Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové
4.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Extrémní propad zájmu o naftové ojetiny se ještě dá částečně pochopit, nová auta jsou ale v Německu zákazy nedotčena. Přesto je zájem o ně rekordně nízký.
Prodejem nových aut se zabýváme pravidelně, především pak v rámci českého trhu a celé Evropy. Zatímco ovšem v prvním případě jsme se při sčítání únorových registrací dočkali lehčího poklesu, ve druhém lze pro změnu hovořit o růstu, a to více než působivém. Prodaných 1 125 397 aut totiž představuje druhý nejlepší výsledek historie. Tedy samozřejmě v rámci druhého kalendářního měsíce. Stojí za tím přitom prakticky veškeré hlavní trhy, výjimkou je pouze Velká Británie.
Tento růst byl do značné míry překvapivý, analytici totiž již loni naznačovali, že letos se trh s novými vozy dočká maximálně jen velmi mírného růstu, spíše ale bude stagnovat. Prozatímní vývoj tomu příliš neodpovídal, nicméně německé registrace za měsíc březen naznačují, že začíná docházet k obratu. Prodáno totiž bylo jen 374 433 aut, což představuje 3,4procentní meziroční pokles. Za první kvartál je pak sice Německo o 4 % v plusu, to ovšem jen díky silnému lednu a únoru.
Do budoucna ale situace nevypadá zrovna nejlépe. Jak se dá vytušit, za poklesem prodejů stojí slábnoucí zájem o diesely. Co se ovšem tušit snad ani nedalo, je míra, v jaké zájem o ně klesá - oproti loňsku poklesly jejich březnové prodeje o neuvěřitelných 25,4 procenta, tedy o čtvrtinu. Na trhu tak mají pouze 31,4procentní podíl, což znamená, že po „producentech sazí“ nesáhne již ani jeden celý zákazník ze tří. Benzinové vozy oproti tomu získávají na značné oblibě, meziročně si polepšily o 9,3 procenta a dosáhly tak 64procentního tržního podílu. Pozoruhodný stav na zemi, kde ještě před pár léty hrály naftové motory prim.
Nahoru jdou rovněž vozy osazené alternativním zdrojem pohonu. Hybridů bylo prodáno 10 874 kusů, tedy o 45 procent více než loni v březnu. Z této porce 3 018 exemplářů připadá na plug-in hybridy, u nichž je růst 31,9procentní. Největší skok je pak spojen s elektromobily, v jejichž případě registrace stouply o výrazných 73 %. V rámci kusů ale již o tak působivý výsledek nejde, prodáno totiž bylo jen 3 792 aut, což je 1 procento ze všech registrací.
Zajímavé ovšem je, že z větší poptávky po elektromobilech neprofituje Tesla. Na její konto totiž připadá jen 666 aut - to ale není výsledek za březen, nýbrž za celý letošní první kvartál. Meziročně tak jde o 34,9procentní pokles, který je de facto spojen s Modely S a X, neboť Trojka stále ještě není v Evropě oficiálně k mání. Je otázkou, co za poklesem stojí, ztráta dotací už to ale jistě není. Evropská divize totiž u Modelu S zrevidovala výbavu, načež se jí povedlo snížit základní cenu pod 60 000 Eur (cca 1,52 milionu korun). Privátní zákazníci tedy mohou počítat se státní podporou ve výši 4 000 Eur (101 tisíc korun), což samozřejmě není nezajímavá pobídka. Přesto ale zůstává využita mnohem méně než u konkurenčních aut.
Nejzajímavější na březnových číslech je ale pokračující pokles zájmu o nové diesely, který jde ruku v ruce se ztrátou zájmu o ty ojeté. V jejich případě lze ještě chápat, že lidé nechtějí vůz plnící např. normu Euro 4 nebo Euro 5 a trpět omezeními vjezdu do centra toho či onoho města. Nové nafťáky tento problém netrápí, panika kolem tohoto druhu pohonu ale zjevně odrazuje i od nákupu těch. Představy šéfů automobilek o renesanci naftových motorů jsou tak dost možná mimo realitu - jde povětšinou o německé firmy a pokud nedokáží přimět ke koupit nových dieselových aut ani německé zákazníky...
O diesely už Němci nestojí ani v případě ojetin...
A nelákají je kupodivu ani alternativy. Taková Tesla Model S má sice po zrevidování výbavy a poklesu ceny znovu nárok na vládní dotaci, nicméně ani to nezměnilo nic na klesajícím zájmu o tento vůz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis