Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šikovný Rus za 50 dnů levně předělal totálně zničené Lambo na zánovní auto
10.6.2019 | Mirek Mazal
Jak se dostat k italskému supersportu, když po nemáte miliony nazbyt? Toto je nepochybně jedna z cest, stačí hodně šikovné ruce. Ani v tomto případě ale nejde o minci s jednou stranou.
Rozsáhlá oprava těžce havarovaného supersportu není snadná práce. Složitost úkolu roste zejména u drahého modelu postaveného z hliníkových komponentů doplněných o další exotické materiály a specifické komponenty. Takové případy se obvykle odepisují a jako totální škody míří rovnou na vrakoviště, pokud do cesty nevstoupí ruský automechanik jménem Arthur Tussik.
Ruský opravář několikrát dokázal divákům, že zdevastované auto nepatří do šrotu, ale zpět na silnice. Zatím nejambicióznější projekt Arthura spočíval v navrácení do provozu totálně zničeného Lamborghini Gallardo, jež po nezvládnutém sešlápnutí plynu skončilo v příkopu s minimem nedotčených dílů. Rychlý sporťák dostal ránu z každé ze stran a hlavně zadní partie se zdály neopravitelné.
Náročný proces znovuzrození začal odstrojením základních dílů včetně motoru. Oholená kostra putovala na rovnací stolici, kde vůz dostal zpět zdánlivě dokonalou formu. Některé hliníkové části pod náporem řetězů praskly, ale připravený Tussik si vyrobil nové nosné části a prostě je navařil zpět. Na sestavený skelet se postupně vrátily pláty karoserie, ruský mechanik si opatřil použité části z ojetého Gallarda, které padly na připravený základu. Někdy bylo potřeba pomoci vrtačkou a dobře mířeným tlakem, ale postupem času se italský rychlík dostal do formy.
Nejvíce času zabralo narovnání či nahrazení všech bouraných komponentů. Každý kus karoserie nebo výztuhy bylo potřeba vzít do rukou, vrátit mu původní tvar a připevnit zpět na hlavní nosné části vozu. Stavebnice vyžadovala trpělivost, časosběrná dokumentace připomíná trávení volného času u stavebnice Lego v dětství. Rus si pěkně vyhrál a po 35 dnech karosářské činnosti mohl strakatý vůz do lakovny.
Nový nástřik skryl všechny stopy po méně či více odborném spasovávání dílů. Po 15 dnech v uzavřené komoře vyjelo úplně jiné, na pohled zánovní auto bez známek jakékoliv dřívější nehody. Finální část dlouhé opravy spočívala v montáži všech chybějících komponentů jako motor, nárazníky, kola, osvětlení, zpětná zrcátka, interiér a zřejmě největší zadostiučinění bylo osazení originálních znaků na přední i zadní část.
Padesátidenní martyrium má dobrý konec a Arthur se s úsměvem na tváři přijel pochlubit hotovým Gallardem posazeným na červená kola. Postup od začátku nebudil důvěru, například sledovat Arthura nahřívat zkroucené části a poté je kladivem pasovat do roviny vyvolávají otázky, co se stane v případě další nehody. Ručně svařovaná kostra krytá oslabenou karoserií není v případě nárazu spolehlivá kombinace pro rozptýlení vzniklé energie. Auto vypadá dobře, ve srovnání se stavem po nehodě je v úžasném stavu. Na jednu stranu tak můžeme být rádi, že neskončilo jen jako zdroj náhradních dílů a vzhledem k ceně základu i opravy poslouží někomu, kdo by si jinak nemohl podobný vůz dovolit. Na druhou stranu je tu nutně chatrnější stavba, která zůstane hrozícím nebezpečím při jakékoli vážnější nehodě.
Lamborghini Gallardo, které bylo ještě před 50 dny na odpis, nyní působí jako zánovní vůz. Vzhledem k převážně podomácky provedené opravě jedním mechanikem jde o ukázku nejlevnější cesty k podobnému vozu
Zdroj: Arthur tussik@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 8 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva