohužel řidič Fiesty později na následky prvotních zranění zemřel. Ostatní účastníci vyvázli s lehkým zraněním. Smutné je, že podle předběžných závěrů vyšetřování stojí za nehodou požití alkoholu před jízdou u řidiče Edge. Ten ztratil kontrolu a narazil do Fiesty. Zkázu dokonal Buick LeSabre, který pravděpodobně svým nárazem způsobil požár, jeho řidič už ale „přišel k hotovému”.
Gilles skromně poznamenal, že by se ostatní zachovali stejně. „Při pohledu na situaci nebyla žádná jiná možnost,“ řekl. Je to jistě obdivuhodný čin, spousta lidí by se navzdory Gillesovým slovům nezmohla na nic. Aby toho nebylo málo, jeho manželka po telefonu naváděla záchranné složky. Gilles pochopitelně lituje smrti jednoho z účastníku, více už ale udělat nemohl.
Jako by to nebyl dostatečně obdivuhodný člověk i bez toho, chce se nám dodat. Je to muž, který miluje auta a stojí mimo jiné za vznikem posledního Dodge Viper, jehož konec pro fandy osobně smutně zdokumentoval. Sám pak vlastní ostrý Viper ACR, který pravidelně prohání po okruzích. A jak vidíte, pokud v zimě vyjede s Jeepem, i s ním si umí poradit...
Zatím jediný dostupný snímek z místa nehody, který zaznamenala Gillesova manželka
Ralph Gilles měl dříve měl na starosti konstrukci Viperu, dnes v práci vede designéry koncernu FCA. Hlavním hrdinou se ale stal, až se nebál poskytnou pomoc při dopravní nehodě
Takto loni pro fandy osobně zdokumentoval výrobu posledního Viperu, sám koncern FCA se neobtěžoval
Zdroj: Oxford Leader
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch