Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sen o velkém návratu se rozplývá, Alfy Giulia selhávají v testech jedna za druhou
14.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hned dvě další redakce hlásí selhání italského sedanu. V jednom případě už ani nebyl schopen zajet jedno úplné kolo na závodním okruhu.
Vypadá to, že Alfa Romeo je definitivně zpět... ve starých kolejích. Nová Giulia sice jedné straně sice přišla s povedeným designem, 510 koňmi a řadou dalších pozitiv, nicméně na straně druhé její auta stále potvrzují mýty o nekvalitě italských aut. Giulia totiž selhává na běžícím pásu, zvláště pak v rukou amerických novinářů. Mohli bychom přitom říci, že za vším stojí velmi hrubé zacházení, jenže tak tomu bohužel pro značku i její příznivce není.
S prvními problémy se Giulia setkávala již během první novinářské prezentace, tím ale bohužel stinná stránka návratu zadokolek neskončila. Nedlouho poté se Jasonu Camisovi z Motor Trendu zasekla na nevinném nájezdu kvůli nedoladěné elektronice a nedávno s ní měl potíže magazín Pistonheads, jenž se rozhodl poslat Alfu Romeo do souboje s BMW a Mercedesem. O vítězství ale nakonec svedly souboj jen německé stroje, Giulii se krátce po spuštění kamer objevila na palubní desce ikonka signalizující nutnost diagnostiky motoru.
Nejde ale o ojedinělé problémy, nakonec sami jsme svého času nepublikovali test QV kvůli záplavě drobných nedostatků a ukázali vám jen akceleraci vozu, která také nebyla bez otazníků. Čekali jsme na pozdější opakování testu už pozdějšího exempláře, který bude dětských nemocí zbaven, ale nezdá se, že by takovým směrem Giulia mířila.
Z nedávných zkušeností můžeme zmínit stížnosti magazínu Consumer Reports, který byl během dlouhodobého testu od pořízení Alfy Romeo Giulia v servisu neplánovaně již třikrát. Britský list Sunday Times měl na test tři exempláře, všechny tři ale selhaly. Magazínu Motor Trend vůz zkolaboval na obyčejné silnici. A Car and Driver také zmiňuje četné „bolístky“. Ani tímto výčtem ale komplikace nekončí, neboť poslední zmíněný časopis má dokonce člověka specializujícího se na Alfy, dle nějž má problémy každá novinářská Giulia.
To aktuálně potvrdil Sam Smith z magazínu Road & Track, který se dle svých slov na test italské novinky těšil po dva roky. „Ale víte co? K čertu s ní. Tři separátní jízdy, dlouhodobé chlazení a snaha dostat věci pod kontrolu, a přesto to vždy končí selháním. Pokaždé na mne vyskočila ikonka kontroly motoru, což opět zaktivovalo stabilizaci. Vůz vypadá úchvatně, ale během průměrného letního dne nebyl schopen zajet celé jedno kolo,“ říká frustrovaně Smith.
Přitom dodává, že dle instrukcí FCA měl zastavit každá tři kola, aby vychladil diferenciál, pokud se objeví nějaký problém. Jak se ovšem ukazuje, něco takového nebylo ani možné, Giulia nezvládla ani objetí jednoho kola. Pro značku to představuje značný problém, neboť nový sedan měl vyvrátit zažité vnímání Alf jako aut s pochybnou kvalitou. To ale nečiní, právě naopak je ještě umocňuje.
Dosvědčují to i kolegové z webu Jalopnik, kteří mají shodou okolností na test... hádejte, co... ano, Alfu Romeo Giulia. I jejich vůz však vypověděl službu, když se palubní deska rozzářila jako vánoční stromek. Elektronika pak vozu neumožnila jet vyšší rychlostí než 64 km/h. V moment poruchy, tedy v jedenáct v noci, se přitom sedan nacházel na dálnici bez takřka jakéhokoliv provozu a byl řízen velmi uvolněným způsobem.
Severoamerické zastoupení italské automobilky již uvedlo, že daný vůz pošle na diagnostiku, výsledky selhání by tedy měly být brzy k dispozici. I když je sporné, zda je Alfa Romeo zveřejní. Momentálně se totiž zdá, že nová Giulia je typická Alfa, a proto by jakékoliv přiznání k závadě nebylo zrovna krokem vedoucím k navýšení registrací, které jsou v zámoří stejně tragické jako kvalita vozu.
Uvidíme tedy, zda se Alfa Romeo ještě pochlapí a mouchy vychytá. Jelikož ale Italové disponují spíše sebevědomím než sebekritičností, příliš nadějí do budoucna nevidíme. Navíc Giulia je postavena na stejném základě jako SUV Stelvio. Můžeme tedy jen doufat, že tato novinka se podobným problémům vyhne, jen doufat...
Toto jsou obrázky dokumentující jen část problémů, které novináři při testech Giulie měli. I tak je jich požehnaně...
Vzhledem ovšem Alfa Romeo Giulia láká
Zdroje: Jalopnik, Sam Smith@Instagram, TTAC, The Sunday Times, Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva