Reklama

Šéfka Citroënu chce změny v automobilové branži. Mužům se asi budou líbit

Je jednou z mála žen, které vedou velké automobilové firmy a nyní si za to vysloužila ocenění. V reakci na něj pak začala spřádat své plány, jak změnit celý automobilový sektor.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Šéfka Citroënu chce změny v automobilové branži. Mužům se asi budou líbit

21.6.2018 | Petr Prokopec | 13 příspěvků

Je jednou z mála žen, které vedou velké automobilové firmy a nyní si za to vysloužila ocenění. V reakci na něj pak začala spřádat své plány, jak změnit celý automobilový sektor.

Automobilový průmysl je brán především jako svět mužů. Především ty najdeme na místech šéfů, v závodních kokpitech i v servisech. Šéfka Citroënu Linda Jackson, která byla momentálně britským magazínem Autocar vyhlášena jako nejvýznamnější Britka v automobilové branži, ovšem požaduje změnu. Podle ní nastal čas, abychom za stereotypy udělali tlustou čáru už jen proto, že firmy zaměstnávající ženy jsou ziskovější.

„Pokud přijde řeč na technologie budoucnosti, pak automobilismus je jedním z těch průmyslových odvětví, která jsou nejvíce otevřená novým myšlenkám. Proč se tedy nemůžeme stát lídrem v rovnoprávnosti a zároveň rozmanitosti, a ukázat tak ostatním, jak se to dělá?“ ptá se šéfka Citroënu. Dodává přitom, že debata na toto téma se nemá soustředit pouze na podmínky rovnoprávnosti, ale na celkovou genderovou vyváženost.

„Stále tu máme starodávné stereotypy, dle kterých muži jsou automobilovými mechaniky a kupci aut, zatímco ženy jsou brány jako jejich pokorné partnerky, jež mají rády růžovou a neumí parkovat,“ dodává Linda Jackson. „Pokud se ale zapíšete do historie, pokud vyčníváte, měli byste se dočkat povýšení bez ohledu na to, jakého pohlaví jste.“

S poledně zmíněnou větou lze bez debat souhlasit, nicméně šéfka Citroënu nám svým proslovem připomněla tolik propírané kvóty Evropské unie. Ty půjde asi jen stěží aplikovat třeba na autoservisy, nikoliv proto, že by se jejich majitelé něžnému pohlaví vzpouzeli. Nicméně z naší zkušenosti víme, že jen málo žen touží po tom, aby byl od rána do večera od oleje.

Víceméně tak vlastně na ženy zbývají pouze rozličné administrativní a manažerské posty, ani tuto oblast ale Linda Jackson neponechává bez kritiky. Dle ní jsou totiž muži na stejných pozicích placeni daleko lépe. Právě to by vlastně měl být i důvod ke změně, neboť při genderové vyváženosti a zároveň při zachování stávajících podmínek mohou firmy počítat s mnohem vyšším ziskem.

Aby šéfka francouzské značky nebyla obviněna z toho, že v podstatě vyzdvihuje ženy na úkor mužů, jimž by kvůli vyššímu počtu manažerek musely být svěřovány hlavně „špinavé práce“, dodává, že požaduje rovnoprávnost na všech patrech automobilového průmyslu. Nicméně jak jsme zmínili, do servisů se ženy dobrovolně příliš nehrnou - není to tím, že by je tam někdo nechtěl, to spíše naopak...

Je tak vlastně otázkou, čeho může Linda Jackson dosáhnout. Lze patrně počítat s tím, že stávající poměr mužů a žen (10:2) pracující v automobilové branži se časem přiblíží vyrovnanějšími skóre, nakonec v ústředí Citroënu již nyní na ženy připadá 38 procent a tento podíl prý „je na vzestupu“. Ale že bychom v servisech mohli narazit třeba na 5 mužů a 5 žen? To se prostě nestane, bohužel...

Šéfka Citroënu chce změny v automobilové branži. Mužům se asi budou líbit - 1 - Zeny v autoservisu ilustracni foto 01
Šéfka Citroënu Linda Jackson by byla ráda...

Šéfka Citroënu chce změny v automobilové branži. Mužům se asi budou líbit - 2 - Zeny v autoservisu ilustracni foto 02Šéfka Citroënu chce změny v automobilové branži. Mužům se asi budou líbit - 3 - Zeny v autoservisu ilustracni foto 03Šéfka Citroënu chce změny v automobilové branži. Mužům se asi budou líbit - 4 - Zeny v autoservisu ilustracni foto 04
...kdyby se v podstatě povedlo realizovat sen většiny mužů. Škoda, že se tak velmi pravděpodobně nestane

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 13 příspěvků

Reklama

Autobazar

zobrazit vše